Min seneste handel på Ebay - en anbefaling

  • Kort historie:
    Skulle bruge ny raid controller - fandt en billig på Ebay. Sælger var utrolig hurtig og ekstremt venlig. Kan klart anbefale ham.



    Lang historie:
    Jeg finder som sagt en controller der ser ud til at være perfekt til min opgradering. Der står at den holder til i england, så det kunne jo ikke være bedre (Inden for EU = ingen ekstra udgift i form af moms og told).


    Presser prisen små 30 pund ned uden de store problemer, betaler sælger og han refunderer rabatten (man kan kun betale det beløb der står på ebay). Så langt så godt.
    Få dage senere modtager jeg så et tracking nummer.. fra.. kina! Det betyder at der med 99% sikkerhed kommer en kæmpe udgift ekstra. Tager kontakt til sælger, som siger at han ellers skrev det længere nede i teksten, men at han godt kunne se problemet i at der stod england oppe i toppen, i det dertil indrettede felt.


    Hans løsning på problemet? Uden overhovedet at jeg selv at nævner det, så tilbyder han at refundere et beløb svarende til hvis jeg skal betale i told! Dagen efter er der refunderet det aftalte ca. beløb - fortæller ham at det beløb er nok, selvom jeg sikker skal betale mere.


    Dagene går, og pakken bliver snuppet i tolden, den bliver fortoldet, 5 dage mere går hos pest dk - og endelig lander pakken hos mig. Opdager at der kun er 4 sata kabler, mod de lovede 12 :/ Bummer. Lægger en besked til sælger om de manglende kabler, og om den totale omkostning hos tolderne. 5 minutter senere ligger der en besked med, at kineserne har haft tager kabler ud, for at spare vægt, fordi at de tidligere kunne sende pakken under 1kg grænsen.


    Løsning? Imorgen fremsender han 8 stk nye kabler + han har tilbudt at refundere det jeg kom til at betale ekstra, ud over det han allerede hart ført tilbage (180kr. mere ca.) !



    Der findes mange der prøver at udnytte folk på ebay, og slippe udenom at fixe problemerne hvis noget skulle gå galt - men ikke ham her, han holder hvad han lover.
    Et besøg værd: http://shop.ebay.co.uk/dinsdal…kw=&_armrs=1&_from=&_ipg=

  • Det er virkelig ofte et "problem" på ebay folk skriver de er fra UK fordi butikkens kontor eller indehaveren af butikken er fra UK, men sender fra Malaysia, Kina eller lignende.


    Men fedt han er så flink!

  • Dejligt han er så venlig.


    Men han er jo bare interesseret i at tjene penge og god PR giver endnu flere penge.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Dejligt at høre du har fået en god handel.
    jeg har dog været heldig et par gange. Jeg har købt en hel del småting der har været fysisk i kina og det har sluppet fint hjem til mig. Jeg har dog også købt et nyt laptop batteri og regned med det ville blive snuppet i tolden men der var jeg også heldig.
    Fra usa er man dog næppe så heldig da min erfaring er de snupper alt derfra på toldcenteret. :roller:

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

    Rettet en gang, sidst af Baloo ().

  • tja rart at han er medgørlig. men trækker stadig ned at problemer opstod "in the first place".


    er selv blevet snydt for ca. 1600kr på ebay, og ebay gad ikk gøre noget ved det, så har ikk brugt ebay i laaaang tid snart...

  • Dejligt når en handen går som den skal, eller... Når tingene bliver løst på en fornuftigt måde når noget ikke helt går efter hensigten.


    Jeg har pt. en pakke til ca 56 kr hængende i tolden... Den vil post.dk have 155 i gebyr for, plus told for at udlevere den. Det svarer så til at jeg ca skal betale den 4 gange OVEN i det jeg allerede har betalt for den.


    Mente slet ikke at ting så billige overhovedet kom igennem det.

  • kanon service må man sige :9xo

    ASUS P6X58D-E + Xeon X5675 @ 4400 mHz

    MSI 1080Ti Armor OC ed

    12 gb Kingston Hyper X

    Samsung 840 Evo 120GB + WD 500 3ABYX

    28" Samsung U28D590D

    CreativeSB Audigy 4 ~ Logitech Z-2300 ~ Kingston Hyper X

    1000W Corsair ~ LianLi PC-P60 Armorsuit