Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

onsdag, 23. september 2009, 13:55

Hejsa, har lige et sprøgsmål ,

Nogen der ved om man kan få a-kasse når du feks bliver fyret fra din uddannelse ,

Feks hvis du er i lære som maler , og så bliver fyret , men er medlem a fagforening og akasse får du så dagpenge ? eller gælder det kun når du feks er udlært?

HAr prøvet at ringe ind til 3f , men der er hele tiden optaget , så ville lige høre om der er nogen herinde der vidste det..

---------> Macbook <-----------

2

onsdag, 23. september 2009, 14:06

hvis man er i lære skal de have en rigtig god grund til at fyre dig så vidt jeg ved, altså hvis du har stjålet osv...

men tag ned og snak med din fagforening det er nemmere end bare at ringe for så kan du hurtigere komme til at snakke med en :)

hvilken afdeling har du egentlig ???

3

onsdag, 23. september 2009, 14:11

Jah okay , det ligger bare et stykke vær herfra :roller:

Afdeling ? Tror det er byg og anlæg eller noget i den dur :) ..

4

onsdag, 23. september 2009, 18:47

du kommer først i A-kassen når du er udlært, eller det blev jeg ved Dansk Metal.

Du kommer kun på lave sats hvis du skal leve a a-kassen lige efter du blev udlært, men har du været i konstant arbejde som svend i 3mdr, kan du få den høje sats.

5

onsdag, 23. september 2009, 19:09

Man er ikke medlem af en A-kasse kun fagforening når man er i lære.. Eller er jeg helt galt på den?

6

onsdag, 23. september 2009, 19:15

Nej du er ikke gal på den. Da jeg blev udlært. skulle jeg melde mig ind i a-kassen. Jeg tror ikke du kan få nogen penge..

Men Hvis de har fyret dig pga ikke nok arbejde. så skal du snakke med den fagforening for det måss man ikke..

Det er meget svært at blive fyret.

7

onsdag, 23. september 2009, 19:22

Tag ned i fagforeningen. :)

8

torsdag, 24. september 2009, 08:05

Det har bpm allerede skrevet :9xo

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.