Finde IP på andre folk på trådløst net.

  • Topic siger sig selv :P
    Jeg sidder og vil gerne finde mine klasse Kammeraters IP Adresse, og er ikke helt sikker på hvordan man gør. Formålet med dette er at lege lidt rundt med dem via. Fjernskrivebord (Indbygget i windows). Nogen der ved hvordan man gør ovenstående :) ?

  • I de fleste tilfælde ligger de i samme IP område som dig selv (hvis du også køre trådløs på samme LAN) dvs. xxx.xxx.xxx.(2-253) Så det er de sidste parametre du skal gennemsøge. Vær opmærksom på at der kan være lukket for ICMP (ping etc.) samt RDP fra trådløs (ville jeg hvertfald gøre)



    /Avartar

  • man kan ikke tilgå fjernskrivebord medmindre brugeren er logget ud, det gælder dog kun så længe dit mål har vista, xp eller 7 på computeren. Hvis de har et server OS (win server 2k3 eller 2k8), så kan flere forskellige computere være logget på samme konto hvis det er sat op til det.


    På skoler, hvor der skal kunne sættes mange computere til netværket, bruger man typisk IP addresser mellem 10.0.0.0 og 10.255.255.255, andre gange bruges adresseområdet 172.16.0.0 til 172.31.255.255.


    hvis du kan få adgang til deres eventuelt delte mapper på netværket, så kan du hurtigt finde deres IP.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Foxx
    man kan ikke tilgå fjernskrivebord medmindre brugeren er logget ud, det gælder dog kun så længe dit mål har vista, xp eller 7 på computeren. Hvis de har et server OS (win server 2k3 eller 2k8), så kan flere forskellige computere være logget på samme konto hvis det er sat op til det.


    På skoler, hvor der skal kunne sættes mange computere til netværket, bruger man typisk IP addresser mellem 10.0.0.0 og 10.255.255.255, andre gange bruges adresseområdet 172.16.0.0 til 172.31.255.255.


    hvis du kan få adgang til deres eventuelt delte mapper på netværket, så kan du hurtigt finde deres IP.


    Brugeren behøver ikke været logget ud.

  • det kræver jo det er slået til og laver man en RDP opkobling til en anden maskine så får brugen info om der er en der prøver at overtage sessionen. XP home og Vista home har ikke RDP (fjernskriveborg) som mulighed

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Gurk
    det kræver jo det er slået til og laver man en RDP opkobling til en anden maskine så får brugen info om der er en der prøver at overtage sessionen. XP home og Vista home har ikke RDP (fjernskriveborg) som mulighed


    Vista home premium har fjernskrivebord


    Happy^: Nej, men så skal der være en anden bruger man kan logge ind på med. For det meste kan man få adgang til "administrator" brugeren, som de fleste glemmer at smide et password på alligevel :D, og derfra kan man ca. alt ;)

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Foxx


    Vista home premium har fjernskrivebord


    Happy^: Nej, men så skal der være en anden bruger man kan logge ind på med. For det meste kan man få adgang til "administrator" brugeren, som de fleste glemmer at smide et password på alligevel :D, og derfra kan man ca. alt ;)


    Jeg kan fint fjernstyre min bærbare med den samme bruger der er logget på den. Intet problem der.

  • Samme her. Jeg plejer bare at lade maskinen stå når jeg tager hjemmefra og logger på når jeg er ude på må og få.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |