Inspiration fra Station 2.. Vil du beholde eller aflevere en pung fundet på gaden.

  • Hvis du finder en efterladt pung på gaden, hvad ville du så gøre?..


    Man ved jo efterhånden, som også blev oplyst i programmet i aftes, man bliver jo ikke ligefrem anerkendt for sin ærlighed, og 10% finde løn er jo heller ikke helt at råbe hurra for når man finder 500kr f.eks.


    Så hvor meget morale har du, hvis du finder en pung på gaden?


    ... Personligt, kommer det meget an på penge beløbet i pungen, hvis der skulle være, lad os sige som også efterlyst en pose med 620.000kr. så vil jeg nok ikke tøve med at tage nogle af dem, og aflevere resten, om det så er upolitisk og ukorrekt gjort.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DXC
    Var der nogle af jer der så station 2 efterlyst? Hvor de midt i udsendelsen råber og skriger, og billedet forsvinder og man kan hører nogle trin.. det var vildt spooky?


    Hehe ja, lidt af en Om'er da det også skete i 22 nyhederne lidt senere, dog ikke så dramatisk :D

  • Aflevere den ..


    Her for 2 måneders tid siden var der et eller andet svin der fiskede min op af baglommen, jep jeg ved godt det ikke er smart at have den der. Men det er altså bare røv irriterende hverken at have kørekort, hævekort eller sygesikringskort. Man har jo hørt om folk der har været udsat for identitets-tyveri. Heldigvis havde jeg ikke mere end små mønter + det løse , det der er vigtigst er alt med navn osv. Og så var det self. også lige 1 eller 2 uger før Roskilde festival, nice timing :pokey: Heldigvis var der en vicevært der fandt den efter et par dage, smidt under en affaldscontainer i en baggård tæt på Kennedy Arkaden, så hvem ved, måske skulle personen/er (idioter) bare bruge til bussen hjem eller en fransk hotdog.

  • Jeg ville aflevere den. Jeg har selv mistet min pung 2 gange hvor jeg begge gange fik den tilbage med alt indholdet og man bliver meget lykkelig. Ikke så meget pga kontanterne men mere fordi man slipper for alt bøvlet omkring alle plastikkortene.
    Den ene gang var igennem hittegodskontoret. Den anden gang var hvor jeg tabte den på vej til Netto. Jeg cyklede samme rute tilbage og fandt den ikke. Da jeg kom hjem kiggede jeg på mit værelse om jeg havde glemt at tage den med. Da jeg kom ud igen kom en mand hen til indkørslen med pungen som han havde fundet på gaden. Jeg blev helt lykkelig og takkede mange gange.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Jeg fandt engang en pung midt på gaden. Åbnede dyret for at finde info. Den var spækket med dollars. Mener der var omkring 7-8kg. Rørte self ikke en rød reje, og cyklede hen til huset et par gader væk. Ejeren som var en ældre herre, sagde tak og stak mig en 20'er.
    Jeg sagde tak.


    Har så fortalt historien et par gange, og folk kigger på mig som jeg var en idiot.

  • Den ene gang jeg nogensinde har fundet en pung, var i Grækenland. En eller anden rig snob af et kvindfolk, der ikke engang sagde tak eller gav findeløn (hun var også dansk turist) da jeg gav hende den.
    Så jeg vil sku beholde den - finders keepers :))

  • Jeg ville nok også beholde pengene hvis jeg fandt en seddel eller en pung - Det er meget fint med de 10% findeløn, men folk generelt er blevet mindre taknemmelige - fandt fks. et kørekort liggende på svalegangen udenfor hvor jeg bor forleden. Smed den ind af brevsprækken med en note. Jeg fik aldrig så meget som et tak eller et smil når hun går forbi.


    Der er ikke meget Fætter Højben over den slags fortællinger. Ingen sydhavsø ferier eller trillebører med penge der "lige" skal spenderes :finger:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af woyer
    Jeg fandt engang en pung midt på gaden. Åbnede dyret for at finde info. Den var spækket med dollars. Mener der var omkring 7-8kg. Rørte self ikke en rød reje, og cyklede hen til huset et par gader væk. Ejeren som var en ældre herre, sagde tak og stak mig en 20'er.
    Jeg sagde tak.


    Har så fortalt historien et par gange, og folk kigger på mig som jeg var en idiot.


    Ahaha :9xo

    E8500 C0 @ 4.2 - Xigmatek HDT-s1283
    Asus P5Q Pro - Mushkin 2x2 Redline
    PoV 8800GTS 512 785/1910/1030
    Corsair 550W - Maxtor 250GB
    Antec p182

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af woyer
    Jeg fandt engang en pung midt på gaden. Åbnede dyret for at finde info. Den var spækket med dollars. Mener der var omkring 7-8kg. Rørte self ikke en rød reje, og cyklede hen til huset et par gader væk. Ejeren som var en ældre herre, sagde tak og stak mig en 20'er.
    Jeg sagde tak.


    Har så fortalt historien et par gange, og folk kigger på mig som jeg var en idiot.


    Det kalder jeg en tung pung...

  • Lol jeg må godt nok sige at ham der havde de 7-8k i sin pung har hoppet og danset, af glæde, over at kunne være så feddet at give en 20kr du skulle jo ha haft næsten 1000kr hvis man skulle give 10%


    Jeg ville sgu ha beholdt den. også givet pungen til polititet. uden en krone i.

  • Det kommer an på beløbet man finder.


    Hvis det er en 50 eller 100 kr seddel jeg finder på gaden så ville jeg måske nappe den og sige nøj hvor er jeg heldig :D


    Hvis der er tale om en pung med indhold ville jeg klart aflevere den om man så for finde løn eller ej.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BUGz
    hvem går med pung nu om dage, eller kontanter for den sags skyld
    har selv kun en lille kreditcard holder til 6 kort - alså ingen cash


    Det er da altid rart at have nogle små penge med.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BUGz
    hvem går med pung nu om dage, eller kontanter for den sags skyld
    har selv kun en lille kreditcard holder til 6 kort - alså ingen cash


    [Blocked Image: http://www.xldesign.dk/images/Kreditkortholder,sort%20st%C3%A5l.jpg]


    Tjah, mit umiddelbare gæt er 80-95 % af befolkningen.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BUGz


    For det første citerer du mig forkert. For det andet så staves Svendborg med et d!


    Derudover så er jeg temmelig sikker på at de procentsatser jeg nævner passer rimelig godt. Jeg vil endda mene det er minimumsatser. Jeg har rimelig stærke relationer både til Jylland og Sjælland (heriblandt Kbh hvor du bor) og udover at jeg ikke kender nogle der har en kortholder så er det yderst sjældent man ser dem når man er ude at handle.


    De var på mode for nogle år siden, men er siden blevet mindre populære. Personligt tror jeg bl.a. det er fordi folk godt vil have nogle kontanter med sig da det er upraktisk at bruge dankort for at købe et frimærke eller andre småting. Derudover kan man have andre ting som kvitteringer, billede af kæresten osv. Jeg har for øvrigt selv haft en kortholder for 5-6 år siden, men opgav det hurtigt da det var for upraktisk.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------