misbrug af et barns Skattekort opdat

  • har fået en datter hjem at bo hos mig,stedfaren har haft brugt min datters skattekort/konto i banken til nr:2 job
    nu vil han havde de penge han har gemt der ?
    jeg mener hun skal beholde dem,hvad er jers holdning ??????????


    har søgt på told og skat uden at finde noget om,brug af andres skattekort.

  • I det tilfælde er hun jo den ansatte, og det er da hendes penge ;) . Han har i grove træk bare arbejdet gratis, for hende.
    Han kan på ingen måde ha ret til de penge. (I mit hoved)

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Det er selvfølgelig ulovligt, og han kan blive straffet med bøde. Jeg er dog i tvivl om din datters mor også kan blive straffet, men man kan forestille sig, at hun har været vidende om, at det er foregået.


    Mht. pengene, så kan jeg ikke se hvorfor han skal have dem. Han har valgt at svindle, så at han ikke får lønnen er vel en passende straf oveni den bøde han får når du forhåbentlig vælger at melde ham.

  • Umiddelbart ville jeg da vælge at tage en snak med ham først om i ikke kan finde en løsning. I skal vel helst fungere ordentligt sammen fremover og det skal jo ihvertfald ikke gå ud over din datter. Hvis han holder stejlt på sit må han jo bare undlade at få pengene på kontoen, og så må du melde ham.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • nu taler jeg ikke med moderen til min datter,skal i amtet med fruen.
    da jeg vil havde den fulde forældremyndighed ? det har været et lidt hård sommer,i det at jeg får en datter hjem på 16år, som ikke havde mere tøj en der kunne væree i en føtex pose,og noget at tøjet var størlse 10år :evil: har nogle grimme foto,som jeg ikke vil lægge op her på siden,for så går i på krigs stigen :D


    skal sig der har været en kamp uden lige omkring min datter til hun var 8år,hvor jeg gav op til sidst,for at barnet skulle på fred,så hun ikke skulle hjerne vaskes vær gang jeg var i retten med moderen,da hun ikke holdt de aftaler der var lagt.


    Så jeg håbe der med at hun kunne få en stille tilværlse med sin mor,og hun så selv ville komme når hun blev stor.
    Det sket så her i sommer ferien,skal jeg så lige låge for,nu bor hun hos mig.


    men hun mangler tøj som en i :evil: så jeg mere pengene kan gå til det,og min lommer er tomme nu,da der skulle købes møbler hjem til pigen+ lidt tøj.


    men tak for svar.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Martin.v.r
    har fået en datter hjem at bo hos mig,stedfaren har haft brugt min datters skattekort/konto i banken til nr:2 job
    nu vil han havde de penge han har gemt der ?
    jeg mener hun skal beholde dem,hvad er jers holdning ??????????


    har søgt på told og skat uden at finde noget om,brug af andres skattekort.


    Du siger bare til ham: "Vi beholder pengene, eller jeg melder dig til skat". Bør ikke være et svært valg for ham.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Happy^


    Du siger bare til ham: "Vi beholder pengene, eller jeg melder dig til skat". Bør ikke være et svært valg for ham.


    Ehhh, vil Martin så ikke begå en ulovlighed?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af huba_99


    Ehhh, vil Martin så ikke begå en ulovlighed?


    Nej det vil han da sådan set ikke.


    Det er jo hans datters børne penge og ikke stedfarerens penge som skal gå på alt mulig andet sjov..


    Jeg ville da også sige nøjagtig det samme til ham for det er da i den grad ulovligt.

  • Ja, nu må i rette mig, hvis jeg tager fejl. Men så vidt jeg kan forstå, har dette intet at gøre med børnefamilieydelse. Det der er sket er, at stedfaren har begået en kriminel handling (skattesvig) idet han har benyttet en anden persons skattekort (hvordan det overhovedet er muligt ved jeg ikke?). Derfor vil jeg da mene, at Martin er forpligtet til (eftersom han tilsyneladende varetager datterens konto) at oplyse SKAT om situationen, og få betalt de skattekroner som skulle have være betalt i første omgang.


    Edit:


    Desuden vil jeg også mene, at det begynder at lugte lidt af afpresning, hvis Martin vælger at true med at gå til politiet:


    Straffelovens § 281
    Stk. 2) den, som truer nogen med at anmelde eller åbenbare et strafbart forhold eller med at fremsætte sande ærerørige beskyldninger for derigennem at skaffe sig eller andre en vinding, der ikke er tilbørlig begrundet ved det forhold, som har givet anledning til truslens fremsættelse.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Martin.v.r
    der er blevet skjult ca:1400,- på md i 3år på den konto


    Martin, jeg forhørte mig netop hos min far - som er advokat og partner - om de konkrete lovmæssigheder i din situation, og jeg kan oplyse at han bekræftede, at du er - hvis du administrerer din datters konto - forpligtet til at oplyse SKAT om 'de manglende skattekroner'. Derudover bekræfter han, at der vil være tale om afpresning, hvis du truer med at afsløre et strafbart forhold til egen vindings skyld.


    Jeg siger ikke hvad du skal og ikke skal gøre, men jeg vil på det kraftigste anbefale dig at gå ad lovens vej, og ignorere rådet om at true med anmeldelse mod at beholde pengene og rådet om indbyrdes at finde en løsning (dele-rovet-løsningen).

  • det vil sige han har snydt skat for ca 20-25000 kr jeg ville kontakte skat og gøre dem opmærksom på sagen at begynde og afpresse ham det hjælper ikke nogen noget at pengene nok bliver taget .. det er bare mere krut i din kanon når du skal på amtet..


    som jeg ser det har han brudt mindst 3 love..
    1. Skattekontrollovens § 13 eller §16 ved ikke hvilken det falder ind under


    2. han har udgivet sig for og være en anden for og opnå personlig fortjenste (tror jeg det hedder) det giver hvist op til 1år


    3. han har et eller anden sted været nød til og forfalske pigen underskrift hvis jeg husker rigtigt så er det dokumentfalsk og giver op til 8år


    har din datter givet lov til at han kunne bruge kortet... altså har han spurgt mår jeg ikke bruge dit kort eller har han sagt jeg bruger dit frikort...???


    har de på nogen måde "forbudt" din datter i og få et arbejde selv???

  • jeg vil ikke bruge det mod dem,men jeg er meget gal over den måde de har brugt pigen på,hun er blevet brugt på flere måder,i penge ´sager.
    hun er helt uviden,om det de har haft gange i,og på nogle punkter svare hun ikke til sin alder omkring penge,man har holdt min datter langt væk,fra alt hvad der handler om penge,så jeg har sku lidt travlt,med at lære fra mig,om hvordan man styre penge,i det hun har 1½år til hun skal kunne stå på egene ben.


    tak for alle svar,en til vider ;)

  • Ret mig hvis jeg tager fejl, men hvis i bare beholder pengene, som teknisk/juridisk/whatever set er tjent af din datter, så er sagen vel bare overstået der? Jeg kan slet ikke forholde mig til at din datters papfar ikke bare har snydt, men udnyttet din datter :boxed: Så personligt ville jeg ikke have noget til overs for ham og bare spille dum hvis han spørger til pengene..


    Nu tænker jeg bare på om han er den type, der kunne finde på at tage til genmælde med fysisk vold.. Hvis han er, så ville jeg bare smide skattevæsnet efter ham.. Kunne forestille mig at i alligevel får pengene


    Og hvis de er tjent via skattekortet, så er skatten vel også trukket? Som den ville, hvis din datter havde tjent dem..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af KarGa
    Ret mig hvis jeg tager fejl, men hvis i bare beholder pengene, som teknisk/juridisk/whatever set er tjent af din datter, så er sagen vel bare overstået der? Jeg kan slet ikke forholde mig til at din datters papfar ikke bare har snydt, men udnyttet din datter :boxed: Så personligt ville jeg ikke have noget til overs for ham og bare spille dum hvis han spørger til pengene..


    Nu tænker jeg bare på om han er den type, der kunne finde på at tage til genmælde med fysisk vold.. Hvis han er, så ville jeg bare smide skattevæsnet efter ham.. Kunne forestille mig at i alligevel får pengene


    Og hvis de er tjent via skattekortet, så er skatten vel også trukket? Som den ville, hvis din datter havde tjent dem..


    Klart en mulighed... hvis de bare beholder pengene, så er det eneste ham tossen kan gøre, er at melde sig selv.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af KarGa
    Og hvis de er tjent via skattekortet, så er skatten vel også trukket? Som den ville, hvis din datter havde tjent dem..


    efter som pigen kun er 16 år vil jeg tro der er tale om et frikort...der ved er dedr slet ikke betalt skat af pengene...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af vanto


    efter som pigen kun er 16 år vil jeg tro der er tale om et frikort...der ved er dedr slet ikke betalt skat af pengene...


    der er da betalt arbejdsmarkedesbidrag af dem på 8% hvis jeg ikke husker helt forkert og det er jo en slags skat.. Så jo det er egentlig betalt skat så længe hun(han) har holdt sig under de beløb som må tjenes på et frikort..


    Men ja Martin behold pengene.. Og hvis han er den slemme/klamme type som tyer til vold så meld ham til skat, det vil koste ham en hel del mere end de mistede penge.. ;)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • jeg fik papir på at hun skal bo hos mig nu/samt forældre retten i dag. :)
    så vil jeg lige havde fat i en advokat,omkring det med de penge,og høre hvordan man skal forholde sig´.