Min vens HP...

  • Har lige lovet en ven at poste denne her tråd da han gerne ville have folks mening om hans hp...


    Kom med jeres mening!! MusicDK



    Ps. Indholdet er ikke up to date, da han har haft noglle comp crashes, men han skal til at igang igen...

  • Kan godt lide farverne....
    Dog er der et par ting derirritere mig..


    For det første, skrifttypen..
    Jeg kan ikke lide skrifttyper med fødder (hvis du forstår (times new roman osv)).. Og især ikke når skriften er så lille (1600x1200)..
    Brug evt. verdana eller noget... Den har alle i hvert fald..


    Det andet er menuen... Altså: News • Anmeldelser • Contact....
    Jeg synes skriften er lidt for lille.. Måske noget på størrelse med "Nyheder:" på forsiden.. Så det er til at se.. :) Ellers ok side herfra... Lige et par bonus point til logoet.. Ser nice ud.. :)


    [EDIT]
    Så ikke lige dette:
    ----->"siden er optimeret til 1280*1024"
    Men alligevel kan jeg ikke lide fødder på teksten.. Selv ikke i den opløsning.. 8)
    [/EDIT]

  • Hvis man fx tager hans:
    Anmeldelse af Muse's liveoptræden....


    Så ligner teksten på min skærm (1600x1200) en ordentlig gang splat.. Det er ikke til at læse..
    Prøvede den også lige e 1024x768.. Lidt bedre, men alligevel...
    De fødder på teksten hjælper ikke mig i hvert fald.. :)

  • Er enig med Bubbi på mange af områderne ...


    1. En anden skrifttype ... (Vil dog sige jeg ikke har svært ved at se hvad der står, kører 1280x960, men igen, det er sådan jeg ser det)


    2. BRUG for guds skyld aldrig sort baggrund med hvid tekst, det er besværligt at læse ...


    3. Toppen er vel på sin vis fin, men når den er på sort baggrund skriger til nærmest i hovedet på mig ... Måske bare mig, men sådan synes jeg det virker ..


    4. Hvis han har en stor klump tekst, så som anmeldelsen af abosolution (eller hvordan det nu staves), så brug nogle flere afsnit, fakta er, at man læser dårligt på en skærm :)


    Hvis i er uenige, så skriv endelig !

  • Quote

    Originally posted by Macimuz
    4. Hvis han har en stor klump tekst, så som anmeldelsen af abosolution (eller hvordan det nu staves), så brug nogle flere afsnit, fakta er, at man læser dårligt på en skærm :)


    Jeps.. Det er en rigtig god ide at dele det op i afsnit..
    Lidt à la det man gør i aviser osv...


    Så man undgår at sidde og tæske sig i gennem en stor tekst, og skal bruge mere kraft på at se hvilken linie man skal læse som den næste, end hvad teksten egentlig handler om...

  • Ok dejlig med lidt konstruktivt kritik, det skal jeg bringe videre...


    Jeg ved han har problemer med at få sine tabeller til at virke med alle slags opløsninger... eller i hvert tilfælde de mest alm. 800*600 osv...


    Nogen foreslag...??

  • Quote

    Originally posted by Bubbi


    Jeps.. Det er en rigtig god ide at dele det op i afsnit..
    Lidt à la det man gør i aviser osv...


    Så man undgår at sidde og tæske sig i gennem en stor tekst, og skal bruge mere kraft på at se hvilken linie man skal læse som den næste, end hvad teksten egentlig handler om...


    Nemlig, ellers er det enormt hårdt for hjernen og øjnene...

  • Quote

    Originally posted by miniebbe
    Ok dejlig med lidt konstruktivt kritik, det skal jeg bringe videre...


    Jeg ved han har problemer med at få sine tabeller til at virke med alle slags opløsninger... eller i hvert tilfælde de mest alm. 800*600 osv...


    Nogen foreslag...??


    Giver han dem en bestemt bredde ? .. I såfald, sæt dem til 768 i bredden ..


    <table width=768>

  • Quote

    Originally posted by miniebbe
    Hvorfor lige 768??


    Problemet er at så rykker teksten sig jo helt ud til tabellens ramme og ik forbliver centreret som før...


    ellers passer tabellerne ikke til 800x600... Der går altid lidt fra i siderne til scroll mv. Faktisk bør man endda tage i betragtning nogle bruger ICQ eller lignende i den ene side, og dermed faktisk lave den mindre, hvilket jeg dog ikke gør selv...


    Han kan gøre følgende, som gør at teksten ikke står ud til siderne ..


    <table cellpadding="6" cellspacing="0" width=768>
    <tr><td></td></tr>
    </table>


    Cellpadding gør der bliver plads rundt i kanten på en tabel ...
    Cellspacing er pladsen mellem de enkelte celler, men det ved jeg så ikke lige om der er behov for.

  • Så nu kommer ham der altid kritiserer ;)
    Jeg har lige et par ting som jeg undrer mig over.
    1. Hvorfor er den optimeret til en så stor størrelse når størstedelen af verdens internetsurfere har enten 800x600 el. 1024x768 ?(
    2.Logoet er flot - men for stort synes jeg, når det skal være sammen med den den der underlige splitramme forneden. Hvorfor ikke lade det være alene på forsiden sammen med nogle letlæselige menupunkter.
    3. IMO så virker det smadder irriterende med den gnidrede lille skrift. Og så mørkerød på sort - ikke særlig læservenligt :rolleyes:
    4. Så er jeg ikke enig i at måden man læser, f.eks anmeldelser på, er behagelig. Avis-agtigt tjah men du skal scrolle en hulens masse og det er ikke særlig brugervenligt - synes jeg.
    5. Hvis jeg skal være ærlig og det har min mor sagt at jeg skal - så er det ikke en side jeg vil anbefale da jeg synes den er trist og kedelig indholdsmæssigt og designet er for rodet og gnidret til mig.


    Det var så de hårde ord fra mig - men husk de er vel ment ;)

  • Er enig med Bentzin i stort set det hele , pånær det med afsnit.


    Hvordan synes du det er at læse en stor klump tekst på et skærmbillede ? .. jeg synes ikke altid det er så godt igen :(


    Men altså, på en hjemmeside bør kun stå det vigtige og ikke alt muligt irrelevant. men et afsnit kan også bestå af nogle mellemstore afsnit, altså af nogle få linier :)


    Nogle af de ting er i hvertfald hvad bla. Jakob Nielsen selv skriver. dog må man sige nogle af hans ting er forholdsvis ikke up-to-date, men alligevel har han ret meget styr på brugervenlighed ..


    Anyway, Bentzin har fat i mange af de rigtige ting.