Knas på linien

  • Ohøj.. Jeg har en FM transmitter til bilen, så jeg kan bruge min MP3 mens jeg er på farten.. Problemet er bare, at lyden kradser en hel del, selvom jeg skruger helt op på MP3-afspilleren og tilpasser lyden på radioen, så jeg ikke forstærker støjen..


    http://www.thansen.dk/product.…=702596628&pn=-2053069664


    Den kan køre på nogle bestemte frekvenser, der ligger i yderområderne.. Omkring ~107 og ~86 MHz


    Jeg kan ikke rigtigt øge eller mindske støjen ved at flytte på transmitteren.. Ikke noget der er til at mærke ihvertfald..


    Er der andre måder man kan forbedre lyden? Det er liiidt ærgeligt at høre ens ynglingsmusik blive voldtaget af knas på linien.. :crazyeyes:


    Hvis i kan anbefale nogle andre dingenoter, der kan klare jobbet, så må i endelig nævne dem også


    Mener at have hørt rygter om at det er ulovligt.. Hvis det er, så sorry, bare luk tråden ;) no hard feelings :$

  • Det er en spændende tanke med lydoverførsel på den måde men tror du ikke du skulle ha ofret lidt mere end 249 kr på den dims der. :)
    Der er sikkert mange forskellige på markedet i forskellige kvaliteter. ;)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • En af grundene til at der er knas på linjen er at meget af det, der bliver solgt i THansen er noget billigt ragelse, som burde blive givet væk som gratis gave i kuponhæfterne. I bund og grund får man jo som regel hvad man betaler for.


    Den bedste løsning ville nok være noget med kabel mellem mp3-afspilleren og radioen, men jeg ved ikke om dit udstyr kan gøre det.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Min far købte en FM-sender til sin Ipod og den virker bare godt! Den kan tage ALLE frekvenser og der er absolut ingen støj :) Tror mærket hedder noget med Griffin hvis jeg husker rigtigt.

  • Kan godt være jeg skal ud at investere i noget af lidt højere kvalitet :) det skal lige siges at jeg vist har købt den til en hundredemand eller noget under det.. I Biltema :P


    Dem man kan sætte på toppen af sin iPods, kan de smækkes på en normal MP3? Selvfølgelig med noget ekstra kabelforlængerværk

  • Dem som der er inde på apple's side lige pt er vist tilpasset Ipods, men førhen havde de flere belkin modeller som virkede via minijackstikket, sådan en bør jo virke i din afspiller også.


    http://www.pixmania.com/dk/dk/…ansceiver-tunecast-i.html


    her er lige et link til den ene af dem jeg har set, dog skal du jo nok ikke købe hos pixmania, men se om du kan finde den eller en lignende et andet sted.


    En var har haft den her og den spillede godt, dog skal du være opmærksom på at hvis du kører lange stræk skal du nogle gange ændre frekvens pga du kommer ind i områder med andre frekvenser. Men Belkin modellen her er ganske god kvalitet efter min mening.. =)


    lige et link mere til en anden model:
    http://www.pixmania.com/dk/dk/…ansmitter-tunecast-i.html

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

    Rettet en gang, sidst af PsyCho ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Raller
    Brinck elektronik


    De har en til 149kr, der passer i cigerattænderen og virker bare kanon!


    Har de en netbutik eller er der stadig kun den inde i KBH? Ved de har en masse lækre gadgets, til en fair pris og med god service


    Edit: Fandt den.. http://www.brinck.dk/

  • jeg har købt en hvor jeg kan sætte min iphone til osv.
    Med FM transmitter og oplader som passer til cigarret tænderen.


    Men har fundet frem til at her i danmark er der ikke en radio kanal der er HELT fri!!! man kan altid høre lidt fra en anden station, og det fandt jeg så frem til var skyld i støjen i min musik når jeg kørte over den.


    Så tænkte jeg, jeg har AUX indgang i min bil så den bruger jeg da bare.. Bah!! hvis jeg oplader og spiller samtidig er der tændings støj, eller lign i hvert fald LATTERLIGT meget støj.
    Den følger omdrejningerne på bilen i forhold til størrelse af støj :S ved ikke hvorfor..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af KarGa


    Har de en netbutik eller er der stadig kun den inde i KBH? Ved de har en masse lækre gadgets, til en fair pris og med god service


    Edit: Fandt den.. http://www.brinck.dk/


    Hmm? De fleste ting er vist ikke blevet opdateret siden engang sidste år og meget er det længere siden med. Man skal nok kontakte dem på tlf og hører ad hvis ikke man kan gå derind. :)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate