Import af butterfly trainer

  • Hej jeg har set nogle videoer med folk der laver tricks med butterfly knive på youtube....
    jeg kunne rigtigt godt tænke mig at lære det selv, der er jo bare det at butterfly/balisong knive jo er ulovlige i DK...
    Jeg kan imidlertid se, at man kan købe såkaldte "trainers" som ikke er skarpe, og samtidigt er lavet med en slags huller i bladet, så det ikke skulle være muligt at slibe den skarp.
    Jeg har haft kig på denne https://www.iisports.com/produ…ept_id=2503&pf_id=KO2000A
    men ville lige høre om der var nogle der vidste det herinde først :-P (ved godt det er et computer forum, men det kunne da godt være der er nogle af jer der havde en slags hobby i det selv? )


    Hvis der ikke er bid her må jeg jo prøve at henvende mig andetsted :-)


    Lynge

    Core i7 920 @ 3.2GHz 20x160
    MSI XPower
    12GB Corsair Vengeance 1600mhz 9-9-9-24
    ASUS 5850 DirectCU + HiS 5850 iCooler V @ 870/1200Mhz
    Cooler Master HAF932
    Plazir 1300W


  • Spørger du om det er lovligt og importere sådan en til DK eller hva?.. Hvis du spørger om dette ville jeg klart printe alt ud om den og så gå ned til politiet og spørge dem, eller ringe til dem eller told og skat for at hører om det er lovligt at importere og eje en sådan "kniv".. Som du sikkert har hørt at de strammet loven meget så jeg ville helt klart snakke med politiet før jeg gør noget lige meget hvad folk herinde siger..


    Men da den jo ikke er skarp eller kan slibes skarp, er den vel ikke mere et våben end en smørekniv eller paintball pistol så tror jeg egentlig godt du må impotere den, men du skal nok holde dig fra at gå rundt med den eller have den liggende i tasken.. ;)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Det lyder egentligt som en fornuftig ide, det tror jeg at jeg vil gøre så :D


    men ligesom du siger, kan jeg ikke se nogen grund til, at man ikke måtte importere den :) det ville ihvertfald efter min mening være ret åndsvagt hvis man ikke måtte importere en "kniv" som ikke er skarp, og ikke kan slibes :boxed:

    Core i7 920 @ 3.2GHz 20x160
    MSI XPower
    12GB Corsair Vengeance 1600mhz 9-9-9-24
    ASUS 5850 DirectCU + HiS 5850 iCooler V @ 870/1200Mhz
    Cooler Master HAF932
    Plazir 1300W

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Lyngze
    Det lyder egentligt som en fornuftig ide, det tror jeg at jeg vil gøre så :D


    men ligesom du siger, kan jeg ikke se nogen grund til, at man ikke måtte importere den :) det ville ihvertfald efter min mening være ret åndsvagt hvis man ikke måtte importere en "kniv" som ikke er skarp, og ikke kan slibes :boxed:


    Spørgsmålet er jo om politiet kan skelne mellem de 2 ting. Det ligner jo en kniv på mange punkter og en mørk aften er det jo ikke sikkert man kan se fejl.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Lyngze
    Det lyder egentligt som en fornuftig ide, det tror jeg at jeg vil gøre så :D


    men ligesom du siger, kan jeg ikke se nogen grund til, at man ikke måtte importere den :) det ville ihvertfald efter min mening være ret åndsvagt hvis man ikke måtte importere en "kniv" som ikke er skarp, og ikke kan slibes :boxed:


    Det er ikke alting der giver mening. Told er blevet MEGET bitchy med hvad der kommer ind i landet! Flere softgun-spillere har fået fingrene i klemme ved at importere laser-sigter. Grunden er at man ikke på benytte lasersigte på skydevåben, men de sigter der købes til softguns kan absolut ikke holde til et rigtigt rekyl, men næ nej det er fløjtende ligemeget. Hvis sigtet kan monteres på et rigtigt våben er det ulovligt!


    Jeg kunne forestille mig at du ville kunne rende ind i lidt samme problemstilling med den "kniv" du har kig på.


    Hvis du snakker med politiet og får deres godkendelse på at hive den hjem så sørg for at få den på skrift! Det kan ske at tolderene ikke er enige med politiet, men hvis du har deres godkendelse på skrift så har du i det mindste handlet i god tro og undgår plettet straffeattest!


    Så alt i alt: Sørg for at dæk din egen røv af inden du handler - tolderne kan være MEGET bitchy!


    /ask


  • jo tak :)
    vil jeg huske.


    og med hensyn til dna's inlæg, så tror jeg heller ikke jeg vil slæbe den med i byen :)

    Core i7 920 @ 3.2GHz 20x160
    MSI XPower
    12GB Corsair Vengeance 1600mhz 9-9-9-24
    ASUS 5850 DirectCU + HiS 5850 iCooler V @ 870/1200Mhz
    Cooler Master HAF932
    Plazir 1300W

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Lyngze
    jo tak :)
    vil jeg huske.


    og med hensyn til dna's inlæg, så tror jeg heller ikke jeg vil slæbe den med i byen :)


    Men det kan toldere/politi jo ikke vide!


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna


    Men det kan toldere/politi jo ikke vide!


    Anders


    rigtigt nok ;)
    de er da os så dumme :razz:

    Core i7 920 @ 3.2GHz 20x160
    MSI XPower
    12GB Corsair Vengeance 1600mhz 9-9-9-24
    ASUS 5850 DirectCU + HiS 5850 iCooler V @ 870/1200Mhz
    Cooler Master HAF932
    Plazir 1300W

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger


    Det skulle du da meget gerne VIDE, at du ikke vil. Du har jo heller ikke ligefrem noget at bruge den til i byen.


    det er rigtigt, man må jo overhovedet ikke have knive med i byen. Og selvom det ikke i princippet er en kniv, så kan man selvfølgeligt godt tro det og derfor skal den selvfølgeligt ikke med :)
    den skal også bare leges med derhjemme :D

    Core i7 920 @ 3.2GHz 20x160
    MSI XPower
    12GB Corsair Vengeance 1600mhz 9-9-9-24
    ASUS 5850 DirectCU + HiS 5850 iCooler V @ 870/1200Mhz
    Cooler Master HAF932
    Plazir 1300W