RMA Sag.

  • Hej tweakers.


    Jeg sendte min bærbar til reparation her for et par uger siden.
    Det drejer sig om en MSI GX600. Fejlene var følgene:
    [list=1]
    [*] Skærmen sad løs
    [*] Skærmen var gået fra hinanden i højre hjørne
    [*] Laderen var delvis defekt - Den skulle sidde i på en speciel måde før at den ville lade op. Hvis den sad forkert overophede den og begyndte at smelte inde i stikket
    [*] Et stykke af det plastic der sidder ved blæser udgangen bagpå er gået i stykker og faldet af
    [/list=1]


    Jeg sendte så som sagt min MSI ind til Proshop.dk hvor jeg købte den sidste år i slutnigen af august.
    Jeg fik så en mail idag med følgende besked:


    Quote

    Hej Vi har sendt din Msi bærbar til reparation. Msi´s servicecenter oplyser at den har været udsat for fysisk overlast, og dermed ikke længere kan repareres under garantien.. De har fremsendt et tilbud for en reparation på 1599 kr. Inkl. Moms, Ønsker du ikke at benytte tilbuddet, vil de opkræve et gebyr på 499 kr. Hvilket dækker deres udgifter i forbindelse med tilbuddet.. Hvilken løsning ønsker du at benytte dig af?


    Jeg ville lige forhører mig om jeg ikke har ret til at kræve at de skal bevise at computeren har lidt af fysisk overlast?
    Jeg vil nemlig gerne have det bevist da jeg ikke har siddet oven på den, eller haft andre tunge genstande til at mase den.
    - og er det fair at jeg skal betale minimum 500,- kr for at få sendt den hjem igen?
    Undrede mig nemlig da en af mine venner sendte hans MSI GX600 ind med næsten samme problemer og fik den lavet kvit og fri, og en anden ven har en MSI GX600 med de samme fejl som min. (Vi var nogle stykker der faldte over maskinen sidste år.:P)


    Mvh Ponny

  • Jeg vil mene at du er i din gode ret til at få at vide, hvorfor de mener at den har været udsat for vold.


    Ang. de 500kr. - tjek deres hjemmeside (proshop). Hvis det står der, at de opkræver 500kr. i tilfælde af at der ikke er noget galt, så må de godt.


    Hvis de ikke skriver noget om det, så skal du ikke betale. Heller ikke selvom det er MSI der kræver det - for du har sendt den ind til butikken, og de bør have vurderet at den har været udsat for noget der ikke dækkes af garantien - såfremt det overhovedet er tilfældet.

  • Lyder nu meget somom du selv er skyld i de defekter. Typisk bliver skærmen løs pga. man bruger den meget, Åbner/lukker den. Dette skyldes at skruerne som holder skærmen har løsnet sig. Ikke det store problem at lave, de skal bare strammes igen.


    Lader fejlen kan jo skyldes at du ikke har passet på stikket, og evt har rykket i kablet eller kommet til at rykke uden du var klar over det. Derved kan den lille pin som sidder inde i bærbaren knække.


    Ang. plastikken, så knækker plastik ikke bare af sig selv.


    Jeg forstår proshop udemærket i denne sag.

    Three swiss witch-bitches, which wished to be switched swiss witch-bitches, wish to watch swiss Swatch watch switches. Which swiss witch-bitch which wishes to be a switched swiss witch-bitch, wishes to watch which swiss Swatch watch switch?"

  • Det er da slet ikke noget dårlig tilbud de har lagt frem til dig.


    Hvis MSI mener den har lidt overlast på den ene eller anden måde så mener de det nok ;)


    Du kan jo sagtens tillade dig at spørger hvad de mener med overlast men du for sikkert ikke noget ud af det da de har fat i den lange ende af snoren

  • #Artisan


    Skærmen er ikke bare "løs" så den vipper, men nede i selve den "sokkel" sidder den helt løs, dvs jeg kan løfte skræmen en halv centimeter op og ned i den ene side. Det tvivler jeg på er sket pga. "slid".
    Laderen er åbenbart et problem med den model her, da der er mange andre med fejl.


    - Men jeg mener blot, at de skal kunne dokumentere for hvordan/hvorfor den er blevet den er blevet udsat for overlast?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Ponny
    #Artisan


    Skærmen er ikke bare "løs" så den vipper, men nede i selve den "sokkel" sidder den helt løs, dvs jeg kan løfte skræmen en halv centimeter op og ned i den ene side. Det tvivler jeg på er sket pga. "slid".
    Laderen er åbenbart et problem med den model her, da der er mange andre med fejl.


    - Men jeg mener blot, at de skal kunne dokumentere for hvordan/hvorfor den er blevet den er blevet udsat for overlast?


    Ikke når der er gået 1 år , mener jeg.


