Kan jeg få differancen retur?

  • Hej


    Jeg har for 10dage siden købt en Samsung fladskærm over elgiganten hjemmeside til 5.789kr.


    Jeg har så modtaget det idag og pengene bliver trukket imorn, da de ikke er trukket idag.


    Jeg fik at vide idag at selv samme TV er på tilbud til 4.999kr i forretningen.


    Min chef mener altså hvis jeg går ud i forretningen, ville jeg kunne få de 789kr retur.
    Jeg mener han kaldte det prisgaranti.


    Nogen der ved noget om dette?

  • Som Jacob skriver så er det op til butikkens politik og velvillighed. Tjek deres hjemmeside om der evt. står noget om det og/eller ring til dem i morgen. Hvis du bor i nærheden kan du også smutte forbi.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------


  • har du hentet tv'et i butikken eller blev det tilsendt?

  • Hvis du har handlet det over deres hjemmeside som du skriver har du 14 dages returret, så tag ud til dem og bed om differencen eller smid tv'et tilbage i hovedet på dem og køb det samme igen til den nye lave pris :9xo


    Jeg ved ihvertfald at vi i Fona giver differencen tilbage hvis det er inden 14 dage, for det har jeg selv gjort for en kunde for et stykke tid siden med en iPod. :)

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Phoque
    Hvis du har betalt med MasterCard kan du også få differancen tilbage.


    Øhh, hvorfor det. Den har jeg ikke hørt før?


    /ask

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Phoque
    Hvis du har betalt med MasterCard kan du også få differancen tilbage.


    what?!


    Du kan benytte dig af dine 14 dages returret. Hvilket vil sige at du får det beløb tilbage du har givet.
    Så kan du jo bare købe tv igen. Eller hvis dem i EL-giganten er lidt smarte, kan de bare udbetale de penge. :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af c4m3d
    Du kan benytte dig af dine 14 dages returret. Hvilket vil sige at du får det beløb tilbage du har givet.
    Så kan du jo bare købe tv igen. Eller hvis dem i EL-giganten er lidt smarte, kan de bare udbetale de penge. :)


    Det er kun ved fjernkoeb (dvs koebt og betalt over nettet/telefonen eller lign.) at man har returret.


    /ask

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobask


    Det er kun ved fjernkoeb (dvs koebt og betalt over nettet/telefonen eller lign.) at man har returret.


    /ask


    Og nu skriver Shooger jo også at han har handlet på El gigantens hjemmeside :)

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Som en start kan han jo lige høre om de vil give differencen retur. Hvis de vil det er der jo ingen grund til at returnere tv'et.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af xt0m
    Den der med mastercard er vist den her:
    https://www.lsb.dk/lsb/content…r/prisgaranti/Prisgaranti


    Mener også jeg selv har det - men kræver vist et Mastercard Gold/Plus/Extra, da det er en tillægsservice


    Står jo også at det skal være til normalpris man finder den lavere..
    Og ikke som udsalgspris, køtilbud eller lignende.
    Den kommer de fleste butikker uden om, da de stort set altid har deres varer på udsalg,
    og aldrig har sogt dem til det de kalder "normalpris".

  • Hvis du virkelig gerne vil bøvlet igennem med den slat penge, havde jeg nok bare nævnt at jeg ville benytte mig af retur-retten som der jo er på nethandel, og derefter købe et til 4.999. Hvis de så er flinke, så giver de dig penge inden du sender, så de slipper for bøvlet. Men måske er personen i telefonen ligeglad.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af urbananen
    Hvis du virkelig gerne vil bøvlet igennem med den slat penge, havde jeg nok bare nævnt at jeg ville benytte mig af retur-retten som der jo er på nethandel, og derefter købe et til 4.999. Hvis de så er flinke, så giver de dig penge inden du sender, så de slipper for bøvlet. Men måske er personen i telefonen ligeglad.


    ved godt 800kr er ikke alverden men hvorfor skulle jeg snyde mig selv? for 800kr kunne jeg få væg ophænget til mit tv;)

  • Fandt du ud af noget. Ville de give dig pengene retur?


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna
    Fandt du ud af noget. Ville de give dig pengene retur?


    Anders


    Jeg kørte ud i Aalborg afd. og blev bedt om at skulle kontakte dem over nettet, da det er dem der har solgt mig det.


    Jeg skrev så til dem igår, og nu venter jeg bare på svar.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Shooqer


    ved godt 800kr er ikke alverden men hvorfor skulle jeg snyde mig selv? for 800kr kunne jeg få væg ophænget til mit tv;)


    800,- er sgu mange penge. Du skal bare få de penge retur. Og jeg er sikker på, at du sagtens kan få en aftale med dem om det.

  • Så er der nyt i sagen


    Skrev en mail til dem i dag, for at hører om hvordan det gik.


    Jeg kiggede bagefter på min netbank da det er lønningsdag, og der stod 790kr tilbagebetalt fra elgiganten.


    Kun ++++++ herfra.


    Der kalder jeg sq service.

  • Det var sgu godt at høre du slap for besvær i den sag.
    Altid noget det ikke kun er nødder som sidder bag skærmen hos Elgiganten.


    De plejer trods alt at være temmelig tunge at danse med

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb