Telia Data dækning/hastighed

  • Jeg skal til at købe Iphone 3GS nu her.. og jeg står mellem 3 og Telia.. jeg er meget imod telia, men de kan gøre det lidt billigere..
    Men hvordan er deres 3g forbindelse? og hvor hurtig er den??
    For der er 3 jo langt fremme i forhold til i hvert fald telenor..

  • Jeg ville aldrig komme i nærheden af telia, uanset pris.


    Gider ikke skrive en roman om dem, kort af det lange er, at jeg kun og kun haft problemer med dem. internet, mobil og deres mobilbredbånd.


    Sidstnævnte speciel, magen til en dårligere dækning midt inde i kbh skal man længe lede efter plus deres overbelastede netværk om aftenen... damn!


    .... 3 kører sgu bare. Endda mere end hvad de lover :D


    Så kan kun sige positivt om 3 - Telia er seriøst noget l***! Alt fra service til opsigelse er noget helved.


    Jeg kan ikke bare være uheldig i 3 af deres produkter over 2 år. De har ikke ændret sig. Så hold dig fra dem.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Firedog
    Jeg skal til at købe Iphone 3GS nu her.. og jeg står mellem 3 og Telia.. jeg er meget imod telia, men de kan gøre det lidt billigere..
    Men hvordan er deres 3g forbindelse? og hvor hurtig er den??
    For der er 3 jo langt fremme i forhold til i hvert fald telenor..


    Der er ingen tvivl om at 3 har det bedste net på alle måder. både dækning og hastighed, men det udelukker ikke, at telia faktisk giver en ganske udemærket performance på iphonen :)



    Haha :D Det er simpelthen for sjovt det der :D du mener simpelthen at 3 har bedre service end telia :D så er du sgu tabt bag en vogn sorry gizza:D Vil meget gerne lige finde min seneste erhvervsmappe frem med 3. så skal du sgu se hvordan lorteservice kan se ud :D


    Men derudover så ved jeg ikke hvordan det er i kåbenhavn, men vi kan da sige det er sjovt at være 3kunde, når man for eksempel rejser i tog sammenlignet med telia. i hvert fald på struer - århusstrækningen og dertil aalborg - langåstrækningen :D så er 3 ikke så sjovt, da man kun har sit 3 netværk og det falder ud OFTE. telias edgenetværk dækker bedre på disse strækninger. Du får ikke 3 hastigheder, men du får net der virker :) og det er altså en vigtig ting.


    Jeg ville ikke have det dårligt med at vælge telia, da jeg både har haft iphone ( nu solgt desværre :( ) og har mobilt bredbånd hos telia, som dækker ganske udemærket og til en fornuftig pris :)


  • What? Sikke noget sludder.



    Hov hov, nu ved jeg ikke om det har været ét enkelt tilfælde hvor du har haft dårlig erfaring, men hos mig var der tale om flere produkter hen over flere år.


    Det er selvfølgelig individuelt fra sted til sted osv, men generelt vil man høre om flest utilfredse brugere hos telia (iphone verden) - Tjek mobildebat.dk eller google.


    Telia har edge - Men nu bliver der snakket om 3g. Hvis du vil have noget som virker så er GPRS også løsning :T


  • jeg siger blot, at jeg ikke ville vælge 3 med en iphone, hvis jeg pendlede mellem viborg og århus hver dag :)


    Hvis du mener min erfaring med 3 ikke giver et grundlag for kritik af deres kundeservice, så vil jeg gerne vide, hvordan du kan kritisere telia ? :) noget for noget princippet you know :)


    edit: Det er der man håber på udtrykket Touché, da man ellers ville føle sig dum ikke ? :)

  • Nu har jeg haft 3 i 8 måneder og jo, der har været problemer, men ikk flere end på et normalt selskab. Og så er deres dæk af 3G bare super!

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Jeg ved ikke om det kører på det samme som ved mobilt bredbånd, men i hvertfald har der været adskillige tests af mobilt bredbånd, hvor den gennemgående konklusion var at det var 3's dækning der var langt det bedste. Alle de andre aktører på området havde rigtig mange udfald når man kørte rundt i Danmark, hvorimod 3 generelt var ret stabilt og leverede hurtig hastighed. Så hvis det er det samme med 3g er der ingen tvivl om at jeg ville vælge 3 hvis jeg skulle bruge det på farten.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Firedog
    Jeg skal til at købe Iphone 3GS nu her.. og jeg står mellem 3 og Telia.. jeg er meget imod telia, men de kan gøre det lidt billigere..
    Men hvordan er deres 3g forbindelse? og hvor hurtig er den??
    For der er 3 jo langt fremme i forhold til i hvert fald telenor..


    Lidt billlgere ved telia?


    Så vidt jeg kan se koster en 16gb hos telia efter 6mdr's abboment ca. 5200 og en 32gb ca. 5900


    Hos 3 koster de hleholdstivst 4392 og 4992 ca.


