Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

21

tirsdag, 25. august 2009, 12:41

Jeg synes det at over drive at ens kørekort skal udskydes. En der køre på en knallert med 30km/t gør ikke det vilde skade. Det er kun fordi at folk tuner dem at de overdriver. Og i mange drenge er der stor lyst til at køre på dem.

Det kan godt være i synes det er fint nok.. Men min meningen er at det er latterligt. lige som knallert reglerne

22

tirsdag, 25. august 2009, 15:50

Så 500 kr i bøde.. men har ikke helt fundet ud af om ens kørekort bliver udskut.. eller om de tar ens knallert

23

tirsdag, 25. august 2009, 17:08

Citeret

Oprindeligt indlæg af Happy^

Citeret

Oprindeligt indlæg af dna

Citeret

Hvem gider overhovedet køre på noget så sørgeligt som en knallert?

Det var da noget mærkeligt noget at skrive. Der er da masser der bruger tid på knallert, specielt folk under 18.

Man kunne også sige: "Hvem gider bruge tid på noget så sørgeligt som en computer" eller "Hvem gider bruge tid på noget så sørgeligt som cykling"

Anders

Kan godt være at jeg synes sådan, fordi at ligger 20 børn på 15 år og kører rundt her i byen KONSTANT. Så bliver man lidt irriteret over sådan noget skrammel.

Ingen grund til at begynde at græde. Men seriøst.. Lidt som at bo i byen og hyle over at der ikke er stille som på landet.

24

tirsdag, 25. august 2009, 17:26

Citeret

Oprindeligt indlæg af Xsolls
Så 500 kr i bøde.. men har ikke helt fundet ud af om ens kørekort bliver udskut.. eller om de tar ens knallert

Mener bare du skal trække den.

Det gjorde mine venner i hvert til fald (det er vel 1-2år siden, så kan ikke være 100% sikker på det ikke er ændret efterfølgende)

"Du skal aldrig file en diamant flod, hvis din hest åd et kloster" - Philip Larsen, 2009.

25

tirsdag, 25. august 2009, 17:35

Citeret

Oprindeligt indlæg af SenZer
Jeg synes det at over drive at ens kørekort skal udskydes. En der køre på en knallert med 30km/t gør ikke det vilde skade. Det er kun fordi at folk tuner dem at de overdriver. Og i mange drenge er der stor lyst til at køre på dem.

Det kan godt være i synes det er fint nok.. Men min meningen er at det er latterligt. lige som knallert reglerne

Så kan du godt tro om igen ;)

Hvis en knallert som køre med 30 km/t og rammer en cykelist f.eks så kommer både knallert køre og vedkommende på cyklen noget til skade og det samme med biler hvis man køre ind i en så kommer man til skade.

Der vil altid ske skader når hastigheden er høj og helt ærligt har du nogensinde set en 30 knallert som faktisk kørte 30 km/t..?

Jeg har ikke :crazyeyes:

26

tirsdag, 25. august 2009, 19:59

Nej for alle knallerter er ikke lavet til at køre 30. når de er kørt lidt til køre de over. Den bliver også mere slidt af at køre 30.

Ja self kan der da godt ske skader :P Men hvis man køre 30 er det sku lige før at man kan nå at gå væk.. Ellers holder man ikke øje med hvor man går og køre :P

Man cykler nu altså også nemt 30 km/t. eller hvad med dem som er under 18. som har sporten at cykle De kan nemt komme op på 50 mere ned af bakke. Det skulle da også være ulovligt.. Personen har ikke køre kort :P Det sjove er at på cykle er fart grænsen bare som til biler. hvor en knallert kun må køre 30. Lad os skåle på det :cheers:

27

tirsdag, 25. august 2009, 20:15

Citeret

Oprindeligt indlæg af Rasmus66

Citeret

Så kan du godt tro om igen ;)

Hvis en knallert som køre med 30 km/t og rammer en cykelist f.eks så kommer både knallert køre og vedkommende på cyklen noget til skade og det samme med biler hvis man køre ind i en så kommer man til skade.

Der vil altid ske skader når hastigheden er høj og helt ærligt har du nogensinde set en 30 knallert som faktisk kørte 30 km/t..?

Jeg har ikke :crazyeyes:

Min knallert kan kun lige køre 30.

Den kan dog godt køre 35 ned af bakke - på en god dag. :))

Apple <3

28

tirsdag, 25. august 2009, 20:18

Citeret

Oprindeligt indlæg af Maleficus
Ingen grund til at begynde at græde. Men seriøst.. Lidt som at bo i byen og hyle over at der ikke er stille som på landet.

