Skriftlig eksamen - Klage?

  • Hej Tweakere!


    Har lige fået karakterer for de skriftlige eksamner, og der er en, jeg er virkelig utiltreds med og uforstående over for. Tror i en - velbegrundet - klage vil have nogen effekt, eller skyder man blot med papirkugler efter en bureaukratisk kamprobot?

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Tja.. Jeg tror desværre ikk din karakter vil blive ændret.. Men hvis du er utilfreds, så synes jeg helt klart du skal skrive.. Det er der for lidt der gør.. :9xo

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Hvis du er heldig har det den effekt at en person mere kigger på opgaven. Hvis han så er enig med hvad der allerede er givet så er det jo nok sådan og ellers må de jo genoverveje.


    Men er det ikke noget med man kan få en forklaring fra underviseren så man kan få en begrundelse for karakteren.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Jeg ville foreslå først at snakke med din lærer (hvis det er muligt, selvfølgeligt). Han/hun kan efterfølgende se på opgaven og sige, hvorvidt det kan betale sig at klage.
    Da jeg blev færdig med gymnasiet sidste år, var der også en enkel skriftlig eksamen, som jeg ikke var helt tilfreds med. Snakke med min lærer, som rådede mig ikke at klage, idet det ville være spild af tid... desværre :)


    P.S. Hvis din lærer hader dig af en eller anden årsag, er det måske ikke en god ide at spørge til råds ;)

  • Man klager jo ikke over en dårlig karakter, hvis det skyldes at man ikke kunne sine ting. Klagen skal være begrundet i konkrete "uenigheder" omkring vurderingen af dele i opgaven.


    /ask

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobask
    Man klager jo ikke over en dårlig karakter, hvis det skyldes at man ikke kunne sine ting. Klagen skal være begrundet i konkrete "uenigheder" omkring vurderingen af dele i opgaven.


    /ask


    Det var heller ikke min hensigt. Jeg er bare i den situation, at jeg har fået 12 de sidste 7 stile, og jeg skulle absolut mene, at den, jeg afleverede til eksamen, var på samme niveau. Derfor mener jeg ikke, at den skal have et 7-tal. Jeg har naturligvis bedt om en uddybelse af vurderingen; det var mere et spørgsmål om, om det ville give mening at klage, for karakteren trækker mit snit rimelig meget ned..


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Poco
    Jeg ville foreslå først at snakke med din lærer (hvis det er muligt, selvfølgeligt). Han/hun kan efterfølgende se på opgaven og sige, hvorvidt det kan betale sig at klage.
    Da jeg blev færdig med gymnasiet sidste år, var der også en enkel skriftlig eksamen, som jeg ikke var helt tilfreds med. Snakke med min lærer, som rådede mig ikke at klage, idet det ville være spild af tid... desværre :)


    P.S. Hvis din lærer hader dig af en eller anden årsag, er det måske ikke en god ide at spørge til råds ;)


    Hehe, jeg er skam på god fod med min lærer, så jeg prøver at høre hende, om hun ikke vil vurdere mine chancer..

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

    Rettet 2 gange, sidst af Dare_Devil ().

  • det kan jo os være du til dels har misforstået opgaven.. men jeg skal self ikk gøre mig klog på den konkrete sag..

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af gaming-king
    det kan jo os være du til dels har misforstået opgaven.. men jeg skal self ikk gøre mig klog på den konkrete sag..


    Det kunne være ja.. Har haft kontaktet min lærer, og sagde, at hun var meget overrasket. Hun havde allerede haft kontaktet censor, fået stilen tilbage og planlagt at læse den igennem - hun havde blot ikke nået det, fordi hun havde travlt med eksamener - så hun har står på det :)..


    - så er det ikke andet at gøre end at vente ;)

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af gaming-king
    det kan jo os være du til dels har misforstået opgaven.. men jeg skal self ikk gøre mig klog på den konkrete sag..


    Hvis han har misforstået opgaven, har han sgu nok ikke fået 7 :)


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Braindead


    Man kan da sagtens misforstå dele af opgaven...


    Halvde overset det 3. delspørgsmål, altså kun besvaret 2/3 af opgaven :(.. Nå sådan kan det gå..


    .. men nu er jeg student :D.. Så kan det squ være ligemeget ;)..


    :cheers:

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]


  • Shit happens.. :( Men tillykke med huen.. =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW


  • Medmindre det mindre snit har indflydelse på om du kommer ind på dit videre studie så har det ingen betydning (udover selvfølgelig din stolthed).


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna


    Medmindre det mindre snit har indflydelse på om du kommer ind på dit videre studie så har det ingen betydning (udover selvfølgelig din stolthed).


    Anders


    Jeg endte med et snit på 11,6 (uden alle de der gange-ting, så med bliver det over 12), så det betyder ikke noget nej. Kun i forhold til stoltheden :razz:

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dare_Devil


    Jeg endte med et snit på 11,6 (uden alle de der gange-ting, så med bliver det over 12), så det betyder ikke noget nej. Kun i forhold til stoltheden :razz:


    Nice! Tillykke. Du har da vist ikke noget at klage over :P

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Phoque


    Nice! Tillykke. Du har da vist ikke noget at klage over :P


    Thx :).. Nej, slet ikke med 12 i hatten :P

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

    Rettet en gang, sidst af Dare_Devil ().