Oprindeligt indlæg af JuiCe
Oprindeligt indlæg af PeterLarsen
Hej Tweak
På HTC's hjemmeside står der en advarsel om at alt slettes fra telefonen når man foretager denne opdatering. Det lyder lidt langt ude i mine ører, det er en ommer HTC.
Men kan man gøre noget selv andet end at putte kablet i sin pc og køre en Synch?
Hvad er det man mister?
Jeg har jo ikke meget lyst til at miste SMS-historik, emails og slet ikke at oprette email-konti og facebook-profil osv. igen - det er noget man bruger pænt meget tid på inden man er tilfreds.
Så hvad sker der helt nøjagtigt når man installerer ny ROM?
Du mister desværre hele lortet ,dvs. du står med en telefon der er fuldstændig som da du tændte den første gang. Jeg ved der er nogle backup programmer på market til at gemme apps på SD kortet, men configs af f.eks. mail osv. er jeg ikke så sikker på.
Skidt med applikationerne, de er til at hente igen.
Indstillingerne er til gengæld noget der skal overleve ligesom al kommunikationshistorik.
HTC kom nu ind i kampen og kode noget ordentligt istedet for at nedgøre os brugere på den måde.
Det er simpelthen for let sluppet at man ikke kan tage en backup af al det væsentlige og restore det igen bagefter.
Egentlig er der vel ingen grund til selv en backup/restore, HTC kan vel sørge for det hele i opdateringsproceduren. For ringe, jeg skriver til dem og klager min nød. Hvis de ikke kan gøre det bedre blev det min første og sidste HTC telefon.