Rundstykker?

  • Hvad for et kan i bedst lide? :9xo


    Og kan i bedst lide dem luftige eller "tunge"?

  • Det er lidt umuligt at svare på (ikke helt umuligt da jeg har svaret grovbirkes :$ ) da det i høj grad kommer an på den pågældende bager. Generelt synes jeg rundstykker er temmelig kedelige og intetsigende. Jeg vil langt hellere købe et godt brød (min bager har et mandelbrød som er ret lækkert) end købe rundstykker. Hvis jeg endelig skulle vælge nogle stykker ville det blive noget i retningen af boller (müsliboller, spinatboller eller lignende).


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna
    Det er lidt umuligt at svare på (ikke helt umuligt da jeg har svaret grovbirkes :$ ) da det i høj grad kommer an på den pågældende bager. Generelt synes jeg rundstykker er temmelig kedelige og intetsigende. Jeg vil langt hellere købe et godt brød (min bager har et mandelbrød som er ret lækkert) end købe rundstykker. Hvis jeg endelig skulle vælge nogle stykker ville det blive noget i retningen af boller (müsliboller, spinatboller eller lignende).


    Anders


    Godt svar, godt svar! Godt at se endnu en grovbirkes elsker!

  • Jeg er til den traditionelle handværker, kan godt li når der er lidt bid i dem og så skal der være masser af birkes på:-)

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af KarGa
    Bryder mig ikke om håndværkere, synes de er så satans hårde i skallen.. Men hvor er møllehjul henne?! :boxing: det er klart det bedste, ever


    DAMNIT :D
    Prøvede ellers at finde alle typer.. Men går møllehjul ikke mere eller mindre ind under håndværker? De er lidt blødere ja, men ellers?

  • Birges! :clap:
    Og dem der er tilgængelige her i nærheden af mig er som regel en blanding af luftige og faste... faste i bunden, luftige i midten/toppen.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Brtlsn


    DAMNIT :D
    Prøvede ellers at finde alle typer.. Men går møllehjul ikke mere eller mindre ind under håndværker? De er lidt blødere ja, men ellers?


    Håndværkere != møllehjul - de er hinandens teatralske modsætninger! :P


    [Blocked Image: http://www.hatting.dk/files/bi…res%20Brod/moellehjul.jpg] [Blocked Image: http://www.hatting.dk/files/bi…%20Brod/haandvaerkere.jpg]


    Håndværkere er firkantede og hårde, møllehjul er bløde og med .. ja møllehjul ovenpå :crazyeyes:

  • De fleste rundstykker hos en bager bliver lavet ud af den samme dej. Det er udformningen, tilberedning og detaljer som f.eks. med og uden birkes der ændrer sig.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Happy^


    Som det er med ca.. ALT MAD ;) Det er jo netop tilberedningen der gør at vi giver mad forskellige navne.


    Ahh jeg vil da mene at man ikke heeelt bruger samme ingredienser til suppe, som man gør til helstegt pattegris.. Tror det er det dna mener


    Btw.. Totalt ynglingstråd det her :P

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af KarGa


    Ahh jeg vil da mene at man ikke heeelt bruger samme ingredienser til suppe, som man gør til helstegt pattegris.. Tror det er det dna mener


    Btw.. Totalt ynglingstråd det her :P


    Grisehale/tå-suppe?

  • Tjah. Må stemme Håndværker, da det er det jeg hælder mest til :D Ellers ville det have været Møllehjul.

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

  • Mine rundstykker skal være sprøde og luftige - og jeg vil helst ha' overen ;), min absolutte favorit er Salt&pebber, som desværre ikke er på din liste. Den minder om en håndværker, men der er både birkes,sesam og s'føli salt og pebber på - grove rundstykker er selvfølgelig kun for tøser og kommer derfor sjældent i posen når det er mig der køber morgenbrød :D

    System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DXC
    Får som regel altid håndværkere :) .. Men et københavner birkes eller en krydder, er dælme heller ikke dårligt! :D


    Der gik fandme lang tid til jeg fandt ud af de bliver kaldt det "herovre".. På sjælland hedder de bare thebirkes - hvilket er en tør, tør grovbirkes i Jylland :boxed:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Happy^


    Som det er med ca.. ALT MAD ;) Det er jo netop tilberedningen der gør at vi giver mad forskellige navne.


    Ingredienser betyder faktisk mere end du åbenbart går rundt og tror. Der er skam forskel på om man bruger kartofler i risengrøden eller grødris (hvis ikke du tror på det så kan du jo prøve). Det jeg skriver er at det er samme grunddej til mange forskellige typer rundstykker og derved kommer de så til at smage meget ens. Forskellen ligger så i om man bruger birkes ovenpå eller ej, dampmængden under bagningen osv.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af KarGa


    Der gik fandme lang tid til jeg fandt ud af de bliver kaldt det "herovre".. På sjælland hedder de bare thebirkes - hvilket er en tør, tør grovbirkes i Jylland :boxed:


    I Jylland er man lidt mere udviklet end på Sjælland. Der har man thebirkes, grovbirkes og Københavnerbirkes. På Sjælland har man kun de 2 første. Altså er man 50% mere udviklet i Jylland (ifølge en gammel uskreven lov kan man måle et områdes udvikling direkte på antallet af forskellige birkesrundstykker).


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------