ms må ikke have ie i windows men apple må have safari i mac

  • jeg kom til at tænke på at som vi alle ved så er der ikke ie i win7 efter den "dom" de fik fra eu MEN apple må gerne have safari i mac :S hvad fanden sker der lige for eu :crazyeyes: de siger til ms de ikke må men apple må godt :crazyeyes: :pokey:

    Asus Maximus V Gene - Intel i5 2500k @ 4,5GHz + Corsair H150i
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB (16GB) - Gigabyte geforce GTX970 G1 4GB
    750GB Samsung Spinpoint f2 - Corsair hx620
    3TB Seagate barracuda - 250GB Samsung 840 pro
    Fractal Design Define R5 Black
    Logitech G502 og G710+
    2x Dell u2713hm

    Rettet en gang, sidst af Blackbrizz ().

  • ja men regler skal da være ens for alle : :rolleyes:

    Asus Maximus V Gene - Intel i5 2500k @ 4,5GHz + Corsair H150i
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB (16GB) - Gigabyte geforce GTX970 G1 4GB
    750GB Samsung Spinpoint f2 - Corsair hx620
    3TB Seagate barracuda - 250GB Samsung 840 pro
    Fractal Design Define R5 Black
    Logitech G502 og G710+
    2x Dell u2713hm

    Rettet en gang, sidst af Blackbrizz ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af sortemis
    ja men regler skal da være ens for alle : :rolleyes:


    Det er de vel også... men nu er apple så 'små', at det abenbart ikke giver nogen konkurrencemæssig fordel.. Eller noget i den dur :)


    Pointen er vel, at Microsoft udnytter deres størrelse indenfor operativsyster til at 'tvinge' folk til at bruge Ie ?

  • Jeg synes EU domstolen har lavet en dårlig regel her.


    De skulle ikke kræve at IE ikke var installeret, men nærmere kræve at den skal kunne afinstalleres.


    For hvordan fanden skal man så hente sin ynglings browser FireFox når man ikk har noget at hente med.


    Nu skal jeg bruge en helt anden computer for at få den downloadet, og så lægge den over. :ohmy:


    og Dansknetbank virker også bedst med IE. så skal alligevel have den. 8o

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af gaming-king
    De skulle ikke kræve at IE ikke var installeret, men nærmere kræve at den skal kunne afinstalleres.


    For hvordan fanden skal man så hente sin ynglings browser FireFox når man ikk har noget at hente med.


    Nu skal jeg bruge en helt anden computer for at få den downloadet, og så lægge den over. :ohmy:


    De kræver heller ikke at den ikke er installeret, men at du under installationen af Win7 kan vælge hvad for en browser du vil have :pokey:
    Som jeg husker det er det valg mellem, IE, Chrome, Safari og Firefox men kan ikke huske om Opera er med. :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af X3N4T3


    De kræver heller ikke at den ikke er installeret, men at du under installationen af Win7 kan vælge hvad for en browser du vil have :pokey:
    Som jeg husker det er det valg mellem, IE, Chrome, Safari og Firefox men kan ikke huske om Opera er med. :D


    gaming-king man skulle få IE med på en løs CD har de snakket om, men stadig synes det er lidt fis da her og fru danmark stadig ik er så tekniske at de måske ved sådan noget.


    Nok derfor jeg overvejer meget kraftigt at købe min Windows 7 Ultimate x86 i Staterne el. fra Microsoft selv for at få den som XP os er hvor der er installeret mindst 1 net browser selv om jeg ik rigtig bruger IE8 er den da dejlig at ha da nogle hjemmesider simplehen ik funker med andet som gaming-king skriver med Danske Bank som et exemple

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Schultz


    Det er de vel også... men nu er apple så 'små', at det abenbart ikke giver nogen konkurrencemæssig fordel.. Eller noget i den dur :)


    Pointen er vel, at Microsoft udnytter deres størrelse indenfor operativsyster til at 'tvinge' folk til at bruge Ie ?


    eneste grund til at apple holder sig i baggrunden er fordi OSX kun leveres på deres egne computer


    seriøst der kunne være mange penge at hente hvis de lavede OSX til at kunne køre på computere uden EFI fra starten af...


    hvilket minder mig om at jeg skal have prøvet noget hacket osx en dag :roller:

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Foxx


    eneste grund til at apple holder sig i baggrunden er fordi OSX kun leveres på deres egne computer
    seriøst der kunne være mange penge at hente hvis de lavede OSX til at kunne køre på computere uden EFI fra starten af...


    hvilket minder mig om at jeg skal have prøvet noget hacket osx en dag :roller:


    + en meget lille markedsandel.


  • og hvis apple en dag blive meget store inden for det område, er jeg næsten 100% at det nok også skal komme op i EU ;)