Sukkersyge øv!

  • Har lige fået konstateret sukkersyge og syntes det er noget være lort. Har ellers 2 gange været til kontrol på mit lokale lægehus hvor de ikke mente jeg havde det. Var så til en "Diagnostisk P-Glucose" på Slagelse sygehus i går og har netop ringet til lægen og fået det kedelige resultat.


    Skal op og snakke med lægen på onsdag om hvordan man skal forholde sig til sygdommen. Men i mellem tiden kunne jeg godt tænke mig at få lidt flere oplysninger fra jer her på siden der har det, eller hvis i har familie/venner der har det. Hvordan klare i/de sig med sygdommen og hvilke forholdsregler skal man tage. Ved man skal spise sundt og motionere.


    :(

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • En af mine venner har haft Diabetes type 1 siden han var 4år gammel.
    Han klarer sig sgu rimelig godt må man sige. Altså, han kan jo bare ikke spise uden at tage insulin osv.


    Men du kan jo egentligt stadig spise som du plejer, du skal bare tage insulin efter det.
    Nu ved jeg godt nok ikke om du har fået Type1 eller Type2 men hvis du har fået Type2 så skal du slet ikke tjekke så meget. Så kan man nøjes med at tage insulin om morgenen og så er det det. (En i min familia har det) :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Phoque
    En af mine venner har haft Diabetes type 1 siden han var 4år gammel.
    Han klarer sig sgu rimelig godt må man sige. Altså, han kan jo bare ikke spise uden at tage insulin osv.


    Men du kan jo egentligt stadig spise som du plejer, du skal bare tage insulin efter det.
    Nu ved jeg godt nok ikke om du har fået Type1 eller Type2 men hvis du har fået Type2 så skal du slet ikke tjekke så meget. Så kan man nøjes med at tage insulin om morgenen og så er det det. (En i min familia har det) :)


    Ok takker for oplysningerne. Ved ikke om det er type1 eller type2 endnu, det får jeg først at vide på onsdag.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Min svorger fik konstateret type 1 sidst i april i alder af 42 år. Han klarer sig fint nu men var som du meget bekymret i starten.
    Du får en masse hjælpemidler og info om det hele.
    Men det er klart du skal ligge dit liv om og tænke mere over hvad du spiser men det finder du sgu hurtigt ud af. :9xo

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo
    Min svorger fik konstateret type 1 sidst i april i alder af 42 år. Han klarer sig fint nu men var som du meget bekymret i starten.
    Du får en masse hjælpemidler og info om det hele.
    Men det er klart du skal ligge dit liv om og tænke mere over hvad du spiser men det finder du sgu hurtigt ud af. :9xo


    Ja det gør jeg nok, man høre bare så meget så meget dårligt om sukkersyge, så var lidt små deprimeret da jeg fik det at vide. Men det lyder da godt at man åbenbart kan leve et forholdsvis normalt liv :)

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Det kan du sagtens.
    Hvis du gør som nogen gør altså skider på sukkersygen og lever videre som før så tager den livet af dig før eller siden.
    Omligger du dit liv og lever sundere med mere motion og passer din medicin så kan du blive en gammel mand med den sygdom. Jeg tror du gør det sidste. :9xo

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo
    Det kan du sagtens.
    Hvis du gør som nogen gør altså skider på sukkersygen og lever videre som før så tager den livet af dig før eller siden.
    Omligger du dit liv og lever sundere med mere motion og passer din medicin så kan du blive en gammel mand med den sygdom. Jeg tror du gør det sidste. :9xo


    Det satser jeg ihvertfald på;-), det er bare noget skidt når man ikke ved hvor mange år man har gået med det.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dasjap


    Det satser jeg ihvertfald på;-), det er bare noget skidt når man ikke ved hvor mange år man har gået med det.


    Det skal du ikke tænke på nu. Du skal bare ha fastslået hvilken type du har. og så begynde behandling derefter.
    Personligt vil jeg håbe for din skyld du har type 2 den er lidt nemmere at leve efter. Nogen får det til at forsvinde igen ved bare at følge en diet strengt og dyrke motion.
    Type 1 skal du jo stikkes ved med insulin det er lidt mere besværligt.
    Jeg krydser fingre for dig. :9xo

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Det med insulin kan også klares rigtig nemt idag hvis man har lyst til at have en lille pumpe siddende i buksekanten som så automatisk doserer hvor meget insulin der skal sprøjtes ind. Det er rimelig smart! Jeg læste også for lidt tid siden, at de har lavet piller som genopretter det hormon man mangler så man bare skal tage nogle piller hver dag, og så fungerer kroppen igen. Så der er håb forude for diabetikere!

  • Tror umiddelbart det er diabetes 2 du må have (uden at sige det med større sikkerhed)
    Type 1 er budspødkirtlen holdt helt op med at producere insulin, hvor ved type 2 den stadig producere insulin.


    Du kan også være heldig(forstås udfra det er til at komme af med igen) at din krop er gået hen og blevet resistent over for insulin. Det kan kureres via. motion, så musklerne igen vil blive i stand til at optage blodsukkeret og udnyttede insulinen.

    "Du skal aldrig file en diamant flod, hvis din hest åd et kloster" - Philip Larsen, 2009.

