81

onsdag, 9. september 2009, 01:29

Citeret

Oprindeligt indlæg af The Brain

Citeret

Oprindeligt indlæg af BUGz

så regner faktisk med at få 134, da jeg er ret sikker på at jeg er TWEAK`s klogeste bruger (matmatisk)

:oops:

SCREEN SHOOT - SCREEN SHOT - SCREEN SHOT :cheers:

Sidder stadig lige og lurer over hvorfor du mener du er klogest inde for Matematik?

Du ved næppe hvad alle brugerne på Tweak.dk er uddannet og laver til daglig?

En helt anden ting var personen der udtalte om IT folk ikke ligefrem er "kloge" generalt???

Øhhh ok, fortæl du det til Linux Thorwald, Bill Gates, Larry Page, Sergey Brin, Anders Hejlsberg, og alle de andre

Lol, bemærk 'generelt'!

Edit:

Ja, det kunne godt misforstås. Mener at JEG skriver generelt :-) Og det er sjovt, fordi du så nævner FEM vindere indenfor IT-verdenen.

Men det er en latterlig diskussion, så skal vi ikke sige du får ret, og jeg får fred? :-)

Edit2:

... OG HVAD MED STEVE JOBS!?! :D Fortjener han ikke en plads på listen? :P

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "huba_99" (09.09.2009, 13:33)

82

onsdag, 9. september 2009, 15:37

Tja kan da nævne mange andre..

Hvilket fag mener du så at folk er kloge inde for??

Så godt du skrev generelt, men tror det er fordi du tænker folk der ved noget om IT, og ikke tænker på folk der arbejder inde for IT.

Reagere nok som jeg gør fordi jeg selv er Ingeniør inde for IT. :clap:

Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 380 | 1 Samsung EVO850 512MB | Enermax Digifanless 550W
27" (U2711) DELL | 24" (2408WFP) DELL | Ergotron LX Dual Side-by-Side

Canon 5DM4 | 16-35mm 2.8L | 24-70mm 2,8L | 85mm 1.2L USM II | 70-200mm 2.8L IS
Nogle Speedlites | PocketWizards

83

onsdag, 9. september 2009, 16:14

Citeret

Oprindeligt indlæg af The Brain
Tja kan da nævne mange andre..

Hvilket fag mener du så at folk er kloge inde for??

Så godt du skrev generelt, men tror det er fordi du tænker folk der ved noget om IT, og ikke tænker på folk der arbejder inde for IT.

Reagere nok som jeg gør fordi jeg selv er Ingeniør inde for IT. :clap:

Tja - det ved jeg ikke. Hvis jeg skulle vælge fem uddannelser, hvor jeg tror der befinder sig mange kloge hoveder, vil mine valg nok falde på medicin, statskundskab, journalistik, jura og økonomi. Men jeg kender ikke så meget til IT-uddannelsen, så mine udtalelser grunder nok i ren og skær uvidenhed.

Hehe, ja, sådan er det jo som oftest - og det er jo også helt i orden :-).

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "huba_99" (09.09.2009, 16:15)

84

onsdag, 9. september 2009, 17:30

hehe der er sku både kloge og dumme mennesker indenfor hvert erhverv...

Waiting for: H2-Ep3

85

onsdag, 9. september 2009, 20:53

Citeret

Oprindeligt indlæg af huba_99
Men jeg kender ikke så meget til IT-uddannelsen, så mine udtalelser grunder nok i ren og skær uvidenhed.

IT-uddannelsen? Er det en specifik du tænker på, for der er jo mange forskellige former for IT uddannelser.

Der er både de korte som IT Supporter og Datafagtekniker (medmindre den har skiftet navn igen) der ikke stiller de store krav til hvilken uddannelse man har inden man starter. Det er primært praktisk orienteret uddannelser med praktikophold som gør, at man får en masse hands on erfaring. Så er der uddannelser som multimediedesigner, mediegrafiker m.v. som selvfølgelig er mere grafisk rettet, men som også stadig er en IT uddannelse. I den afdeling ligger der også datamatiker som har fået flere muligheder for at få videre i uddannelsessystemet efterfølgende.

Og endelig er der MVU og LVU'erne der foregår på handelshøjskoler og universiteter. Der ender man altså ud med en bachelor eller en kandidatgrad nøjagtig som indenfor økonomi, statskundskab, jura m.v. og der er datalogi nok en af de mest kendte uddannelser.

Så man kan altså ikke snakke om bare en IT-uddannelse, ligesom der jo også er flere forskellige retninger inden for både, medicin, økonomi og jura der har flere forskellige former for speciale.

86

onsdag, 9. september 2009, 22:34

Citeret

Oprindeligt indlæg af Burger

Citeret

Oprindeligt indlæg af huba_99
Men jeg kender ikke så meget til IT-uddannelsen, så mine udtalelser grunder nok i ren og skær uvidenhed.

IT-uddannelsen? Er det en specifik du tænker på, for der er jo mange forskellige former for IT uddannelser.

Der er både de korte som IT Supporter og Datafagtekniker (medmindre den har skiftet navn igen) der ikke stiller de store krav til hvilken uddannelse man har inden man starter. Det er primært praktisk orienteret uddannelser med praktikophold som gør, at man får en masse hands on erfaring. Så er der uddannelser som multimediedesigner, mediegrafiker m.v. som selvfølgelig er mere grafisk rettet, men som også stadig er en IT uddannelse. I den afdeling ligger der også datamatiker som har fået flere muligheder for at få videre i uddannelsessystemet efterfølgende.

Og endelig er der MVU og LVU'erne der foregår på handelshøjskoler og universiteter. Der ender man altså ud med en bachelor eller en kandidatgrad nøjagtig som indenfor økonomi, statskundskab, jura m.v. og der er datalogi nok en af de mest kendte uddannelser.

Så man kan altså ikke snakke om bare en IT-uddannelse, ligesom der jo også er flere forskellige retninger inden for både, medicin, økonomi og jura der har flere forskellige former for speciale.

IT-uddannel-serne så. Men det illustrerer jo bare min pointe.

87

torsdag, 10. september 2009, 12:41

Så lige tråden og i skal ikk snydes

/Grau

67744 - 30150 - 13273 - 7504
[img]http://www.hwbot.org/signature.img?t=1&uid=4841&iehack=.jpg[/img]
Life is like a beer, the longer its open, the worse it gets

88

torsdag, 10. september 2009, 19:43

Det er vist ca det samme som sidst jeg så det her emne herinde. Noget tyder på hjernen godt kan, selvom det ikke altid føles sådan ;)

89

torsdag, 10. september 2009, 21:04

111 point :D
tog ca. 21 minutter og er 15 (snart 16) :D

Core i7 920 @ 3.2GHz 20x160
MSI XPower
12GB Corsair Vengeance 1600mhz 9-9-9-24
ASUS 5850 DirectCU + HiS 5850 iCooler V @ 870/1200Mhz
Cooler Master HAF932
Plazir 1300W

90

torsdag, 10. september 2009, 21:17

Her er et lille SS :)

Er lige fyldt 15år...

Hvis nogen ikke gider se billedet, så fik jeg 119.

"All truths are easy to understand once they are discovered; the point is to discover them." - Galileo Galilei

"Man skal ikke accelerere geologiske fragmenter i ballistiske baner, når man selv. residerer i et transparent domicil"

91

fredag, 11. september 2009, 10:17

Så ville jeg da også lige prøve :D

128 blev det til herfra... Synes godt nok nogle af spørgsmålene er svære at se mening i :boxing:

92

lørdag, 12. september 2009, 13:27

hoppede lige hurtig igennem testen :-)
så er nu fint tilfrads med 123 hehe

dwmc

Fx 8320 | Asus R9 280x | ASUS M5A97 EVO 2.0 | 8 gb G.Skill ARES 1866 MHz cl9 | 120 gb samsung 840 evo ssd
Canon 700d - Røde videomic go

93

mandag, 14. september 2009, 22:47

Prøver igen imorgen :crazyeyes:

94

tirsdag, 22. september 2009, 22:14

Hmm.. Tog den her i sidste uge.. Tog tilfældigvis et screenshot.. Søgte på google faldt over tråden her.. Har ikke kigget den helt igennem.. Men tror at det er den højeste score..

edit: Kan ikke få billedet til at virke..
Edit2: Prøver igen
Edit3: Sådan :P

Dette indlæg er blevet redigeret 3 gange, senest redigeret af "Theholm" (22.09.2009, 22:17)

95

onsdag, 23. september 2009, 08:17

Citeret

Oprindeligt indlæg af Theholm

haha og det er så tweak.dk's einstein? :D

96

onsdag, 23. september 2009, 12:31

Citeret

Oprindeligt indlæg af Try-this

Citeret

lol - ja det giver sq ikke mening :cheers:

97

lørdag, 26. september 2009, 00:23

Citeret

Oprindeligt indlæg af TADA

Citeret

Oprindeligt indlæg af Try-this

Citeret

lol - ja det giver sq ikke mening :cheers:

Sorry =D Det er første gang jeg brugte det der billed noget.. Troede bare jeg kunne smide billedet ind med det link der stod på den hjemmeside der... Men nææh nej... Skulle til at rode med det rimlig meget med det for at få linket til selve billedet.. =D

98

lørdag, 26. september 2009, 11:33

Hov. Kan jeg ikke også lige få et + ud for min score? :))

Vision S-Series S3768
Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
17.3” LED AntiGlare 1920x1080
Kingston 8GB DDR3-1600

Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
Samsung 830-Series 256GB
WD Scorpio Blue 640GB

99

lørdag, 26. september 2009, 23:04

min IQ under spredning 15:

spredning 16:

spredning 24:

er 21 år, så ikke noget + her

AMD FX 6300
8 GB Crucial DDR3-800
Gigabyte 970A-DS3P
AMD Radeon R9 270X

100

søndag, 27. september 2009, 10:17

117 med spredning 15

Det er da ok, brugte taktikken "luk dine øjne og klik"

og min datter på fem fik en score på 91:)

---Shhhh! konen har stjålet min bærbare:(---

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "BrorWom" (27.09.2009, 16:20)

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.