Spørgsmål om 30 knallert

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Woqini
    500 kr.


    Bødetakster


    Wogini nu snakkes der om 15årig mener bestemt man skal være 16 for at ka tage knalleret kørekort i danmark og derpå blir den jo os dyre bøde mæssig da du er under den alder du ska være.

  • Jeg kender ikke lige til om der er nogle specialregler ved knallerter eller ved personer under 18, men bliver man taget i at køre et køretøj man ikke har kort til er der en bøde på 5.000 kr. Altså f.eks. en person uden kørekort der kører bil eller en person med kørekort til bil der kører lastbil osv. Denne kan jo så halveres hvis ens årsløn er under 141.375 kr. eller man er under 18 år.


    Men som sagt så ved jeg ikke om bøden på 5.000 kr gælder i forbindelse med knallert/så unge personer.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Happy^
    Hvem gider overhovedet køre på noget så sørgeligt som en knallert?


    Det var da noget mærkeligt noget at skrive. Der er da masser der bruger tid på knallert, specielt folk under 18.


    Man kunne også sige: "Hvem gider bruge tid på noget så sørgeligt som en computer" eller "Hvem gider bruge tid på noget så sørgeligt som cykling"


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------


  • nemlig dna, jeg vil da os helst køre på 2 hjul med motor end 4 hjul synes det er nemmere at komme frem i byen og det og jeg er da 22 :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|


    Wogini nu snakkes der om 15årig mener bestemt man skal være 16 for at ka tage knalleret kørekort i danmark og derpå blir den jo os dyre bøde mæssig da du er under den alder du ska være.


    Nope, 500 kr. er taksten for at køre på knallert 30, hvis man ikke er fyldt 16. I øvrigt linker jeg til bødekataloget, hvor alle takster er nævnt.

  • Er det kun mig der syntes at denne tråd er lidt for tåbelig...


    Det kan da ikke være et spørgmål om cost-benefit hvor vidt OP vil køre på en knallert 30 eller ej, reglerne siger at han ikke må køre endnu, ergo er spørgsmålet vel ret tåbeligt.


    /ask

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobask
    Er det kun mig der syntes at denne tråd er lidt for tåbelig...


    Det kan da ikke være et spørgmål om cost-benefit hvor vidt OP vil køre på en knallert 30 eller ej, reglerne siger at han ikke må køre endnu, ergo er spørgsmålet vel ret tåbeligt.


    /ask


    Han spørger vel fordi han er blevet busted og vil vide hvad det koster :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Woqini


    Han spørger vel fordi han er blevet busted og vil vide hvad det koster :)


    Min tanke er at han overvejer om det er værd, at køre på knallerten, selvom han ikke må endnu ;) som jacobask vist også er inde på


    Quote

    Oprindeligt indlæg af SenZer
    De nye regler er da at hvis man er under den aldre. og bliver taget så bliver ens køre kort til bil udskudt. Røv latterlig men så sådan er det bleven


    Hvorfor er det latterligt? Hvis det har vist sig at en økonomisk straf ikke er nok for at holde de unge fra at bryde loven, så er det da megasmart at indføre kreativ lovføring

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SenZer
    De nye regler er da at hvis man er under den aldre. og bliver taget så bliver ens køre kort til bil udskudt. Røv latterlig men så sådan er det bleven


    Hvorfor er det latterligt ?


    En bøde på 500 kr. har ikke den store effekt på de unge i dag, men hvis deres kørekort bliver udskudt - så kan det jo være de kan finde ud af at overholde reglerne.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Happy^


    Ingen grund til at begynde at græde. Men seriøst.. Lidt som at spørge lægen, om et problem "en ven" har.


    Det var da en mærkelig analogi?


    Jeg skal fortælle dig hvorfor jeg foretrækker en 45 fremfor en bil:
    Jeg kommer fra amager til nørrebro meget hurtigere end jeg gør i bil, og ikke kun dér, men på de fleste ture mellem 0 og 10-15 km kan jeg komme hurtigere frem og spare en masse i benzin.


    Men hvis jeg skal længere væk tager jeg kværnen (650´er).


    Så der er mange grunde (udover det økonomiske) til at køre scooter/knallert.

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr


  • Kan godt være at jeg synes sådan, fordi at ligger 20 børn på 15 år og kører rundt her i byen KONSTANT. Så bliver man lidt irriteret over sådan noget skrammel.

  • Loven skulle bare indrettes således at hele knallerten konfiskeres øjeblikkeligt, hvis man kører på knallert som 15 årig. Samme lov kunne træde i kraft når politiet snupper en bundulovlig knallert. Haps ... konfiskeret på stedet.