Bliver jeg snydt af Getmore?

  • Jeg har haft min mobil sendt ind til reparation hos Getmore i 6 uger, da jeg modtager en mail, hvor i der står at min mobil ikke kan repareres, og de vil sende en ny til mig.
    Jeg sender derefter en mail, hvor jeg spørger om det på nogen måde er muligt at jeg kan få en anden mobil, i samme prisklasse, da leveringstiden er helt urimelig. Det kan jeg desværre ikke.
    Nu står jeg så i den situation, at jeg mangler en mobil, og der er pt. en usikker leveringsdato, den 31. Juli, men om de overhovedet kan overholde den, er jeg ikke sikker på.


    Er der ikke noget at gøre?

    ==================Amd Phenom II 955 BE 3,2 ghz=======================
    _|_________ATI 4890 Toxic, Core Clock 1 GHz Memory Clock 1050 MHz___________|____
    __|_______Corsair TX 750W--------Noctua NH-12P---------Samsung T240_________|___
    ___|___4 Gb Munchkin Redline-------------------------Gigabyte GA-MA790FX-DQ6____|__
    ____|_________________>Vista Home Premium 64 bit_____________________|_

  • Okay (:

    ==================Amd Phenom II 955 BE 3,2 ghz=======================
    _|_________ATI 4890 Toxic, Core Clock 1 GHz Memory Clock 1050 MHz___________|____
    __|_______Corsair TX 750W--------Noctua NH-12P---------Samsung T240_________|___
    ___|___4 Gb Munchkin Redline-------------------------Gigabyte GA-MA790FX-DQ6____|__
    ____|_________________>Vista Home Premium 64 bit_____________________|_

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af KarGa
    Bed om at få pengene tilbage.. Start med at spørge pænt, for det er vist først efter 3. rep at du har "krav" på at få pengene tilbage


    Ja, 3. rep på samme fejl.. Hvis det er 3 forskellige ting har han ikke noget 'at skulle have sagt', for at sige det mildt.


    Jeg er næsten 100% sikker på, at getmore ikke har deres eget værksted - så de agerer bare mellemled, og det er højest sandsyngligt værkstedets informationer de har givet videre til dig...


    Noget helt andet er, at jeg er ret sikker på de har grav til at udlevere en lånetelefon? (eller er det bare noget de allesammen gør som en service?)

  • Jeg tror kun at der er fysiske butikker som gør dette. (udleverer lånetelefoner)
    Jeg må da sige, at min tålmodighed snart er ved at løbe over, de svarer ikke engang på mine mails. En ting jeg har lært af dette, er at jeg ikke skal handle hos Getmore igen.


    Edit:
    Nej, de har ikke deres eget værksted, de sender mobilen videre til Telecare.

    ==================Amd Phenom II 955 BE 3,2 ghz=======================
    _|_________ATI 4890 Toxic, Core Clock 1 GHz Memory Clock 1050 MHz___________|____
    __|_______Corsair TX 750W--------Noctua NH-12P---------Samsung T240_________|___
    ___|___4 Gb Munchkin Redline-------------------------Gigabyte GA-MA790FX-DQ6____|__
    ____|_________________>Vista Home Premium 64 bit_____________________|_

    Rettet en gang, sidst af zaxder ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pinky
    Jeg vil nok nærmere stille spørgsmålstegn ved hvor længe Getmore kører, nu da Multimedia World er lukket og sagen med de 40 millioner, skat, politi mv. er under optrapning.


    Og du mener simpelthen at det er mere interessant for zaxder at finde ud af om getmore lukker end om han kan få sine penge retur?



    Desuden er der kommet nye regler sidste år - utroligt folk tror på alt hvad de får at vide. :roller:


    En forhandler/reperatør har nu kun ret til 2 forsøg på reparation per fejl, inden for rimelig tid. Altså, hvis fejlen opstår 3. gang, skal den indsendes men du kan først da kræve dine penge retur.


    "Inden for rimelig tid" er dog et meget vidt begreb. Det kan være under 3 uger og op til 10 uger, alt efter hvilken fejl og om værksted mangler reservedele.
    For kan de ikke reparere eller ombytte produktet til samme produkt har du ret til at kræve pengene tilbage. Bliver du tilbudt et tilgodebevis, har du naturligvis ret til at sige nej tak.


    Men når du har ventet i 6 uger allerede og skal vente yderliger 4 uger, kan du godt begynde at true dem med at klage til Forbrugerstyrelsen. Er der ingen reaktion på dette, så opret en sag hos dem og videresend evt. din bekræftelse til dem.


  • Hvis de lukker får han da ikke en krone.


    En ting er hvad forbrugerklagenlævnet siger - en anden ting er hvad butikkerne gør.


    Men hvis det var mig vil jeg da også forsøge at få mine penge igen.

  • Jeg har været så heldig at få dem overtalt til at give mig mine penge tilbage, men dette har da også krævet sin kamp.


