Samsung LE55B655T2W LCD TV - Netværksproblemer

  • Min forældre har det fjernsyn... Kan evt teste...


    men hvad prøver du på helt konkret? trådløstnetværk? ikke i fjernsynet vel?


    Prøv at slå windows firewall fra og se om det hjælper i første omgang

  • Og tjek om du har slået media server halløjet / fildeling til på pc'en.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Carsten_DK
    Media server er vel kun på TVét?


    Her tror jeg netop du tager fejl. :) Uden selv at have prøvet sådan et TV, så er netværksfunktionen i den af "DLNA" typen. Link til wiki
    Det bekræfter et kig på wupti.com's beskrivelse også: wupti.com


    Som jeg forstår den teknologi, så er dit TV en media player og kan dermed hente data fra en media server - som altså er et program på din pc fx. Første hit på google når man søger DLNA server er: How to choose a DLNA Media Server for Windows, Mac OS X or Linux


    Såe... Jeg ville prøve at installere en media server på din pc og se om dit TV ikke vil finde den så. :)


    EDIT:
    Lurede lige i manualen til dit TV fra side 49 og frem. Har du installeret det omtalte "DLNA program" som følger med? Det er nok en media server jo. :)

    Quote

    Installation af DLNA-programmet
    For at afspille indholdet fra pc’en på dit tv skal du først installere programmet. For at anvende funktionen DLNA smertefrit skal du anvende programmet på den cd-rom, der blev leveret sammen med tv'et, eller anvende programmet Samsung PC Share Manager, der passer til dit tv, og som kan downloades fra Samsungs website.


  • Det burde ikke være et problem. Nu skriver du at størrelsen på billederne er i orden. Gælder det både opløsning og filstørrelse - jeg kender ikke lige kravene fra tv'et.


    Du kan i tversity, få programmet til "on the fly" at konvertere billederne så tv'et kan genkende dem, uanset størrelse og type. ;)