  • I skal ha tak for alle oplysningerne og de gode råd, håber på det er type2 :))

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

    Rettet en gang, sidst af dasjap ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af pingomann
    Tror umiddelbart det er diabetes 2 du må have (uden at sige det med større sikkerhed)
    Type 1 er budspødkirtlen holdt helt op med at producere insulin, hvor ved type 2 den stadig producere insulin.


    Du kan også være heldig(forstås udfra det er til at komme af med igen) at din krop er gået hen og blevet resistent over for insulin. Det kan kureres via. motion, så musklerne igen vil blive i stand til at optage blodsukkeret og udnyttede insulinen.


    Jeg tror også det er type 2 og du har fuldstændig ret i at nogen gange kan man kurrere sig selv ved en ændet livsstil og mere motion. :)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af sunshine2003
    Må jeg sprøge om hvorfor du var til tjek ?


    Altså havde du nogen symptomer på sukkersyge eller hvordan?


    Jeg har i mange år tørstet meget bla, synet er blevet dårligere og her inden for de sidste par måneder har jeg været tæt på at besvime op til flere gange, så lægen mente vi hellere måtte få lavet en glucose test. Og den viste hvad jeg havde forventet desværre.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Phoque
    Det med insulin kan også klares rigtig nemt idag hvis man har lyst til at have en lille pumpe siddende i buksekanten som så automatisk doserer hvor meget insulin der skal sprøjtes ind. Det er rimelig smart! Jeg læste også for lidt tid siden, at de har lavet piller som genopretter det hormon man mangler så man bare skal tage nogle piller hver dag, og så fungerer kroppen igen. Så der er håb forude for diabetikere!


    sådan en pille kunne de da os godt lige tage og få lavet til allergigere (staves)



    Men god bedringen med sukkersygen Dasjap

    Asus - Crosshair IV Formula
    AMD - Phenom II X4 @ 4.0 Ghz
    Club 3d gtx 560
    80 GB Sata2
    320 GB Sata2
    Corsair - Corsair 8 GB DDR3 1333MHz (2x4)
    Coolermaster V6

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Phoque
    Det med insulin kan også klares rigtig nemt idag hvis man har lyst til at have en lille pumpe siddende i buksekanten som så automatisk doserer hvor meget insulin der skal sprøjtes ind. Det er rimelig smart! Jeg læste også for lidt tid siden, at de har lavet piller som genopretter det hormon man mangler så man bare skal tage nogle piller hver dag, og så fungerer kroppen igen. Så der er håb forude for diabetikere!


    Jeg tror nu ikke det er en mirakelkur de har fundet, da det er sjældent det sker. Enten er der bivirkninger eller også fungerer det ikke helt så godt som de håber, men det kunne da være fint med sådan en pille. Det kunne hjælpe rigtig mange mennesker.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------


  • Hehe ja tak! :) Jeg er også selv allergiker, men man kan jo få indsprøjtninger mod det. Du kan jo få et skud binyrebarkhormon hvilket er lidt det samme som "sukkersugepillerne" bare i sprøjteform.


    Btw. Så mener rigshospitalet snart at de har fundet en effektiv vaccine i pilleform imod græsallergikere. :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Phoque


    Hehe ja tak! :) Jeg er også selv allergiker, men man kan jo få indsprøjtninger mod det. Du kan jo få et skud binyrebarkhormon hvilket er lidt det samme som "sukkersugepillerne" bare i sprøjteform.


    Btw. Så mener rigshospitalet snart at de har fundet en effektiv vaccine i pilleform imod græsallergikere. :)


    en sådan pille vil højst sandsynligt indeholde en lille dosis af det man er allergisk overfor. Flere undersøgelser har blandt andet vist at en langsomt stigende dosis af det pågældende allergen kan kurere allergien. Dette gælder især allergier overfor dyr.


    type 2 diabetes (gammelmandssykkersyge) kan typisk løse sig selv hvis man holder sig til en varieret kost. Motion kan hjælpe til. Man skal dog huske at type 2 diabetes kan udvikle sig til type 1 hvis man fortsætter med at spise fx. fed mad. Godt med vitaminer og fibre i kosten kan reparere det meste.


    Type 1 kan man ikke komme ud af, for da er bygspytkirtlen for det meste FUBAR, så den ikke kan producere tilstrækkelige mængder insulin. Derfor skal der doseres efter med sprøjten.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Det var type 2, problemet er dog at man ikke ved hvor længe jeg har gået med det. Der kan blive problemer med forkalkning, men det må en masse test jo vise, men skal heldigvis ikke stikke mig :)

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Godt at vide det var den "god-artede" sukkersyge.


    En af mine venner har Diabetes 1, som han fik, da han var 14.
    Han er nu 16, og har et helt normalt liv bortset fra, han skal "dope" sig nogle gange om dagen :)


    Du må ikke hænge mig op på det, men mener, diabetes 2 er noget som er kommet lidt efter lidt.

    CPU: E8500 3,6 Ghz
    RAM: Corsair Dominator PC2-8500
    Bundkort: P5N-T Deluxe
    GFX: 2xXFX GTX 260 Black Edition i SLI
    PSU: Corsair TX950 watt