• hej.. jeg kan godt lide at læse bøger. . .
    så ville lige høre om nogen af jer kender nogen gode bøger med post-apocalyptic eller apocalyptic handlinger

  • George Orwell's bog 1984 er et rigtig godt eksempel på noget post-apocalyptisk litteratur, der er også blevet lavet en rimelig god film på den. Tro mig, den får en til at se verden på en anden måde.


    Richard Matheson's bog I am Legend (samme som filmen med Will smith bygger på) er også god læsning, meget bedre end filmen selv ;)


    S.M. Stirlings bog "dies the fire" handler om at moderne teknologi pludelig ikke virker mere. Jeg har dog kun fået læst noget af den inden den skulle tilbage til biblioteket.


    Lucifer's Hammer er også en bog jeg kun fik læst noget af. Bogen er skrever af Larry Niven og Jerry Pournelle.


    af tegneserier kan jeg anbefale at du gå ned i den nærmeste tegneseriebutik og finder en masse numre af Judge Dredd tegneserierne. De er allesammen meget bedre end filmen, tro mig ;)


    Endnu et forslag jeg lige kn komme i tanke om er bogen Empty world, skrevet af John Christopher. Den handler om en virus der spreder sig og dræber alle voksne mennesker på planeten.. Lyder det bekendt? Nemlig, det er derfra serien "the tribe" (kørte på tv2 en overgang) kommer fra.


    Jeg ynder meget at læse bøgerne på engelsk, mest fordi der ikke er noget der rigtig går tabt pga. oversættelse osv. Det betyder også at jeg ikke lige kan de danske titler ;)


    Jeg kigger lige wikipedias liste igennem om den genre og ser om der er noget jeg kan genkende...

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200