Politiets opførsel?

  • Sad lige og så Station2 på TV2.


    Her var der to piger der blev sigtet for gadeuorden.


    De to piger var slemt utilfredse med ikke at kunne komme ind på et diskotek, hvor efter to betjente vil have dem til at smutte fra stedet.


    Men jeg synes godt nok der var stor forskel på de to betjentes måde at værepå. De to piger var godt berusede, larmende og godt oppe at køre.


    Den ene betjent snakkede venligt og roligt, mens den anden midt i det hele begyndt at kalde den ene af de to piger for "lille pige". Her kig det så helt galt, og de to piger endte med at komme med bag i politibilen.


    Hvis begge betjente havde haft samme rolige sind som den anden betjent var aftenen måske endt anderledes.

  • 10 gange blev de bedt pænt om at forlade stedet, og finde et andet sted at gå i byen. Og alligevel blev de der og blev ved med at være højlydte.


    Udtrykket "lille pige" kunne godt have været sløjfet, men stadig.. de blev bedt om MANGE gange, bare at smutte derfra - hvilket de ikke gjorde. De må også trække en grænse - de har andet at lave, end at stå og spilde tid på to fulde tøser der intet fatter.


    Jeg synes de håndterede situtionen fint, og synes bestemt at de var nødt til at prøve andre metoder, når tøserne tydeligvis ikke fattede "smut".

  • De kunne jo bare have gjort som de blev bedt om. Stedet ville jo ikke have dem ind. Så skal de jo ikke prøve igen. Jeg har da på ingen måde medlidenhed med pigerne. Det fik endda meget diplomatisk for at smutte videre i byen for at more sig.


    Derimod var jeg mere rystet over ham der havde været med til at overfalde taxichaufføren og bagefter tvang ham til at køre dem til destinationen. Han var da godt nok fuldstændig kynisk og afstumpet. Man kan ikke lade være med at tænke at han nok bliver den næste vane-voldsforbryder.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Som helhed, synes jeg de to betjente håndterede situationen yderst tilfredsstillende.
    De var mere end almindeligt tålmodige, (især den ene betjent).
    Må dog give OP ret i lige præcis denne bemærkning ikke var i orden. -den var nedladende, malplaceret og fuldstændig unødvendig. At kalde en beruset oprørt pige/kvinde, for "lille pige" i den situation, kan aldrig hjælpe til at få mere ro på situationen, som jo alt andet lige, må være målet ;)

    Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.


    Rettet en gang, sidst af Ciric ().

  • Hvis folk nu bare gjorde som politiet sagde, ville vi ikke høre alle de her latterlige historier der er oppe for tiden. At han kalder hende lille pige syntes jeg ikke der er noget som helst i vejen med, det var vel nærmest den vending der beskrev hende bedst, ud fra pigernes opførsel!

  • Jeg synes det er 110% fair. Tænk på hvor meget politiet skal finde sig i, jeg synes de udførte opgaven ganske flot.


    Udtrykket lille pige står i flot kontrast til hendes barnlige opførsel, og jeg mener ikke det er et problem. Naturligvis havde det været en anden sag hvis han havde sagt det uopfordret, men det er ikke tilfældet.

  • Det er sgu hårdt at være politi i dagens Danmark, og er selv godt tilfreds med deres måde at behandle dumme folk på. Men dog er der en anelse for mange af den aggressive og sure type inde for dette fag.
    Har selv snart oplevet nogle stykker, og det irriterer mig ganske voldsomt hver gang, da det i grunden er folk jeg har meget sympati for.


    Så sent som i går da jeg kom fra England af, sad der en dansk betjent ved udgangen og skulle se pas. (vidste jeg ikke, da vi havde vist dem temmelig mange gange i England) . Så jeg spurgte pænt da jeg gik imod ham,
    "Hva søren, skal du også se pas",
    hvorefter manden svarede
    "Ja, altså, hvorfor fanden tror du jeg sidder her" .


    Kunne jeg kun ryste på hovedet af. Når det er første gang man rejser i fly, har man sgu ikke styr på det hele.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Er enig i at der ikke er en finger at sætte på betjentenes opførsel.
    Utroligt at nogle folk ikke fatter at politiet ikke er nogen man kan diskutere med, men at man bare skal følge deres anvisninger (inden for rimelighedens grænser selvf.), så ender man ikke med en plettet straffeattest.

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • De gjorde da fuldstændig som de skulle - 100%.


    Der hvor han siger lille pige prøver han vel for fanden lige at få hende ned på jorden. Det er også lige omkring der han fortæller hende at hun er fuld og pinlig og lige må tage sig sammen. De fik MAAAANGE chancer, og fint de blev anholdt.