Snydt på DBA.dk

  • Jeg ved ikke hvor mange der har prøvet at blive snydt på dba. Det der skete for mig, var jeg ledte efter en brugt iPhone, hvilket ikke var så svært, da jeg fandt en der solgte en for 2200kr. Jeg overførte pengene til ham, fik hans navn og adresse, hvorefter han ville sende telefonen til mig. Jeg modtog jo selvfølgelig aldrig telefonen, og til sidst ignorerede han mine henvendelser. Ser dog ud til at jeg ikke er den eneste han har "solgt" en iPhone til, da jeg nu er kommet i kontakt med en pige der også er blevet snydt af ham (hun har politianmeldt ham). Selvom det hele er meget pinligt, så vil jeg gerne høre hvad jeres erfaring er, hvis I også er blevet snydt, og vigtigst af alt hvad resultatet af hele sagen var.


    mvh
    Bjarke

  • Jeg er blevet snydt en enkelt gang men beløbet var så lille at jeg ikke engang dag at rode med det det var ikke bøvlet værd.


    Men bor sælger alngt væk fra hvor du bor?


    For den mest effektive løsning er at tage ud til at sælger og banke på og bede om ens penge promte!


    Desvære er det bare sådan at de fleste af de typer jo også fusker med addreserne og deres rigtig navne så det bliver nok svært at finde vedkommende :rolleyes:


    Der er et eller andet sted ikke andet for ind at anmelde ham for bedragerig også se tiden an det næste problem er så bare at politiet ikke rigtig gør noget ved problemet de har udemærket kendskab til det at problemet er der men der bliver ikke gjort noget.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Holy_Arse
    Jeg er nu ret sikker på både navn og adresse er korrekt, da det er den samme navn og adresse der er blevet brugt i begge tilfælde, samt adressen passer med et udviklings hjem for udviklingshæmmede kriminelle. Og desuden var han til sidst også til truende, så jeg har ikke rigtigt lyst til at møde ham.


    Kender du ikke ngole HA gutter eller nogen i den klasse der kan tage med dig? :)


    Det plejer som regelt at hjælpe lidt når der står en ordenligt klipppert bag ved en med en løftet arm.

  • Det har lige været oppe at vende i nyhederne. Politiet osv kan kun opfordre en til at man mødes og handler på den måde. Du kan sagtens anmelde ham men du skal nok ikke regne med at få noget ud af det. Hvis du vælger at troppe op på mandens dør skal man nok også lige overveje om man selv gider ende med en evt voldsdom osv. Personligt var jeg mødt op på adressen og han kom også til at betale mine benzin penge.

  • tja, det er lige præcis grunden til at jeg ALDRIG betaler via bank overførsel for så kan du ikke trække pengene retur....det kan man jo kun hvis man betaler med kort....men er det ikke noget med at man kan trække sin overførsel tilbage via paypal ? for så er det sku bare med at få lavet en konto der hvis du ofte oplever at blive snydt ! jeg kan dog tage fejl med hensyn til paypal !

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Holy_Arse
    Jeg er nu ret sikker på både navn og adresse er korrekt, da det er den samme navn og adresse der er blevet brugt i begge tilfælde, samt adressen passer med et udviklings hjem for udviklingshæmmede kriminelle. Og desuden var han til sidst også til truende, så jeg har ikke rigtigt lyst til at møde ham.


    Det lyder meget som en bedrager jeg har hørt om før.


    Han har nok snydt et sted mellem 50 og 80 personer på dba, mobildebat med mere. Inde på mobil debat er der en lang side om advarsel imod ham og på dba findes også en advarsel imod ham.


    Han sælger mobiltelefonerne billigt, giver en adresse til et behandlingshjem eller lignende og folk overfører gladeligt pengene.


    Mobilen kommer bare aldrig.


    NÅr folk så kontakter ham udviser han meget modbydelig og truende adfærd, har læst han har sagt han ville slå folk i hjel når de har ringet til ham, samt han snakker om han kender rockerne i Næstved, og mange stopper derfor med at kontakte ham.


    Politiet gør intet ved det, de har over 50 sager på ham


    fandt lige trådene hvor han bliver diskuteret, - muligvis ikke den samme, men lyder MEGET http://mobildebat.dk/showthrea…149826&highlight=advarsel
    http://www.trendsales.dk/magaz…site=view_debate&ID=24306
    http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=59475606 - annoncen er slettet, men man kan se den oprindelige tekst.


  • Jeg tror ikke helt det er den samme, men situationen er den samme. Ham jeg snakkede med hedder, Michael Petersen og er fra Børkop

  • ja det er faktisk mega ringe de ikke griper ind....men det har man jo efterhånden hørt om rigtigt mange gange, der sker først noget når det kommer i medierne X(

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii

  • Gå ned og snakke med din bank. Det kan godt lad sig gøre i nogen banker at få trækket pengene tilbage. Har set flere tilfælde hvor folk finder ud af det for sendt. til at kunne få dem tilbage. Du skal vist skrive under på tro og love. osv. Dem som jeg har læst der har gjordt det skulle gøre det inden 90dage.

  • Om ikke andet.. Hvis de ikke vil gøre noget ved at han har snydt dig, kan man så ikke melde ham for at true dig ? Det kan være de tager det mere seriøst..

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af FonZi
    Om ikke andet.. Hvis de ikke vil gøre noget ved at han har snydt dig, kan man så ikke melde ham for at true dig ? Det kan være de tager det mere seriøst..


    jo men det er jo falsk anmeldelse hvis det ikke passer og det vil unægteligt stille ham dårligere i forhold til anmeldelsen om bedrageri

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dyas


    jo men det er jo falsk anmeldelse hvis det ikke passer og det vil unægteligt stille ham dårligere i forhold til anmeldelsen om bedrageri


    Sådan som jeg har forstået det her


    Quote

    Og desuden var han til sidst også til truende, så jeg har ikke rigtigt lyst til at møde ham


    så virkede han truende.. Men ja det vil ihvertfald blive nødvendigt at ringe til ham og optage samtalen.. Men har man først den så tror jeg også man er nået et godt stykke..

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • At melde ham for trusler hjælper ikke en dyt fis.


    For at man har en sag når det handler om trusler skal der vurderes at være en reel chance for han rent faktisk har tænkt sig fx at banke dig, eller hvad han nu har truet med, og det er desværre særdeldes sjældent man vurderer det.


    Derfor får trusler sjældent nogen som helst form for prioritet, - i de tråde jeg linker til i min tidligere post er der også folk som skriver de har prøvet at melde ham for trusler, men blev mødt med kommentaren "det kan vi ikke gøre noget ved".


    At melde ham for bedrageri hjælper formentligt heller intet, - jeg har altid ment at folk hvor der kun er en enkelt eller to sager om bedrageri ikke ville få nogen opmærksomhed, men da jeg hørte ham svindleren i min tidligere post med 50-60 anmeldelser UDEN EFFEKT ja så tvivler jeg på at noget som helst bedrageri får opmærksomhed.


    Det er endnu et bevis på hvor underbemandet politet er. - Det er synd men jeg har dog respekt for at der er vigtigere ting (mord, voldtægt, narkohandel) end svindel for nogen tusinde kroner.

  • Det bedst man kan gøre er at køre en folk venner der over. Og banke på hans dør. Også må han føle.


    Jeg ville ikke finde mig i at en tog røven på en, med så mange penge. men sådan er vi jo forskellige. Kommer jo også helt an på hvem man kender og er..