42 tommer tv

  • Hej jeg står her og tinker på og gå ud og købe et nyt 42 tommer men de er mega dyre i merlin og fona.
    er der nogle der ved hvor man kan få sådan nogle billigt ?(

  • Quote

    Originally posted by promp
    Hej jeg står her og tinker på og gå ud og købe et nyt 42 tommer men de er mega dyre i merlin og fona.
    er der nogle der ved hvor man kan få sådan nogle billigt ?(


    Billigt??????
    Du får hvad du betaler for.
    Køb et Medion , billigt , men skod.
    Nej gå ned i en eller flere butikker og sig du skal have det sidste nye plasma Philips 42 " , mener pris er 42.999 kr , og prut om prisen.
    Philips eller JVC er de bedste i plasma , alt andet sux.
    Elgiganten og Electronic World er de billigste.
    Men stadig gå ind i en af dem få en pris , sig " hvad skal jeg betale " og gå derfeter ind i den anden og sig " det er hvad jeg skal betale i den og den butik " gjorde jeg på mit Philips 36 " med dvd optager og video og bord sov sov fik det til 40.000 kr mod 50.000 normal pris.


    Eller brug den her : http://www.e-trade.dandiscount.dk/
    Er det der ikke hvad du søger så mail eller ring gjorde jeg da jeg ville have og de er billige.




    The_Unforgiven

  • Inden du går ud og bruger en formue på et plasma tv synes jeg lige du skal overveje om du har lyst til at betale elregningen. Plasma Tv har et relativit højt energi forbrug, og så vidt jeg har forstået ligger der ikke den store fremtid i teknologien.


    Godt Nytår!

  • Quote

    Originally posted by Alaza
    40k for at se fjerner... du må have spist *****!


    Hvorfor????????????
    Det er vel ikke mere tosset end at købe en bil til 400.000 kr når man kan få en til 120.000 kr.
    Eller købe en skjorte til 1.000 kr når man kan få en i Bilka til 100 kr. osv osv osv.



    The_Unforgiven

  • Jeg synes det er helt ok at bruge 40.000,- på noget, der bruges meget tid på. At kunne se "flimmer" i superb kvalitet er da en god ting. Der var en, der sagde, at der ikke er megen fremtid i plasma-teknologien. Er der noget sagligt i dette postulat?
    Herudover - hvad er heres erfaringer med store plasmaskærme? - Jeg tænker - hvordan er Jeres syn på billedkvaliteten i plasma contra et ordinært moderne 100 Hz TV?
    M.v.h.
    PROMPS gamle

  • Quote

    Originally posted by promp
    Jeg synes det er helt ok at bruge 40.000,- på noget, der bruges meget tid på. At kunne se "flimmer" i superb kvalitet er da en god ting. Der var en, der sagde, at der ikke er megen fremtid i plasma-teknologien. Er der noget sagligt i dette postulat?
    Herudover - hvad er heres erfaringer med store plasmaskærme? - Jeg tænker - hvordan er Jeres syn på billedkvaliteten i plasma contra et ordinært moderne 100 Hz TV?
    M.v.h.
    PROMPS gamle


    Tager du et Philips 2 " plasma og mit 36 " Philips alm tv er billed kvali den samme , synes jeg.
    Grunden til jeg ikke valgte et plasma er at jeg hader den extra box til tv tuner og at der kommer nye plasma skærme i dette år eller 2005.



    The_Unforgiven

  • Quote

    Originally posted by promp
    Jeg synes det er helt ok at bruge 40.000,- på noget, der bruges meget tid på. At kunne se "flimmer" i superb kvalitet er da en god ting. Der var en, der sagde, at der ikke er megen fremtid i plasma-teknologien. Er der noget sagligt i dette postulat?
    Herudover - hvad er heres erfaringer med store plasmaskærme? - Jeg tænker - hvordan er Jeres syn på billedkvaliteten i plasma contra et ordinært moderne 100 Hz TV?
    M.v.h.
    PROMPS gamle


    Ja det var mig der udtalte det, og det var på baggrund af energiomsætningen eller strømforbruget om man vil. Jeg er ikke ekspert, men vil tro der er mere fremtid i TFT tv, da de har et lille strømforbrug. Ulempen ved TFT er så bare det er enormt svært og chancen er lille for at kunne lave store skærme uden for mange pixel fejl.

  • det er dog utroligt at nogen tænker på strøm her inde
    hvis der skal spares på strøm
    så lad vær med at oc
    sluk tv når det ikke bruges


    og hvad .pixil fejl?
    dem kan man da ikke se hvis man har rigtig afstand til tv
    og den størelse der snakkes om her så er afstanden mindst 2-3m
    så hvis der mangler en pixel eller 10 her. dem ser man ikke
    kun hvis de sidder på en række de fejl

    Packard Bell blærebar, 1,8 dual core . Acer one netbook , begge 2 XP Home

    Rettet en gang, sidst af Johnni ().

