Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

21

mandag, 27. juli 2009, 16:41

Skal jeg absolut spise rundstykker skal det være en eller anden form for groft rundstykke.

Jeg spiser meget sjældent hvidt brød, da jeg har problemer med at tåle det, og det er sjovest ikke at få det dårligt når man spiser ;)

22

mandag, 27. juli 2009, 18:56

Jeg kender ikke noget bedre, end at få en grovbirkes (eller to) til morgenmad, dog sker det ikke særlig tit..
Hvidt brød i mit hus er ikke velkommen, i mit mors hoved i hvert fald, jeg ved ikke hvad hun har imod at få det en gang om ugen, men det er åbenbart for "usundt". :crazyeyes:

==================Amd Phenom II 955 BE 3,2 ghz=======================
_|_________ATI 4890 Toxic, Core Clock 1 GHz Memory Clock 1050 MHz___________|____
__|_______Corsair TX 750W--------Noctua NH-12P---------Samsung T240_________|___
___|___4 Gb Munchkin Redline-------------------------Gigabyte GA-MA790FX-DQ6____|__
____|_________________>Vista Home Premium 64 bit_____________________|_

23

mandag, 27. juli 2009, 19:41

Har stemt på "Håndværker" Der er ikke noget som sådan en friskbagt med smør og ost. :D

Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
Gigabyte GA-Z77X-UD3H
Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
1000gb Seagate 7200.10 (lager)
Gigabyte GV-R797OC-3GD
T&T 850watt
LG GGWH20L Super Multi Blue
Windows 7 Ultimate

24

mandag, 27. juli 2009, 20:05

Citeret

Oprindeligt indlæg af baloo
Har stemt på "Håndværker" Der er ikke noget som sådan en friskbagt med smør og ost. :D

Nemlig :9xo

Asus Rampage II Extreme
Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
G510, Quick Heavy, MX-518, G500
F3 500GB, WD B 500GB
H70

25

mandag, 27. juli 2009, 21:13

det man kan købe hos en alm. bager, er så nærings manglendene at det tager mere enegi at spise det ind man får ud af det, og så syntes jeg generalt at brødet får for meget, faktisk så meget for meget at man kan smulre det til pulver

bager selv :clap:

26

mandag, 27. juli 2009, 21:34

Citeret

Oprindeligt indlæg af BUGz
det man kan købe hos en alm. bager, er så nærings manglendene at det tager mere enegi at spise det ind man får ud af det, og så syntes jeg generalt at brødet får for meget, faktisk så meget for meget at man kan smulre det til pulver

Er enig i at hjemmebag er utrolig lækkert, men jeg gider ærlig talt ikke bage selv.

Anders

---------------------------------------------------------------
Bærbar computer
10 fingre
2 øjne
1 hjerne
---------------------------------------------------------------

27

mandag, 27. juli 2009, 21:49

Citeret

Kunne man lave rundstykkedej dagen før, og smide det i køleskabet til det skal bages? De skal helst være direkte fra ovnen om morgenen jo, ikke noget med frys osv :P

Intel i5 2500K @ CM Hyper TX 3
Gainward GF GTX 560 Ti "Phantom" 2
Corsair 4x2 GB DDR3 1600MHz
ASUS P8P67 Pro B3
Corsair CX600

28

mandag, 27. juli 2009, 21:57

Citeret

Oprindeligt indlæg af Brtlsn
Kunne man lave rundstykkedej dagen før, og smide det i køleskabet til det skal bages? De skal helst være direkte fra ovnen om morgenen jo, ikke noget med frys osv :P

Du kunne købe en bagemaskine. Der gør man det bare klart om aftenen, og så er der friskbagt franskbrød når du står op ;)

29

mandag, 27. juli 2009, 22:07

Citeret

Citeret

Ja det kan man godt, og det burde man sådan set.. Jo længere tid brødet hæver, jo mindre gær behøver du og jo mere smag får du

Til gengæld bliver bollerne ofte bedre af at ha været en tur i fryseren og så varmes op derfra.. Det er min erfaring, men jeg har ikke den mindste smule forklaring på hvorfor, de bliver bare sprødere i kanten

30

mandag, 27. juli 2009, 22:17

Citeret

Oprindeligt indlæg af dna

Citeret

Er enig i at hjemmebag er utrolig lækkert, men jeg gider ærlig talt ikke bage selv.

Anders

er faktisk ved at bage NU!

2 plader = 18 boller som ryger i fryseren, så er der morgen brød til resten af "næste" måned
spiser også serial nogle gange

edit:

så da Boller...

de vejer 3x så meget som et alm. (luft) rundstykke

Dette indlæg er blevet redigeret 3 gange, senest redigeret af "BUGz" (27.07.2009, 23:02)

31

mandag, 27. juli 2009, 23:22

Det er sku i orden det der BUGz :))

Intel i5 2500K @ CM Hyper TX 3
Gainward GF GTX 560 Ti "Phantom" 2
Corsair 4x2 GB DDR3 1600MHz
ASUS P8P67 Pro B3
Corsair CX600

32

mandag, 27. juli 2009, 23:36

Ser godt ud med den hjemmebag :9xo

Asus Rampage II Extreme
Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
G510, Quick Heavy, MX-518, G500
F3 500GB, WD B 500GB
H70

33

lørdag, 1. august 2009, 21:57

dem her er bare nam nam
de skal had en sprød skorpe og bløde inde i <333333

Asus Maximus V Gene - Intel i5 2500k @ 4,5GHz + Corsair H60
2x Corsair Vengeance 2 x 4 GB (16gb) - Gigabyte geforce GTX970 G1 4GB
500gb + 750gb Samsung Spinpoint f2 - Corsair hx620
250gb Samsung 840 pro - Fractal Design Define R5 Black
Logitech G500, G710+, G930 og Z5500
2x Dell u2713hm

34

søndag, 2. august 2009, 08:54

Citeret

Det kan man faktisk sagtens. Vi bruger 2-3 forskellige brødopskrifter, som alle bare er et spørgsmål om at hælde ingredienserne i en skål og røre (ikke noget med en tyk dej der skal æltes). Dejen skal så bare stå natten over på et køligt sted, og næste morgen tager man bare en ske og kommer "klatter" af dejen på en bradepande og så 15min i ovnen. Det bliver ikke meget lettere.
Samlet forberedelsestid: 10min + bagning.

Det er lige ved at det tager mere tid at smutte ned til købmanden efter færdige rundstykker til ovnen, og så smager det MEGET bedre!

Til det oprindelige spørgsmål. Jeg syntes at det oftests er meget svært at finde ordentlige rundstykker/brød hos bageren, medmindre man tager til Emmery's eller lign.

/ask

IBM t42 and IBM t23 still alive and kicking

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.