trust 770z

  • Quote

    Originally posted by bimon
    hej er der nogen der ved hvad det er får et powerstik man skal bruge til trust 770z der var ik noget med med man kan godt sæte et i man jeg ved ik hvad for et


    Det står på siden af det. Power indgangen som formegentligt sidder lige ved siden af USB stiket. Der står der sikkert DC 3V eller DC 5V eller lignende..... så skal du finde en DC strømforsyning som kan give en god strøm 1-2A Dvs. 5-10W, da kameraet sluger!


    Det står vist også i manualen, hvad den skal have af spænding..... men det er vigtigt at man finder en strømforsyning som kan levere en god strøm og som selvf har det rigtige stik.... men ellers er det til at lodde på selv.

  • Quote

    Originally posted by bimon
    der står kun dc in


    hvis der sidder 4 1.5v bat i den skal du have en der kan levere 6v

    Packard Bell blærebar, 1,8 dual core . Acer one netbook , begge 2 XP Home

  • Jeg var lige ude og lede lidt efter noget data på den DC in, men fandt ikke noget. :(
    Jeg har ellers en splinterny DC adaptor liggende til et Medion kamera. 6V 2A. ;)

  • Quote

    Originally posted by johnni


    hvis der sidder 4 1.5v bat i den skal du have en der kan levere 6v


    Det er forskelligt...


    Jeg har to cams,som hver bruger 2x 1,5V og de har begge to forskellige slags strømforsyninger til.... den ene på 5V, den anden på 3,3V.... så det er ikke altid sådan ;)

  • Quote

    Originally posted by Lasse


    Det er forskelligt...


    Jeg har to cams,som hver bruger 2x 1,5V og de har begge to forskellige slags strømforsyninger til.... den ene på 5V, den anden på 3,3V.... så det er ikke altid sådan ;)


    det ved jeg.men de fleste strømforsyninger giver ikke mere strøm end der trækkes fra den
    da der opgives MAX strøm
    prøv lige at teste den der skal have den store om den ikke kan køre med den lille.hvis stik passer

    Packard Bell blærebar, 1,8 dual core . Acer one netbook , begge 2 XP Home

  • Quote

    Originally posted by johnni


    det ved jeg.men de fleste strømforsyninger giver ikke mere strøm end der trækkes fra den
    da der opgives MAX strøm
    prøv lige at teste den der skal have den store om den ikke kan køre med den lille.hvis stik passer


    Du formulerer dig meget ulogisk efter min mening....


    Pas på du ikek blander strøm og spænding sammen ;)


    Selvfølgelig leverer en strømforsyning ikke mere end der trækkes.... den vil jo ikke levere noget hvis der ikke er belastning på ;)


    Men han har jo ingen strømforsyning at prøve med!

  • sorry :O
    lasse det var til dig
    prøv det


    men man kan købe nogle strømforsyninger der kan stilles fra 1.5V-12V og der følger mange stik med
    så kan man starte nede fra og op
    når den tænder/starter så må der være strøm nok


    har haft et sæt højtalere 9V de kunne spille ved 3V

    Packard Bell blærebar, 1,8 dual core . Acer one netbook , begge 2 XP Home


  • At sammen ligne højttalere og et digi cam er er også ganske ulogisk! En højttaler kan spille ved ganske få hundrede milivolt ;) Den spiller bare ikk så højt.


    Et digicam bruger masser af strøm, og disse variable strømforsyninger man kan købe kan ikek altid levere en god strøm med mindre det er en switchmode forsyning..... den skal helst kunne give 1-2A.

  • Quote

    Originally posted by Lasse


    Det er forskelligt...


    Jeg har to cams,som hver bruger 2x 1,5V og de har begge to forskellige slags strømforsyninger til.... den ene på 5V, den anden på 3,3V.... så det er ikke altid sådan ;)


    LASSE
    prøv lige at teste den der skal have den store om den ikke kan køre med den lille.hvis stik passer


    gider du det


    det er sikker kun lade tiden det går ud over


    jeg har ladet 7.2V 1200mAh bat med 12V 5A bil lader 2 gange 1 minut så var det fint


    Edit: :O


    og jeg har ladet 7.2V 1200mAh bat med 6V 8A ca ½time
    og samme køre tid med en fjernstyret bil

    Packard Bell blærebar, 1,8 dual core . Acer one netbook , begge 2 XP Home

    Rettet en gang, sidst af Johnni ().


  • Hmmmm. Jeg er enig med Lasse.
    Tror du misforstår noget. ;)
    En AC adaptor til et digikamera, er ikke beregnet til at lade batterierne med, men til at erstatte dem. F.eks hvis man kobler kameraet til computeren eller laver slideshow med kameraet koblet til tv'et. Batterierne vil ret hurtigt blive afladede så. Derfor skal AC adaptoren kunne levere den samme strøm som batterierne. Jeg havde samme problem med en TFT skærm på et tidspunkt. Strømforsyningen var brændt af og en ny kostede en formue. Da skærmen skulle have 2A, var det nødvendigt at lave en PSU med såkaldt Switchmode forsyning, da der ellers skulle en temmelig stor klods af en trafo og nogle vilde ensretter/stabilisator komponenter på.
    Jeg prøvede med en 1A forsyning og det kunne skærmen ikke køre med og det samme gør sig gældende for et digikamera. Det er nok ikke uden grund, at den til min er på 2A. ;)

  • takker for hans`s svar


    men mit gamle cam(er solgt) kunne fint tage billeder med
    4 stk 650mAh ni cd
    og køre tv ud
    men kunne tage flere med 2000mAh ni mh
    og køre længre på tv ud

    Packard Bell blærebar, 1,8 dual core . Acer one netbook , begge 2 XP Home


  • Var det med LCD skærm bagpå?
    Mit kamera har 4 stk. 1800 mAh batterier i og dem tømmer den på 15-20 minutter. Såvidt jeg kan se ligger de parallelt 2 og 2. ;)

  • Quote

    Originally posted by johnni
    ja der var LCD på. men det blev da slukket
    det bruger jo strøm det skidt :(


    Det gør det nemlig. Er blandt andet også derfor en AC adaptor skal levere en god strøm. ;)