    Tænker på telia (vist ikke) har opkalds afgift oveni abboment prisen?


    Jeg har selv lige bestilt en ved 3 fordi jeg fandt den billigst og fordi langt de fleste på mobildebat siger at det er det som fungerer bedst.

  • Jeg skal i hvert fald hente min 3Gs om et par timer hos 3. Efter hvad jeg kan se, er de billigere end Telia, og har lidt flere fordele. Derudover bedre dækning :) Jeg glæder mig i hvert fald!

  • det bliver et ehvervs abb, og der har telia ingen opkalds afgift, men det har 3 derimod.. Så derfor er forskellen at 3 er lidt dyrer..


    Og jeg har haft 3 før, og det blev bare får dyrt.. Men lige nu har jeg bibob og bruger lige knap 300 om måned så det er helt idealt at have det.. men som sagt så bliver telefonen regningen stadig dyrer fordi at der er opkalds afgift ved siden af der skal dækkes..


    Men jeg tror det bliver 3, og så vide at jeg har så meget bedre dækning.. :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Firedog
    det bliver et ehvervs abb, og der har telia ingen opkalds afgift, men det har 3 derimod.. Så derfor er forskellen at 3 er lidt dyrer..


    Og jeg har haft 3 før, og det blev bare får dyrt.. Men lige nu har jeg bibob og bruger lige knap 300 om måned så det er helt idealt at have det.. men som sagt så bliver telefonen regningen stadig dyrer fordi at der er opkalds afgift ved siden af der skal dækkes..


    Men jeg tror det bliver 3, og så vide at jeg har så meget bedre dækning.. :)


    3 har jo også en højere kvote på den trådløse data (20gb) imod telias 10gb, så hvis man bruger sin iPhone meget som trådløst modem vil man har lidt mere til rådighed med 3.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Zalam


    3 har jo også en højere kvote på den trådløse data (20gb) imod telias 10gb, så hvis man bruger sin iPhone meget som trådløst modem vil man har lidt mere til rådighed med 3.


    ring, når du opbruger en kvote på bare 5 GB :)


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Firedog
    Så vidt jeg kan se på dæknings kortene af 3g så er 3 da langt bedre en Telia, så hvorfor er de tlige du ikke vil have 3 som pendler mellem viborg og århus? :S


    et er hvad et dækningskort siger. noget andet er, hvad den reelle ydelse giver dig :) jeg havde telia på min iphone, mens min rigtig gode ven købte sin iphone hos 3. Så snart vi blot befinder os i viborg, så er det hele ganske udemærket, men når du køre på denne strækning var der helt sikkert størst udfald ved 3, mens telia har noget der ligner konstant dækning. :) så det er simpelthen testet personligt :) derfor.


    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------



    Havde nok også taget den hos 3, hvis jeg skulle ud og have den, men det er udelukkende pga. den lave pris på telefonen, men ville selve abo hos 3 så.

  • Det kan godt være der er opkaldsafgiften oveni de 599 pr måned hos 3, men man kan altså lave 2800 opkald på de 6 måneder også vil du "kun" have betalt det samme som hos telia.


    2800opkald på 6 måneder er ca. 15,5 opkald om dagen :P

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Zalam
    Det kan godt være der er opkaldsafgiften oveni de 599 pr måned hos 3, men man kan altså lave 2800 opkald på de 6 måneder også vil du "kun" have betalt det samme som hos telia.


    2800opkald på 6 måneder er ca. 15,5 opkald om dagen :P


    som sagt betaler jeg 319 kr om måneden.. og der kan du snakke op til 5 timer om måneden.. men jeg skal så betale det opkalds afgift oveni den måneds ydelse..
    er Tethering aktiveret med 3's abb??
    fordi den er der ikke med Bibob.

  • Både kæresten og jeg købte vores iPhone 3G med Telia i sin tid..
    Vi bor ca. 600 meter fra Telia's mobilantenne, og vi skulle være heldige
    hvis vi havde 3G dækning herhjemme indendørs..


    Og vi skulle ikke ret langt væk fra Odense centrum før der kun var Egde dækning..


    Efter 6 måneder skiftede vi til 3's Mi3G, og det funker sgu..
    Har endnu ikke været et sted hvor der ikke er fuld 3G dækning..


    Det kan selvfølgelig være at Telia's dækning er blevet bedre siden da..
    Men ind til videre holder vi os til Mi3G hos 3..
    Det er lidt dyrt, men der er ingen opkaldsafgift, og 0på3,
    fri SMS og MMS samt 300 minutter til andre mobilselskaber.
    Og så er der jo 3' fair usage på 10GB data om måneden.


  • Dig jeg havde ventet :P


    Men kan du se om du har mulighed for at dele din forbindelse med computeren?? altså Tehtering..
    på forhånd tak :)