  • Quote

    Originally posted by promp
    Hej jeg står her og tinker på og gå ud og købe et nyt 42 tommer men de er mega dyre i merlin og fona.
    er der nogle der ved hvor man kan få sådan nogle billigt ?(


    Du kan jo kigge lidt på http://www.tapeconnection.dk


    Dog vil jeg råde dig til ikke at spare på prisen, for ved Plasma får du nemlig hvad du betaler for, gode mærker at gå efter er Panasonic, Pioneer, hvis disse er for dyre, så kig evt. på lidt Sony eller Phillips fks. deres 9965 model, dog er denne klasser under de nye fra Panasonic og Pioneer, en anden ting du skal huske på er at de nyeste Plasma Paneler, har en såkladt "halflife" på 25-35000timer så bliver lysstyrken halveret, så er det ikke længre så sjovt at se på ;)


    Personlig ville jeg selv heller bruge pengene på et godt 32"/36" Panasonic - Sony - Phillips CRT TV, og bruge resten af pengene på et godt Surround Anlæg, self. bare min mening.


    :)

    Intel Haswell 4770
    MSI Z87 G45
    Kingston 16GB DDR1600
    Gigabyte GTX770
    OZC 256GB SSD
    OZC 850W
    Intel Stock køler
    Zalman GS1000 Black
    Asus 24" TFT


  • lyder sq som om du har ret godt forstand på det! :D

  • Quote

    Originally posted by Zigiro


    lyder sq som om du har ret godt forstand på det! :D


    Tja, jeg har lavet en masse undersøgelser ang. plasma skærme da jeg selv "engang" ville have en, jeg har læst 100vis af tests og Anmeldelser, været til demo aftener hos 2 forhandlere og forhørt mig hos de "få" seriøse forhandlere der er af Plasma skærme, og fået en del inputs fra folk der selv ejede Plasma skærme, så en smule ved jeg da om emnet, også derfor jeg ikke selv har en hængene på min væg ;)

    Intel Haswell 4770
    MSI Z87 G45
    Kingston 16GB DDR1600
    Gigabyte GTX770
    OZC 256GB SSD
    OZC 850W
    Intel Stock køler
    Zalman GS1000 Black
    Asus 24" TFT

  • Quote

    Originally posted by VDK


    Ja det var mig der udtalte det, og det var på baggrund af energiomsætningen eller strømforbruget om man vil. Jeg er ikke ekspert, men vil tro der er mere fremtid i TFT tv, da de har et lille strømforbrug. Ulempen ved TFT er så bare det er enormt svært og chancen er lille for at kunne lave store skærme uden for mange pixel fejl.


    Ja, som jeg har forstået det, er plasnmaskærme noget der vil forsvinde igen, mendmindre vi snakker om rigtig store skærme. De er for dyre at producere, iforhold til de faldende produktionspriser på tft skærme. Iøvrigt brænder billedet på plasma skærme også fast, lige som på de gamle computerskærme. Derfor er det indrettet således art billede hele tiden rykker sig lidt, så dette ikke sker. Det kan man selvfølgelig sagtens vænne sig til, men det giver en korter levetid. Men så kan man argumenter at der jo hele tiden sker noget på en fjernsynsskærm så billede kan umuligt brænde fast. Det er jo korrekt, men de små logo'er som alle stationer jo efterhånden har, de har hele tiden samme placering så de brænder fast hvis billede ikke hele tiden rykkede sig. Og hvis man lige glemmer at slukke når der ikke sendes, ja så kan det jo hurtigt gå galt med pausebillede.


    Så selv om de har bedre billedekvalitet, så hedder fremtiden nok TFT fjersynsskærme, eller noget helt andet og nyt. :))

    Asus P8P67 pro | Intel core i7 2600k | 2 x Gigabyte Geforce GTX 460 OC 1GB | Corsair 2 x 4GB DDR3 Vengeance
    80GB Intel X25 SSD, 2 x 320 GB Seagate 2700.7 | Coolermaster Cooldrive 4, Fan Controll
    Lian li Kabinet | Dell UltraSharp U2410, Samsung Syncmaster 226BW | Sony MDR-V700DJ Headphones
    Logitech: Internet Navigator Keys, VX mouse, Freedom 2.4 Joystick


  • hvorfor ikke bare købe en projektor og så et tv kort til sin computer så man kan se fjernsyn på computeren (og på prjoktoren).
    så får du en meget større skærm til billigere penge.


    og så kan man jo også spille spil på storskærm :T

    Barton 2500+ - Abit NF7-S - MSI 6600GT
    2*256MB kingston HyperX 3500 - 120GB maxtor 8MB
    Plextor DVD sort - Chieftec dragon midi sort
    SLK 947+92mm - Arctic Cooling NV silencer 3 - Zalman NB47J