:goodpost:

Intel i5 2500K @ CM Hyper TX 3
Gainward GF GTX 560 Ti "Phantom" 2
Corsair 4x2 GB DDR3 1600MHz
ASUS P8P67 Pro B3
Corsair CX600

29

tirsdag, 25. august 2009, 21:57

Citeret

Oprindeligt indlæg af Maleficus

Citeret

Citeret

Citeret

Hvem gider overhovedet køre på noget så sørgeligt som en knallert?

Det var da noget mærkeligt noget at skrive. Der er da masser der bruger tid på knallert, specielt folk under 18.

Man kunne også sige: "Hvem gider bruge tid på noget så sørgeligt som en computer" eller "Hvem gider bruge tid på noget så sørgeligt som cykling"

Anders

Kan godt være at jeg synes sådan, fordi at ligger 20 børn på 15 år og kører rundt her i byen KONSTANT. Så bliver man lidt irriteret over sådan noget skrammel.

Lovlige knallerter larmer ikke særlig meget.. voldtunede med mystiske udstødninger gør.. meget endda.

Dertil kommer at det her mere eller mindre er landet ;) Der er kun et par tusinde indbyggere her i byen.

30

tirsdag, 25. august 2009, 22:38

Tja det passer jo ikke helt. Jo når du snakker tunet scooter med udstødning osv. En scooter som er 100% lovlig køre HELT op i omdrejningerne. hvilket lamer pisse meget. og er meget hårdt for motoren. Hvis man tager skiverne ud. kommer den måske op på de 60-70 hvor den ikke kommer op i så høje omdrejninger.

31

tirsdag, 25. august 2009, 22:45

Citeret

Tja det passer jo ikke helt. Jo når du snakker tunet scooter med udstødning osv. En scooter som er 100% lovlig køre HELT op i omdrejningerne. hvilket lamer pisse meget. og er meget hårdt for motoren. Hvis man tager skiverne ud. kommer den måske op på de 60-70 hvor den ikke kommer op i så høje omdrejninger.

Nu modsiger jeg nok mine tidligere indlæg, men der har Senzer en pointe. En lovlig motor på f.eks. en spritny knallert 45 larmer som ind i h..... på grund af alt for høje omdrejninger og motorens levetid er væsentligt forringet. I øvrigt er en lovlig knallert 45 også mere skadelig for miljøet (har jeg fået at vide af en mekaniker).

Det gør det jo stadig ikke lovligt, men jeg ville også fjerne skiven/dimsen, hvis jeg købte en knallert 45 i dag. Nu er jeg jo så også lidt over de 20 :D så jeg kører ikke råddent.

32

tirsdag, 25. august 2009, 22:55

Ja den vil forurene meget mindre hvis skiverne var væk og du vil køre meget længere pr litter. Det er også en af grunde jeg synes at reglerne er forkerte. Det er da også træls for naborene der sidder og ser tv. Også lavet scooteren en så høj lyd at det på en måde påvirker billede..

På en scooter er man dømt før man køre stærkt :P

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "SenZer" (25.08.2009, 22:56)

33

onsdag, 26. august 2009, 06:43

Grunden til at man begrænser dem er jo i alt tidelighed vist i denne tråd. Dem (*) der kører på dem ville jo aldrig holde tig på de 30 hhv 45 hvis deres maskine kunne køre mere. OP kan jo ikke engang holde sig fra den selv om det pt ikke er lovligt for ham at køre.

Snakken om at det er overdrevet at skulle udskyde kørekort er også lidt hen i vejret. Det er jo blevet sådan da det med alt tydelighed har vist sig ikke at have nogen som helst effekt at give folk en bøde på 500,-

(*) Jeg ved godt et jeg generaliserer

/ask

IBM t42 and IBM t23 still alive and kicking

34

onsdag, 26. august 2009, 11:13

Jamen jeg må da kun køre 130 max i danmark i min bil. Sjovt nok kan jeg komme op på 200km/t Derfor fatter jeg ikke at de sætter sådan regler. Jeg ved godt at de tænker at der er sikkert mange der vil død. Men der er sku da MANGE flere som bliver kørt ned af den bil. Nu er der self også mange flere biler. Men du forstår. En scooter er lavet til at man køre ca 60-70 km/t fra fabrikken. Den kan ikke holde til at køre med så høje omdrjninger. så faktisk skulle de være meget billigere.