    Jeg vil i den anledning også sige tak for de mange gode råd, og diverse inputs. :D

    ==================Amd Phenom II 955 BE 3,2 ghz=======================
    _|_________ATI 4890 Toxic, Core Clock 1 GHz Memory Clock 1050 MHz___________|____
    __|_______Corsair TX 750W--------Noctua NH-12P---------Samsung T240_________|___
    ___|___4 Gb Munchkin Redline-------------------------Gigabyte GA-MA790FX-DQ6____|__
    ____|_________________>Vista Home Premium 64 bit_____________________|_

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af zaxder
    Jeg har været så heldig at få dem overtalt til at give mig mine penge tilbage, men dette har da også krævet sin kamp.


    Jeg vil i den anledning også sige tak for de mange gode råd, og diverse inputs. :D


    Har du så fået pengene endnu?

  • De skrev her i dag at jeg skulle sende mine kontooplysninger, så jeg går stærkt ud fra at jeg modtager dem på Mandag.

    ==================Amd Phenom II 955 BE 3,2 ghz=======================
    _|_________ATI 4890 Toxic, Core Clock 1 GHz Memory Clock 1050 MHz___________|____
    __|_______Corsair TX 750W--------Noctua NH-12P---------Samsung T240_________|___
    ___|___4 Gb Munchkin Redline-------------------------Gigabyte GA-MA790FX-DQ6____|__
    ____|_________________>Vista Home Premium 64 bit_____________________|_

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af zaxder
    De skrev her i dag at jeg skulle sende mine kontooplysninger, så jeg går stærkt ud fra at jeg modtager dem på Mandag.


    Det må vi så se om du gør :razz:


    Har hørt om flere sager hvor det tog laaang tid for getmore at sende pengene retur på en vare eller rma sag.

  • Tja, jeg må vel tage det, som det kommer.

    ==================Amd Phenom II 955 BE 3,2 ghz=======================
    _|_________ATI 4890 Toxic, Core Clock 1 GHz Memory Clock 1050 MHz___________|____
    __|_______Corsair TX 750W--------Noctua NH-12P---------Samsung T240_________|___
    ___|___4 Gb Munchkin Redline-------------------------Gigabyte GA-MA790FX-DQ6____|__
    ____|_________________>Vista Home Premium 64 bit_____________________|_

  • Det vil jeg gøre.

    ==================Amd Phenom II 955 BE 3,2 ghz=======================
    _|_________ATI 4890 Toxic, Core Clock 1 GHz Memory Clock 1050 MHz___________|____
    __|_______Corsair TX 750W--------Noctua NH-12P---------Samsung T240_________|___
    ___|___4 Gb Munchkin Redline-------------------------Gigabyte GA-MA790FX-DQ6____|__
    ____|_________________>Vista Home Premium 64 bit_____________________|_

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pinky
    Hvis de lukker får han da ikke en krone.


    En ting er hvad forbrugerklagenlævnet siger - en anden ting er hvad butikkerne gør.


    Men hvis det var mig vil jeg da også forsøge at få mine penge igen.


    Det er sandt, men det er ikke en mulig lukning han skal koncentrere sig om.


    Butikkerne skal rette sig efter loven, det ved de godt og det gør de lige så snart de bliver mindet om det. Så enkelt er det. Og det er derfor jeg siger at han skal true dem med Forbrugerstyrelsen og gøre alvor af det, hvis der ikke sker noget.


    Så der er ikke noget "En ting er hvad forbrugerklagenlævnet siger - en anden ting er hvad butikkerne gør." når butikkerne altid ender med at rette ind til højre.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DingDong
    Det er sandt, men det er ikke en mulig lukning han skal koncentrere sig om.


    Butikkerne skal rette sig efter loven, det ved de godt og det gør de lige så snart de bliver mindet om det. Så enkelt er det. Og det er derfor jeg siger at han skal true dem med Forbrugerstyrelsen og gøre alvor af det, hvis der ikke sker noget.


    Så der er ikke noget "En ting er hvad forbrugerklagenlævnet siger - en anden ting er hvad butikkerne gør." når butikkerne altid ender med at rette ind til højre.


    Det er ikke helt korrekt. Selv om Forbrugerklagenævnet fastslår, at man har ret i sin klage, er sælger ikke retsligt forpligtet til at følge afgørelsen. Det er blandt andet derfor lister som firmatjek.dk findes.


    http://www.forbrug.dk/klage/klagesager/firmatjek/

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af xt0m


    Det er ikke helt korrekt. Selv om Forbrugerklagenævnet fastslår, at man har ret i sin klage, er sælger ikke retsligt forpligtet til at følge afgørelsen. Det er blandt andet derfor lister som firmatjek.dk findes.


    http://www.forbrug.dk/klage/klagesager/firmatjek/


    butikkerne er så fra 1 januar 2010 forpligtet til og følge nævnets afgørelser har jeg hørt

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af X-Man
    butikkerne er så fra 1 januar 2010 forpligtet til og følge nævnets afgørelser har jeg hørt


    Det ville satme også være på tide.. Hvis vi har en uafhængig instans, der er i stand til at afgøre forbrugersager, så er det vel også i orden at lade loven komme med ind over .. :9xo