Bil spørgsmål, håndbremse giver sig ikke

  • det koster 59,- at oprette en tråd på bilgalleri.dk.. så det bliver her i stedet :)


    Håndbremsen har været trukket i 2uger i min 92 golf.. selvom jeg ligger håndbremsen ned, bremser den stadig.. jeg har siddet og trukket op og ned i den, uden noget held dog..


    hvad gør jeg? :)

  • Yeah Shooger is the man :crazyeyes:


    Men kunne forestille mig det kablet der er irret fast eller sådan noget. WD40 er vejen frem :D

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Jeg ku forestille mig at bremse bakkerne har sat sig fast til tromlen bagpå bilen.. Var ude for det samme i min gamle corsa som havde holdt stille i 5 dage.. Jeg gav den dog bare noget gas i baggear og 1 gear også ellers bare nogle "huk" fremad og tilbage.. Til sidst efter nok en 10 forsøg gik det løs.. :) Så det kan du da prøve

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Ja du må sgu nok ned under bunden og hive lidt i kablet - det skulle være til at komme til, jeg har gjort det samme flere gange på min gamle golf2 fra 86

    System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu

  • Frem med en gummihammer eller andet og slå på bremsetromlerne bagpå, så skal de nok løsne sig. Og til en anden gang hvis den skal står i længere tid så drop håndbremsen og sæt den istedetfor i 1. gear.
    Det med kablet hjælper sikkert ikke, utrolig sjældent at det er kablet men næsten altid bakkerne inde i bremsetromlerne som går stram eller andet og er irret fast. Du kan sagtens skille det ad og smørre det hele op så det fungere igen.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af waskustobaskus
    Frem med en gummihammer eller andet og slå på bremsetromlerne bagpå, så skal de nok løsne sig. Og til en anden gang hvis den skal står i længere tid så drop håndbremsen og sæt den istedetfor i 1. gear.
    Det med kablet hjælper sikkert ikke, utrolig sjældent at det er kablet men næsten altid bakkerne inde i bremsetromlerne som går stram eller andet og er irret fast. Du kan sagtens skille det ad og smørre det hele op så det fungere igen.


    ja præcis.....frem med en stor gummihammer og slå på bremsetromlerne......


    og ellers er bak gearet ofte en god løsning.....prøv med nogle nøk som de andre har foreslået....fremaf hjælper intet da den så blot laver slidmærer på dine baghjul ( hvis den altså er forhjulstrukket )

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii

  • thanks..


    jeg har prøvet det med at gi den lidt gas, men er ikke så glad for det.. og den gav sig heller ikke.. jeg har også prøvet at skuppe lidt til den..


    er gået lidt amok med WD40 så hvis den ikke gider i morgen finder jeg gummihammeren frem..


    enig er det mærkeligt jeg ikke kunne finde svaret på allmighty google... men så er det godt at man kan stille bil spørgsmål på tweak.dk :p


    tak igen

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JuiCe
    Yeah Shooger is the man :crazyeyes:


    Men kunne forestille mig det kablet der er irret fast eller sådan noget. WD40 er vejen frem :D


    Det skal man passe lidt på med i dette tilfælde. WD40 er fedtopløsende. Jeg har en ven der har prøvet det på et gearkabel på cykel da det gik lidt trægt. Det gjorde faktisk bare at kablet kom til at sidde uhjælpeligt fast inden i sin kappe.


    Jeg ved ikke helt om wiren til håndbremsen er i en beskyttelseskappe ligesom gearkabel på en cykel. Hvis ikke så kan WD40 formentlig bruges uden problemer.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af TheOriginalTB


    Sikke noget fis, det er gratis..


    jamen så fatter jeg det ikke


    skal man ikke være basic member for at kunne skrive på forum? jeg oprettede en bruger, men så vil den ha mig til at aktivere den via sms der koster 59 kr..

  • Jeg måtte også betale for at blive medlem i sin tid, men de har da sat prisen op må man sige 8o .


    -Og som de andre er inde på, er det frem med en hammer. Normalt vedligeholdte bremser har jo ikke det problem :))


    -Jeg kunne dog nok godt fristes til at slå med en normal lægtehammer, så den fik nogle rigtige vibrationer.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

    Rettet en gang, sidst af urbananen ().

  • Jeg er pænt sikker på at det er kablerne som er rustet fast. se om du kan finde nogen steder de er, knækket.


    At slå med en gummi hammer hjælper NADA. Du kan prøve at ta en stor hammer og slå på tromlen. men trivler på det virker. Nu er golf så billige i dele så meget bedre at ta tromlerne af i begge sider. så kan du se om den hænger i kablerne. og skifte de dele som er i stykker.


  • WD40 får nylon til at udvide sig, så alle steder der er nylon, skal man bruge Teflon olie :)


    Dengang jeg blev bruger på børnegalleri.. øhh bilgalleri kostede det ikke noget - det er vist blevet en pengemaskine nu..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af llmekp
    men tak gutter..


    den sku bare ha et ordenlig skub bagud.. så sagde det klik og taaddaaa!


    Vold kommer man altid langt med :evil:


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • sorry for offtopic men kan se at i har fundet en løsning


    jeg har en volvo v40 hvor håndbremsen er blevet temmelig slap og har problemer med at holde bilen. er det svært at stramme sådan en op og hvad skal man evt gøre