Hvad skal jeg være opmærksom på ved køb i USA?

  • Ja skal til at bestille lidt fra USA grundet det faktisk ikke findes andre steder i verdenen.


    Men hvad skal jeg være opmærksom på? Hvordan kan jeg regne den samlede pris ud med told og moms og alt det juks? :crazyeyes:


    Det er jo helt i hampen at gennemskue hvad der menes på skat.dk :boxed:


    Håber i kan hjælpe :P

  • Nahh - det er sgu ikke helt rigtigt. Skat har - synes jeg - faktisk lavet en udmærket guide, hvor du simpelthen vælger om du køber fra land i/udenfor EU, hvor meget du køber for, om det er alkohol eller andet... derefter får du toldsatserne.


    Ved køb for mere end ca. 1.100 betaler du dansk moms + told.


    http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1770357&vId=0


    Hvis linket ikke lige virker, så er det under Borger\Udland\Jeg køber varer på internettet.



    Have fun

  • tak for linket krs, meget nyttigt, siden jeg leder efter et bette land til at købe en GP2x Wiz spillemaskine, men sidder og studser lidt over deres små søforklaringer:
    Jeg bestiller den indenfor EU, men:


    Bemærk dog, at visse mindre områder i EU ikke er med i moms- og afgiftsområdet. Det betyder, at du vil blive opkrævet moms og afgifter ved indførsel fra disse områder. Det gælder blandt andet indførsel af varer fra de engelske kanaløer (Jersey, Guernsey, Alderney og Sark).


    ja tak for lort skat, hvilke lande er det så? der er ingen tabel hvor man skal bruge det, ikke engang et link.



    Glem alt om at søge på noget derinde 8o...

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger


    Jeg tror umiddelbart ikke det er andre steder end de engelske kanaløer, så det er "kun" en uheldig formulering fra SKAT's side.


    hmm... så må jeg se i min fars skattebøger (SKATTEN, han får eller køber den hvert år), der må da være en liste. Siden jeg vil købe fra til den tid (adictron) ligger så vidt vides i Spanien, men mon ikke de ligger i EUs momsområdehalløj

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Undskyld at jeg "resser" en ældre tread, men er der nogen der ved om FedEx har et lign. "import fra USA" gebyr som Post Danmark har - eller om man bare skal betale SKAT's gebyrer?


    Har ikke turde købe ind hos Deviantart siden Post Danmark smækkede ekstragebyr på import af frygt for kæmpe regninger :T

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Illanair
    Undskyld at jeg "resser" en ældre tread, men er der nogen der ved om FedEx har et lign. "import fra USA" gebyr som Post Danmark har - eller om man bare skal betale SKAT's gebyrer?


    Har ikke turde købe ind hos Deviantart siden Post Danmark smækkede ekstragebyr på import af frygt for kæmpe regninger :T


    Jeg aner det ikke, men hvis du ringer til FedEx er jeg sikker på de kan fortælle det!


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Dét havde jeg slet ikke tænkt over - Jeg vidste ikke de havde en dansk afdeling før jeg googlede deres side. :9xo

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Illanair
    Dét havde jeg slet ikke tænkt over - Jeg vidste ikke de havde en dansk afdeling før jeg googlede deres side. :9xo


    Dvs du spurgte om noget specifikt omkring FedEX uden at overhovedet at have søgt efter det på deres egen hjemmeside, endsige set deres hjemmeside!?


    /ask

  • Det havde relevans til emnet - derfor spurgte jeg her i håb om at få et svar baseret på erfaring istedetfor at skulle sende en email til enten Skat eller FedEx (Som jeg på daværende tidspunkt faktisk troede kun operede i staterne). Jeg kan ikke se din pointe? Enten finder jeg den viden jeg søger her eller et andet sted fra. Det tager vel den samme mængde energi at gøre det ene over det andet?


    Men nok om det. Spørgsmålet er blevet besvaret.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |