Hvad ville I gøre (indsigelse PBS)

  • Jeg er kommet lidt i et dilemma.


    Jeg bestilte nogle bøger d. 17 august og firmaet (http://www.forlaget.info) trak pengene d. 18 august, det stemte fint overens da der stod bøgerne var på lager og de derfor ville blive sendt efter 1-2dage også passede det jo fint med at de trak pengene.


    Bøgerne kom bare ikke! Fredag d. 21 august ringer jeg så til dem og får (ufatteligt nok) fat i dem, jeg snakker med en "mike", som siger at de havde haft problemer med at deres pakker var blevet stjålet, så sagde jeg ret koldt at det var jeg da sådan set ligeglad med og de burde jo have et T&T nr på min pakke, hvis den var sendt - det havde de ikke så sagde jeg den undskyldning køber jeg ikke. Han mumler så lidt og lyder meget usikker og siger "jeg lover at du har dine bøger senest tirsdag (d. 25 august) fint sagde jeg.


    Det blev så tirsdag og jeg fik IKKE mine bøger, jeg pøvede så at ringe til dem tirsdag / onsdag og har nok alvet 30-35 opkalds forsøg, men intet svar. Den giver ikke engang opkaldstone før deres telefonsvarer går i gang.


    Jeg vælger så at skrive følgende mail til dem om onsdagen (d. 26):
    ________________________________________________________________________________
    Hej.


    Nu er mine bøger jeg har bestilt i ordre 001620 STADIG ikke ankommet og I har trukket pengene d. 18/8.


    Jeg kontaktede jer fredag d. 21/8 hvor jeg snakkede med en Mike, han LOVEDE mine bøger ville være mig i hænde i går (tirsdag d. 25/8), men som nævnt er det STADIG IKKE ankommet.


    Jeg har prøvet at kontakte jer i går og idag via telefon, men den går på telefonsvarer HELE tiden har prøvet 30-35 gange over to dage og den går på telefonsvare med det samme, end ikke opkaldstone kommer før jeres telefonsvare går i gang - MEGET useriøst og uprofessionelt.


    Jeg vil derfor informere jer om at det er ULOVLIGT at trække penge før varen er sendt! Såfremt varen er sendt bedes i venligst, men bestemt give mig et track and trace nummer på pakken!


    Derfor hvis mine bøger ikke er mig i hænde fredag d. 28/8/2009, vil jeg lave en indsigelse til PBS, jeg ved PBS ikke ser særlig positivt på brud på deres retningslinier som I har gjort. Desuden vil jeg, selvom jeg modtager bogen fredag, fortælle om jeres på service og useriøse forretningsmåder på siden http://www.trustpilot.dk - hvor jeg i øvrigt kan se at dette ikke er et enestående tilfælde.


    mvh
    _____________________________________________________________________________
    Bøgerne ankom ikke fredag så jeg kontaktede banken og de har sendt mig papirerne til indsigelsen da de delte min opfattelse af sitationen.


    Men i dag er mine bøger så ankommet altså her mandag.
    Jeg står derfor i et dilemma, ska jeg lave indsigelsen?


    De HAR jo brudt reglerne og jeg kan se det ikke er et enestående tilfælde.
    Samtidigt med agerer de hamrende useriøst ved ikke hverken at besvare mine mail, eller tage telefonen. Så derfor ville det måske lærer dem noget hvis jeg reelt lavede indsigelsen.


    Men på den anden side har jeg jo modtaget mine bøger og selvom jeg er pisse sur over de opfører sig sådan, men ”no damage done” kan man sige og overvejer der for bare at lade den ligge.


    Hvad ville I gøre?

  • Tja den er svær... jeg ville ihvertfald smide erfaringen ind på trustpilot :)

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Du kan ikke lave en indsigelse, når du har modtaget varerne - Så er det dig der bryder reglerne. Der er ikke meget andet at gøre end at tage det som en "oplevelse", og så i øvrigt fraråde alt og alle nogensinde at handle med dem.

  • jeg vill lade den gå til trust pilot og ikk længere. men giver dig ret i det er hamrende uprofessionelt. kan du se på pakken om den er sendt som pakker eller bare maxibrev. den er svær ang. pbs. det kunne tyde på de er nogle klovne der bare angiver at de har ting på lager siden det tog dem så lang tid. men du kan måske orientere pbs, ved ikk lige hvordan. men du kan vel ikk kræve dine penge retur nu hvor du har fået varen.. svær situation, forstår godt du er lidt i vildrede :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af hfriis
    jeg vill lade den gå til trust pilot og ikk længere. men giver dig ret i det er hamrende uprofessionelt. kan du se på pakken om den er sendt som pakker eller bare maxibrev. den er svær ang. pbs. det kunne tyde på de er nogle klovne der bare angiver at de har ting på lager siden det tog dem så lang tid. men du kan måske orientere pbs, ved ikk lige hvordan. men du kan vel ikk kræve dine penge retur nu hvor du har fået varen.. svær situation, forstår godt du er lidt i vildrede :)


    Det virker til de er blevet lidt bange og fik lettet røven fordi pakken var sendt med almindelige frimærker på for intet mindre en 60kr - ret meget når jeg ved min betaling kun gav 19,5kr i porto og set i lyset af bøgerne kun kostede 250..


    Jeg tror bare den ryger på trustpilot også må det blive det.

  • du kan gå i banken og lave en klage til PBS men forklare du har modtaget din varemen du vil gøre dem opmærksom på at det pågældene frima har lavet et brud på deres regler....

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af vanto
    du kan gå i banken og lave en klage til PBS men forklare du har modtaget din varemen du vil gøre dem opmærksom på at det pågældene frima har lavet et brud på deres regler....


    Det var ikke nogen helt dårlig mulighed.


    Du skal ihvertfald ikke benytte dig af indsigelsen. Jeg er ret sikker på at det er en slags tro og love erklæring hvor du erklærer at du ikke har modtaget den vare du har betalt for. Det ville i givet fald være strafbart at indlevere den hvis du har modtaget varen.


    Men det er en rigtigt træls oplevelse, så bare skriv sider som trustpilot (som der allerede er skrevet), og hvis der kommer tilstrækkeligt mange klager til PBS over deres opførsel kan de også få lidt problemer der, så bare gå efter dem.


    /ask

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af vanto
    du kan gå i banken og lave en klage til PBS men forklare du har modtaget din varemen du vil gøre dem opmærksom på at det pågældene frima har lavet et brud på deres regler....


    Jeg har snakket med banken om den mulighed og den er IKKE eksisterende.


    Eneste mulighed for at PBS for besked om brud på deres regler er en reel indsigelse.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Zalam


    Jeg har snakket med banken om den mulighed og den er IKKE eksisterende.


    Eneste mulighed for at PBS for besked om brud på deres regler er en reel indsigelse.


    I det tilfælde vil jeg så mene at du skal nøjes med trustpilot.dk ellers gør du noget strafbart. Alternativt kan du sende bøgerne tilbage og lave indsigelse.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Zalam


    Jeg har snakket med banken om den mulighed og den er IKKE eksisterende.


    Eneste mulighed for at PBS for besked om brud på deres regler er en reel indsigelse.


    jeg har lavet en sådan klage gennem danske bank for et par år siden hvor jeg havede købt et eller andet på nettet tror nok det var en mus og de træk pengene samme dag men fik først min vare 6 uger senere banken sendte en rapport til PBS med alle "beviserne" i ved så ikke hvad der skete efter det...