iphone programmering

  • Nogen her inde der laver eller kender til det??
    jeg har forsøgt mig på nogle ting, og det virker også, men det er jo fordi man har fulgt guides.
    Nu forsøger jeg bare at lave det jeg egentlig vil prøve at lave..

  • Jeg har ikke en iphone, og jeg kender ikke til at programmere til en. Derimod har jeg en gp2x Wiz (håndholdt spille/emulatorkonsol), som bruger næstten samme arkitektur (både iphone og Wiz kører på ARM arkitekturen)


    Så først og fremmest skal du have fat på de nødvendige ting til at compile til ARM processoren i din iphone. Det kan betale sig at søge på Wikipedia efter ARM eller iphone, så du kan se præcis hvilken ARM processor den benytter sig af (iphone/ipod touch og iphone GS benytter sig af forskellige ARM CPUer, husk det).


    At have erfaring med at programmere under UNIX, Linux eller OS X er en fordel, da iphone's styresystem ikke er meget andet end en nedskåren udgave af førnævnte. Det betyder også at det er en god idé at kende til SDL og OpenGL hvis du vil lave spil eller grafiske programmer.


    Desuden er det en god idé at finde referencer til andre biblioteker der findes i en iphone.


    Siden du allerede er begyndt, så mener jeg at du skulle have det meste, herunder toolchains og biblioteker lagt ind i dit compilerprogram på forhånd.


    Du kan altid bruge det du allerede har lavet som reference (det gør jeg altid), til at programmere noget bestemt. Bare husk at tilføje en masse kommentarer som en god programmør.


    Nu er jeg så lidt nysgerrig.... hvad er det du vil lave?

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200