Er det normalt at overføre penge uden at vide hvem man overfører til?

  • Ja nu da 3.semester er gået igang på mit studie skal jeg ligesom enhver anden studerende købe de (fandens) dyre studiebøger.


    Jeg gik derfor på jagt efter dem brugte på siden http://www.pensum.dk og fandt da massere gode tilbud og kunne spare mellem 30 og 50%.


    De fleste er også ganske villige til at sælge bøgerne, men når man beder om deres adresse så bliver folk foragede over spørgsmålet og vil ikke handle?


    HVAD SKER DER LIGE? Er det bare helt normalt at man ved handel på nettet bare overfører 200, 400 800 eller småke endnu mere UDEN at vide hvem man handler med? Uden nogen mulighed for at kontakte personen, udover en side på internettes kontaktsystem?


    Jeg er rystet og det er ikke et enestående tilfælde - 3 handler er blevet afvist på grund af jeg vil have adressen på folk jeg handler med.


    Er det mig, som er galt på den, eller giver I mig ret?

  • Nej det er ikke dig den er gal med, men tror de folk der afviser det ikke er vant til at handle på nettet. De er måske ikke opmærksomme på, at folk rent faktisk risikerer at blive snydt, og derfor gerne vil vide lidt om hvem de har sendt penge til.


    Måske de tolker det som om du er mistroisk og tror de vil snyde, og det er en opfattelse der kan være lidt svær at ændre på.


    Men hvad med at bruge PensumHandel? Ja, det tager lidt længere tid, men der er da lidt mere sikkerhed.

  • Jeg vil også mene at du er på rette spor, og i bund og grund er jeg enig med Burger. Læs evt. igennem hvordan du skriver at du gerne vil have deres adresse. Det kan jo godt være du har skrevet det på en uhøflig måde uden det har været hensigten og så føler folk netop at du beskylder dem for at ville snyde.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------