Men den regl med at man får udskud køre kortet virker jo heller ikke helt. For jeg kender da mange som har en scooter og køre på den selv om de er under 16. og mange køre jo bare fra polititet. forældrene giver deres børn lov. Nok pga de også synes at deres børn godt kan styre det. og at de regler skulle laves om.

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "SenZer" (26.08.2009, 11:19)

35

onsdag, 26. august 2009, 11:26

Kunne forestille mig at biler ikke er begrænsede af to årsager:
1. Billister er ældre, ihvertfald 2 år ældre (og derved mere ansvarlige)
2. Knallerter skal ikke overhale særligt ofte, det skal biler.. Det er tilladt (så vidt jeg ved) at overtræde hastighederne, hvis det er kortvarigt i forbindelse med en overhaling

Det er 2 skud i tågen.. Har ikke engang noget at bygge det på :P

36

onsdag, 26. august 2009, 12:14

Citeret

Oprindeligt indlæg af KarGa
Kunne forestille mig at biler ikke er begrænsede af to årsager:
1. Billister er ældre, ihvertfald 2 år ældre (og derved mere ansvarlige)
2. Knallerter skal ikke overhale særligt ofte, det skal biler.. Det er tilladt (så vidt jeg ved) at overtræde hastighederne, hvis det er kortvarigt i forbindelse med en overhaling

Det er 2 skud i tågen.. Har ikke engang noget at bygge det på :P

Nr. 2 er i hvert fald et skud i tågen :D et vildskud.

37

onsdag, 26. august 2009, 13:36

Tja nu synes jeg man ser i flere lande at det går fint ved dem. Det er måske bare os dansker der er dårlig i trafikken. :P

Hvis du køre inde i byen køre scooterne altid fra os. Der skal ikke holde i kø :D
Nu ved jeg ikke om i har prøvet at køre på en vej hvor der kommer masser af modkørende. Også møder du sådan en skide 45 scooter. Personen har kørekort. og SKAL ligge og køre der ude med 45 km/t, Det skaber kø og meget sure mennesker. 45ér skulle lige meget hvad kunne ha lov til at køre de 70-80 km/t de har køre kort og skulle nye godt af det. efter min mening.. :P

38

onsdag, 26. august 2009, 17:46

Du kan da også sagtens køre scooter med 70-80 på landevej! Det kræver bare et "rigtigt" kørekort og en "rigtig" scooter. 45/30 r indført for at give folk under 18 uden kørekort til rigtig scooter/motercykel at blive motoriserede (hehe et dejligt old-fashion ord).

Jeg kender da flere der kører rigtig scooter for nostalgiens skyld og de kører da fint lovligt 120-130.

/ask

39

onsdag, 26. august 2009, 18:04

Citeret

Oprindeligt indlæg af jacobask
Du kan da også sagtens køre scooter med 70-80 på landevej! Det kræver bare et "rigtigt" kørekort og en "rigtig" scooter. 45/30 r indført for at give folk under 18 uden kørekort til rigtig scooter/motercykel at blive motoriserede (hehe et dejligt old-fashion ord).

Jeg kender da flere der kører rigtig scooter for nostalgiens skyld og de kører da fint lovligt 120-130.

/ask

Mig bekendt er knallert 45 kun til folk over 18 år og samtidig skal man have kørekort. Derfor synes jeg egentlig også det er i orden at de kan køre hurtigere.

Anders

---------------------------------------------------------------
Bærbar computer
10 fingre
2 øjne
1 hjerne
---------------------------------------------------------------

40

onsdag, 26. august 2009, 19:27

Citeret

Mig bekendt er knallert 45 kun til folk over 18 år og samtidig skal man have kørekort. Derfor synes jeg egentlig også det er i orden at de kan køre hurtigere.

Anders

Men man skal kun have kørekort til bil for at køre dem. Vil man op og køre hurtigere på 2 hjul må man ofre det det koster at få sig et kørekort til de 2-hjulede. Der er vel en grund til at man skelner mellem kørekort til bil og motorcykel. Hvis ikke er der jo ingen pointe i at man skal have motorcykel kørekort.

En af de helt store forskelle på de 2-hjulede og bilen er vel primært accelerations-egenskaberne og det faktum at man er meget "blødere" i trafikken - det går altså rigtigt galt hvis du er på 2 hjul og styrter med 70-80+ km/t. Ja det kan også gå galt med 30/45 men slet ikke i samme grad.

/ask

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.