Klage oer sit Lægehus, hvordan?

  • Hey...


    er der nogle der ved hvordan man kan klage over sit lægehus?


    Når jeg ringer op og skal ha en tid, er der næsten altid 14dags ventetid, og så skal man igen, sidde min 30min der oppe og vente Vær gang, fordi de tager ALT for mange patinter ind...


    Men skal man op på kommunen for at klage over dem eller hvad gør man?


    Det er Lægerne Rådhuspladsen i Herning, hvis det skulle betyde noget


    toby

  • Det er nu utroligt hvad man kan finde på Google ;)
    http://pkn.dk/saadanklagerdu/v…ingomklagemuligheder.html


    Omend det virker som en voldsom reaktion på sådanne ting. Du finder næppe en læge hvor der ikke er ventetid. Og hvis du er akut syg, så burde du også kunne få en akut tid, det har jeg i hvert fald ingen problemer med, selvom det lægehus jeg bruger nok også kan betegnes som overbelagt.

  • Det kan jo bare ikke passe man skal vente 14dage vær gang.
    Ved ikke om det bare er mig, men de få gange man skal der om på et år, gider jeg ikke vente 14dage på at få en tid..


    Men takker for svaret

  • Nogle lægehuse har et bestemt tidspunkt, hvor man kan komme uden at bestille tid. Jeg ved at i lægehuset i Tarm kan man komme mellem 7 og 8 om morgenen uden at have en aftale. Det gode ved det tidspunkt er at man ofte heller ikke skal vente særlig længe.
    Ærligt synes jeg ikke 14 dages ventetid på at få en tid og så 30 minutter på dagen lyder særlig alarmerende. Jeg ved dog ikke om der er nogle krav til lægerne med hensyn til ventetid.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna
    Nogle lægehuse har et bestemt tidspunkt, hvor man kan komme uden at bestille tid. Jeg ved at i lægehuset i Tarm kan man komme mellem 7 og 8 om morgenen uden at have en aftale. Det gode ved det tidspunkt er at man ofte heller ikke skal vente særlig længe.
    Ærligt synes jeg ikke 14 dages ventetid på at få en tid og så 30 minutter på dagen lyder særlig alarmerende. Jeg ved dog ikke om der er nogle krav til lægerne med hensyn til ventetid.


    Anders


    Jeg ringede der op igår, og der kunne jeg få en tid på Næste fredag kl 14:30
    Ikke før... Så skal jeg ringe op mellem 8-8:30 og snakke med en af lægerne selv, og så evt være heldig at komme ind til ham/hende samme dag.. men derfor skal jeg også komme der op og sidde og vente sammen med alle de andre, sidst sad jeg der i næsten 2 timer.. det er heller ikke skide sjovt...


    Men grunden til jeg endelig bare vil klage over dem, og ikke skifte lægehus, er fordi jeg har fået en del hjælp fra nogle lægerne der oppe, mht mine skader, så derfor ville jeg jo gerne blive der... men det kan godt være man skal skifte lægehus

  • Se det er derfor at man skulle indføre at det kostede en lille sum penge for at gå til læge.. Mange tager bare ind fordi de har fået en rift. Og de skulle ha lov til at betale en lille sum for at spilde lægens tid.


    Self folk som har sygedome som kræver at man skal tid til læge skulle self ikke betale noget,.

  • mig mig mig mig mig mig mig mig


    æv hvor jeg er ved at være træt af generation "mig mig mig mig mig mig.."


    Er du akut syg kan du få en akut tid - er du ikke akut syg må du enten


    1) skifte sygesikringsgruppe og betale kontakt hver gang, så kan du vælge netop den læge der har kortest ventetid netop den dag du får ondt i fingeren.


    2) Tage den første mulige tid og så glæde dig over at du ikke er akut syg.




    Var jeg dig ville jeg glæde mig over at have en god læge som er så dygtig at mange vælger ham/hende. og så ellers tage den første mulige tid, eller lave en e-konsultation med lægen.


  • NU ved jeg ikke om det bare mig mig mig mig mig mig mig men jeg syntes ikke du skal skrive en i en tråd, som du ikke har lyst til at skrive i, som denne her f.eks. jeg fik et hurtigt og ordenligt svar, som altid, fra Bruger, og det har jeg taget til følge...


    Jeg kunne let ringe op og sige at det er en Akut tid, men da jeg ikke selv ved om det er (feber, ondt i halsen, hovede pine, snottet osv) så jeg tænker lidt på den der nye infulenza, der er rundt omkring, også fordi jeg står i butik, og snakker med mange mennesker vær dag..


    Så jeg ville endelig bare op og ha det tjekket at jeg ikke "fejler" noget.
    Men min hals har drillet i længe, så det vil jeg ha tjekket...


    Men gør mig en tjenste TheOriginalTB lad vær med at skriv i noget du ikke er interessert i, eller kan komme med hjælp til, for du gør dig jo ikke selv beder når du skriver som du gør, og jeg spørger nu ellers meget pænt og stille syntes jeg, men så skal det køres op til noget som det ikke er nødvendigt... bare min holdning...