The Venus Project - vi skal ændre verdenssamfundet

  • hey :)



    Jeg ønsker at sprede viden om dette projekt:
    http://www.thevenusproject.com/



    "The Venus Project presents a bold, new direction for humanity that entails nothing less than the total redesign of our culture. There are many people today who are concerned with the serious problems that face our modern society: unemployment, violent crime, replacement of humans by technology, over-population and a decline in the Earth's ecosystems.


    As you will see, The Venus Project is dedicated to confronting all of these problems by actively engaging in the research, development, and application of workable solutions. Through the use of innovative approaches to social awareness, educational incentives, and the consistent application of the best that science and technology can offer directly to the social system, The Venus Project offers a comprehensive plan for social reclamation in which human beings, technology, and nature will be able to coexist in a long-term, sustainable state of dynamic equilibrium."



    http://www.youtube.com/watch?v=Cf1gZxmIDKw - video om The Venus Project


    http://www.facebook.com/topic.php?uid=2496062929&topic=12788 - Diskussioner om muligheden for at skabe et nyt samfund.



    mvh
    Mathias Nilsson

  • Var der nogle der sagde Utopia!?!


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Et utopia er så vidt jeg ved umuligt, men visionen som the venus project bygger på, er skabt med henblik på at fjerne fattigdom, krig sult osv. for at forbedre hele menneske racens livskvalitet.


    Et samfund hvor vi laver i harmoni med naturen og forsker i ny teknologi som kan forbedre forholdet mellem menneske og natur, uden ressourcespild.


    Det tror jeg rigtig mange mennesker vil få glæde af.

  • Det jeg mener er at det er da meget muligt at projektet virker i et lille lukket samfund hvor folk selv har valgt det. Men jeg tror ikke nogensinde på at det vil fungere i større samfund, og for at det skal have en indvirkning på kloden skal det jo også fungere i større sammenhæng (dermed ikke sagt at man ikke kan bruge eventuelle delforskningsresultater til noget).
    Hvis det skal fungere i større sammenhæng end bare i en lille kuppel, hvor folk har indvilget i det skal der være en form for myndighed, der kan slå ned når en person bryder det på forhånd vedtagne mønster. Dette kan med tiden nemt føre til at alle, der tænker bare lidt anderledes bliver stoppet inden de kan "smitte" andre med deres ideer. Så har vi lige pludselig en myretue, hvor der er en dronning (ledelsen) og en masse arbejdere, der tankeløst udføre de ordrer der er udstukket fra ledelsen.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna
    Det jeg mener er at det er da meget muligt at projektet virker i et lille lukket samfund hvor folk selv har valgt det. Men jeg tror ikke nogensinde på at det vil fungere i større samfund, og for at det skal have en indvirkning på kloden skal det jo også fungere i større sammenhæng (dermed ikke sagt at man ikke kan bruge eventuelle delforskningsresultater til noget).
    Hvis det skal fungere i større sammenhæng end bare i en lille kuppel, hvor folk har indvilget i det skal der være en form for myndighed, der kan slå ned når en person bryder det på forhånd vedtagne mønster. Dette kan med tiden nemt føre til at alle, der tænker bare lidt anderledes bliver stoppet inden de kan "smitte" andre med deres ideer. Så har vi lige pludselig en myretue, hvor der er en dronning (ledelsen) og en masse arbejdere, der tankeløst udføre de ordrer der er udstukket fra ledelsen.


    Anders


    Hørt! :9xo

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ScratchY
    Et utopia er så vidt jeg ved umuligt, men visionen som the venus project bygger på, er skabt med henblik på at fjerne fattigdom, krig sult osv. for at forbedre hele menneske racens livskvalitet.


    Et samfund hvor vi laver i harmoni med naturen og forsker i ny teknologi som kan forbedre forholdet mellem menneske og natur, uden ressourcespild.


    Det tror jeg rigtig mange mennesker vil få glæde af.


    et 100% utopia er fuldkomment umuligt, da der altid vil være en række personer der tænker anderledes end dem der støtter det utopiske system.


    Efter hvad jeg har set, er et af forslagene som projektet giver at man skal efterlade det pengesystem vi har i dag. Den slags er nærmest umuligt i dagens verden, da der altid vil være nogen der raner til sig (alt fra mad og jord til ting som olie), også selvom det ikke kommer til at have en decideret værdi. Det vil kræve teknologi der gør ting værdiløse (fx. replicators ala star trek der nærmest kan lave mad, komponenter og ting ud af den blå luft)...

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ScratchY
    alright..



    Har i andre alternativer som kan fjerne fattigdom og sult i den 3. verden?


    Ved at nedbringe klodens befolkningstal til det halve, og i de regioner, hvor de i forvejen har svært ved at brødføde sig selv skal befolkningen reduceres mest således at hver region kan brødføde sig selv uden at skulle importere mad fra andre områder.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ScratchY
    alright..



    Har i andre alternativer som kan fjerne fattigdom og sult i den 3. verden?


    aktiv dødshjælp, gratis prævention

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Jamen - fremragende - lad os da afskaffe markedsøkonomien og i stedet indføre planøkonomi helt i stil med den som vi så under Sovjetunionen eller med Mao. Det gik jo vældigt godt!


    Vil virkelig opfordre dig til at læse Francis Fukuyamas "The end of history".

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Foxx


    aktiv dødshjælp, gratis prævention


    Ja - det er jo selvevident, at afrikanerne har problemer med at komme over i det hinsides - de craver simpelthen aktiv dødshjælp. Hilarious.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af huba_99
    Jamen - fremragende - lad os da afskaffe markedsøkonomien og i stedet indføre planøkonomi helt i stil med den som vi så under Sovjetunionen eller med Mao. Det gik jo vældigt godt!


    Vil virkelig opfordre dig til at læse Francis Fukuyamas "The end of history".


    kommunisme behøver ikke nødvendigvis føre censur og elendighed med sig som det var i Sovjet eller under Mao



    Quote

    Oprindeligt indlæg af huba_99
    Ja - det er jo selvevident, at afrikanerne har problemer med at komme over i det hinsides - de craver simpelthen aktiv dødshjælp. Hilarious.


    Nu tænker jeg ikke kun på afrikanere, men at alle dem der VIL dø på en eller anden måde skal have mulighed for det i stedet for at holde på folk der alligevel skal dø og lide pga en farlig sygdom der ikke kan helbredes (fx. ebola). jeg ser det ikke som fair at noget menneske skal opleve sit eget kød falde af kroppen.


    At sammenligne dette med sovjet og Mao beviser kun én ting, nemlig at du sidder urokkeligt fast i dagens system og ikke kan forestille dig en pengeløs verden. Lær at tænke uden for kassen og uden for normerne.



    én af de ting som TVP nok skal få sat en skubber i (hvis det bliver virkelighed), er koloniseringen af vores solsystem, hvilket er noget så forbandet nødvendigt for at få folk VÆK fra planeten. Jorden har allerede problemer med at brødføde både mennesker og dyr. ISÆR på grund af idioter der går rundt og prædiker om at man skal spise økologisk.
    Bare en almindelig satellit koster en gigant sum penge at lave, for ikke at tale om sonder og bemandede ekspeditioner. Alene det at tage til månen (apollo projektet) kostede milliarder af dollars i sin tid. Når man så begynder at fokusere på kolonisering og fremtidige ekspeditioner til andre solsystemer (med planeter der ligner Jorden, som menneskeheden kan leve på) vil det helt sikkert koste flere billioner dollars, hvis ikke trillioner. Så mange penge kan man slet ikke få ud af samtlige lande på planeten uden at det alligevel smadrer banken.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Foxx
    én af de ting som TVP nok skal få sat en skubber i (hvis det bliver virkelighed), er koloniseringen af vores solsystem, hvilket er noget så forbandet nødvendigt for at få folk VÆK fra planeten. Jorden har allerede problemer med at brødføde både mennesker og dyr. ISÆR på grund af idioter der går rundt og prædiker om at man skal spise økologisk.
    Bare en almindelig satellit koster en gigant sum penge at lave, for ikke at tale om sonder og bemandede ekspeditioner. Alene det at tage til månen (apollo projektet) kostede milliarder af dollars i sin tid. Når man så begynder at fokusere på kolonisering og fremtidige ekspeditioner til andre solsystemer (med planeter der ligner Jorden, som menneskeheden kan leve på) vil det helt sikkert koste flere billioner dollars, hvis ikke trillioner. Så mange penge kan man slet ikke få ud af samtlige lande på planeten uden at det alligevel smadrer banken.


    Jeg kan ikke helt se om du er ironisk, men jeg tvivler på at det har nogen som helst indflydelse på jordens befolkning, ihvertfald de næste mange hundrede år.


    Hvis man laver baser i vores solsystem drejer det sig om måske 100 personer i løbet af de næste 50 år (mig bekendt er der tale om månen og Mars). Hvis man vil kolonisere andre steder i rummet så tager det 4 år med lysets hastighed bare at nå nærmeste solsystem. Så hurtigt er der ikke noget der kan flyve. Lysets hastighed er rundt regnet 1 milliard kilometer i timen. Reelt kan vi måske nå op på 100.000 km/t i løbet af de næste 50-100 år. Det betyder at det vil tage 10.000 år at nå nærmeste solsystem. Selv med 1 million km/t vil det tage 1000 år. Og det kræver jo altså at der er et sted, der er værd at kolonisere i det solsystem. Og er der det vil det sige at man om 100 eller måske 200 år vil sende måske 500 mennesker afsted.


    Man kan selvfølgelig argumentere for at man om x antal år vil være i stand til at sende personer gennem ormehuller osv. men det er der mig bekendt ikke noget der tyder på vil ske i MEGET lang tid.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Foxx
    kommunisme behøver ikke nødvendigvis føre censur og elendighed med sig som det var i Sovjet eller under Mao


    Ud fra den synsvinkel, at mennesket af natur er et egoistisk individ, så kan censur og undertrykkelse næppe udelades i et kommunistisk regime.


    PS. Og nej, ebola får ikke kødet til at falde af kroppen.