Dobbeltklæbende tape, som ikke mister greb i varme..

  • Hej Tweak.dk


    Jeg har endelig fået fixet mit kabel rod, ved at montere en kabel kanal under bordet.. Mit problem er bare at jeg har en transformer som ikke vil side fast, da den bliver varm og gør at tapet slipper..


    Har nu forsøgt mig med forskellige muligheder, så som Dobbelklæbene tape fra Bauhaus som efter sigene skulle kunne holde over 40kg, og Gaffa tape..


    Men de slipper den alligevel.. Og min mistanke er at varmen fra transformeren simpelthen løsner tapet fordi det blive for varmt..


    Nogle som muligvis kender en hjemmeside som sælger tape i sådan en kaliber jeg søger, der kan holde den fast under bordet?


    Hvis ikke, må jeg se om jeg kan finde noget beslag af en art og skrue op under bordet, vil jeg bare helst undgå..


    Har taget nogle billeder som kan bruges til at vise mit problem :)


    [Blocked Image: http://img19.imageshack.us/img19/3682/dsc00196resize.th.jpg]
    (Som det tydeligt kan ses, har jeg brugt rigeligt med tape, men slipper alligevel)


    [Blocked Image: http://img16.imageshack.us/img16/3964/dsc00198resize.th.jpg]


    På forhånd mange tak :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af nitan


    Hehe jo takker, vil jeg da prøve... Burde kunne klare jobbet, også er det ikke synderligt dyrt :)


    Jeg har i hvert fald nogle køleprofiler på mit grafikkort sat på med det der. Og nu har de siddet der i en 3-4 måneder :P

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af LeeFusZ


    Tænkte nøjagtigt det samme. :D


    Meget rigtigt Happy :)


    Havde jeg enlig ikke tænkt over hehe, men nu er tapen bestilt, også lidt billigere end de 1200 strips ( tror heller ikke det kræver så meget at holde en den fast :P )


    Men ellers mange tap for tippet, bliver nok det næste hvis tapen ikke holder :)


  • Det er jo muligt at købe strips i mindre mængder, og det vil formentlig også være en langt bedre løsning. Jeg tror det meste tape før eller siden vil svigte når der hænger en transformer i det.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna


    Det er jo muligt at købe strips i mindre mængder, og det vil formentlig også være en langt bedre løsning. Jeg tror det meste tape før eller siden vil svigte når der hænger en transformer i det.


    Anders


    Rigtigt nok Dna :)..


    Og gør det formentligt også, men vil lige se om dette tape til 15kr kan klare tricket, hvis det virkelig er varme ledene :)

  • Tror ikke det er varme der er problemet.. De små arealer du har brugt af tape holder ikke det vilde..


    Hvis transformeren vejer ca. 1 kg og du kun bruger 2 kvadratcentimeter til at holde det med, så opstår der altså et træk på ca. 50 kPa (ret mig hvis jeg tager fejl..)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af KarGa
    Tror ikke det er varme der er problemet.. De små arealer du har brugt af tape holder ikke det vilde..


    Hvis transformeren vejer ca. 1 kg og du kun bruger 2 kvadratcentimeter til at holde det med, så opstår der altså et træk på ca. 50 kPa (ret mig hvis jeg tager fejl..)


    1N = ca. 100g. Så 1kg = ca. 10N.
    Så 10/0.02 = 500 Pa = 0.5 kPa.



    Ihvertfald af hvad jeg kan huske - skulle mene at det passer.


  • Puha, tænkte nok der var noget i vejen.. men jeg bruger samme fremgangsmåde, jeg ville bare mene at 2 kvadratcentimeter er 0,0002 kvm?


    Går der ikke 100 cm på en meter? :P Og så kvadreret -> 2 / 100^2 = 2 / 10000 = 0,0002

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af KarGa
    Det er da en af de første ting man lærer på gymnasiet :P ihvertfald med den gamle HTX reform :hb:


    Mener da også jeg endda havde det i fysik i 9. klasse det der.. =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Rimelig simpel fysik som holder teoretisk, men i virkelighedens verden kan man ikke rigtig bruge det. Med tiden vil tapen bliver dårligere og selv om en given tape i teorien holder og også holder transformeren i virkeligheden så kan den jo altså sagtens falde ned efter en uge.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af KarGa


    Puha, tænkte nok der var noget i vejen.. men jeg bruger samme fremgangsmåde, jeg ville bare mene at 2 kvadratcentimeter er 0,0002 kvm?


    Går der ikke 100 cm på en meter? :P Og så kvadreret -> 2 / 100^2 = 2 / 10000 = 0,0002


    Crap, skrev forkert da jeg regnede det ud.. skulle være 0.02^2, ellers er det jo ikke et areal.
    10/0.02² = 10/0,0002 = 50000 Pa = 50 kPa.


    Så du ramte rigtigt første gang ;)

  • Øhhh Okay, im lost :P


    Men sikkert ganske rigtigt, *host* *host*


    Dog efter min beregning, og ret mig endelig hvis jeg tager fejl så..


    Transformeren er 8cm lang og 5cm bred...


    Tapen jeg bruger kan holde 42Kg på 1 meter, som så vil være 42Kg på 100cm...


    Jeg bruger 2 strimler tape af 8cm længde sat parallelt i for at dække alle 4 hjørner.


    Dvs. jeg har 16cm tape som udfra at 100cm = 42Kg vil svare til 42 / 100 * 16 = 6,72Kg


    Altså vil det tape jeg har til at holde min Transformator til at kunne holde 6,72Kg, hvilket jeg næppe tror min tranformator vejer.. Derfor holder jeg stadigt på at det er varmen som svækker tapen :)