Danske Bank phishing mail

  • Ohøj! Undrer mig egentlig over at denne tråd ikke allerede findes, men jeg har nok overset den så?


    Er der andre der har fået "Danske Banks" phishing email? Jeg fik en i onsdags og hoppede egentlig i den, da jeg troede det rent faktisk var fra Danske Bank.. Jeg slettede godt nok bare mailen, da jeg ikke er kunde hos dem længere


    Det er dælme sofistikeret lavet.. Jeg fandt først ud af der var tale om en phishing mail i morges, da de snakkede om den i Go'Morn Danmark.. Den er ikke engang markeret som spam, den ser ud til at komme fra danskebank@danskebank.dk og er skrevet på ret flot dansk..


    Det er ikke engang et eller andet åndssvagt link til en phishing side, men et html dokument med en formular, der så sender til adressen (LAD VÆRE MED AT ÅBNE LINKET) store18.5491237210917889.com/5491237210917889.php


    Topbilledet i html-dokumentet peger på et banner på hjortø.com... Har ikke set om det rent faktisk er et danske bank billede..


    Emailen:
    Sikker nethandel


    Nu er det nemmere at handle i forretninger, der er tilmeldt MasterCard SecureCode og Verified by Visa. Verified by Visa og MasterCard SecureCode er indført som sikkerhedsstandard af de to internationale kortorganisationer i fællesskab. Det betyder, at betalingen sker på samme måde, uanset om du bruger dit Visa kort eller MasterCard.


    Øget sikkerhed i flere og flere forretninger Antallet af internetforretninger, der har indført den nye sikkerhedsstandard, stiger hele tiden verden over. Handler du tit i udenlandske internetforretninger, vil du jævnligt blive bedt om at anvende én af disse to sikre betalingsformer.


    Opret din kode nu – eller næste gang du handler Før du kan handle i internetforretninger, der benytter Verified by Visa og SecureCode, skal du enten oprette din kode her , eller næste gang du handler i en internetforretning, som anvender sikkerhedsstandarden.


    Download og færdiggøre "Opret din kode til Verified by Visa eller MasterCard® SecureCode" formular (.HTM).