    Er det ikke efter 1 år at man selv skal bevise at det ikke er selvforskyldt skade ? (Eller hvordan det formuleres)


    Men hvis du kan finde andre med samme problemer kunne det jo godt tyde på en modelfejl.


  • Jeg har samme Msi, og helt seriøst. Jeg har ALDRIG oplevet en bærbar i et så ringe "kabinet"
    Hvis man skal bevise det, så må det vel være bevis nok at fremvise at problemet er på intet mindre end 3 bærbare af samme type har samme problem. (altså både problemet med laderen og skærmen.)


    På min egen og en vens var bundkortet defekt efter lidt tid (det sker jo heller ikke bare, med mindre det er dårligt beskyttet. Min egen lader er det beskyttende gummi gledet ned (men det ville de åbenbart ikke gøre noget ved da jeg havde min til rep.)

  • #Marquis


    Det er først et år siden d. 31 ;)
    Men ja, synes stadig det er ringe. Som c4m3d siger, så burde 3 maskiner af samme model og mærke med samme fejl vel være nok til at vise at fejlen ikke er min?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Ponny
    #Marquis


    Det er først et år siden d. 31 ;)
    Men ja, synes stadig det er ringe. Som c4m3d siger, så burde 3 maskiner af samme model og mærke med samme fejl vel være nok til at vise at fejlen ikke er min?


    I følge købeloven er der kun 6 md garanti og altså 18 md reklamationsret.
    Forskellen er efter de 6 md er det dig der skal bevise at du ikke har ødelagt den.
    Glem alt om 1 år til 31 august. Nogle producenter har så en udvidet garanti som er bedre en den du har i købeloven men det ved jeg ikke om er tilfældet her.
    Mit råd: Tag det tilbud proshop tilbyder dig på 1599 kr. Inkl. Moms og så gør op med dig selv om du gider handle der mere eller købe et msi produkt mere. :)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Jeg ville hvis jeg var dig kontakte din ven som fik lavet hans gratis og få ham til at fremskaffe beviser for det som MSI/Proshop har lavet på den gratis, hvis de har lavet de fejl du har på din så fremlæg beviserne for at din ven har fået lavet hans gratis og se hvad der sker.. Ellers er du nok nød til at betale de 1599kr desværre..

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Fair nok.
    Jeg burde jo også have sendt den ind noget før.
    Ringer der ind i morgen og snakker lidt med dem.


    Tak for svarene alle sammen :9xo


  • Giver Artisan ret på disse punkter.


    1. Jep
    2. Jep
    3. Jep
    4. Jep


    Alene det at noget af plastikken er knækket er bevis nok for, at computeren har været udsat for overlast. Nu ved jeg tilfældigvis selv had MSI GX modeller koster, og man må da heller ikke sige du har betalt for at få højkvalitets kabinet i den pris. beklager knægt, men jeg ville nok sluge de 1600 kroner, da det faktisk er en billig rep.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HelmerGiver Artisan ret på disse punkter.


    1. Jep
    2. Jep
    3. Jep
    4. Jep


    Alene det at noget af plastikken er knækket er bevis nok for, at computeren har været udsat for overlast. Nu ved jeg tilfældigvis selv had MSI GX modeller koster, og man må da heller ikke sige du har betalt for at få højkvalitets kabinet i den pris. beklager knægt, men jeg ville nok sluge de 1600 kroner, da det faktisk er en billig rep.


    Jeg kan skam også godt følge ham. Kan da godt se at der skal noget af et slag til før kabinettet går i stykker, og den tager jeg skam også på mig. Det er en skade jeg må have forvoldet på en eller anden mytisk måde under transport.


    Men med laderen og skærmen så kender jeg flere med samme model som har fejl med begge dele, så jeg er da lidt skuffet over at skulle betale for at få det lavet, når de har fået lavet skærmen og laderen gratis. Så føler jeg mig sgu lidt snydt.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Ponny


    Jeg kan skam også godt følge ham. Kan da godt se at der skal noget af et slag til før kabinettet går i stykker, og den tager jeg skam også på mig. Det er en skade jeg må have forvoldet på en eller anden mytisk måde under transport.


    Men med laderen og skærmen så kender jeg flere med samme model som har fejl med begge dele, så jeg er da lidt skuffet over at skulle betale for at få det lavet, når de har fået lavet skærmen og laderen gratis. Så føler jeg mig sgu lidt snydt.


    Nu koster kabinettet til sådan en bærbar altså også lige mere end du går og regner med ;)

  • Sig nu ja til det tilbud du har fået.
    Du kommer det jo ikke nærmere, De laver den for de 1599 kr og så kan du klage senere hvis noget af det de laver går i stykker. Nogen gange skal man komme videre og lære af erfaringer man får på sin vej. :D 1599 kr er ikke en herregård når vi snakker omfattende rep af en bærbar computer.

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate