w7 uden internet explorer

  • Quote

    Når Microsoft lancerer Windows 7 senere på året, bliver det i Europa uden Internet Explorer som standard.


    Det er resultatet efter EF domstolens dom, hvor Microsoft er dømt for at misbruge den dominerende rolle de har med udbredelsen af Windows, hvor i Internet Exolorer er som standard.
    kilde: http://www.tweak.dk/nyheder2.p…nternet_Explorer_i_Europa


    øøøh hvordan skal man så komme på internettet :T der er ju ingen browser :$ :pokey:

    Asus Maximus V Gene - Intel i5 2500k @ 4,5GHz + Corsair H150i
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB (16GB) - Gigabyte geforce GTX970 G1 4GB
    750GB Samsung Spinpoint f2 - Corsair hx620
    3TB Seagate barracuda - 250GB Samsung 840 pro
    Fractal Design Define R5 Black
    Logitech G502 og G710+
    2x Dell u2713hm

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af tunfisk
    Du kunne downloade explorer på en anden computer, og så over på en usb stik?


    Så hvis man sidder i et hjem med en computer skal man (gå over til naboen)?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Macimuz


    Så hvis man sidder i et hjem med en computer skal man (gå over til naboen)?


    Ja, eller nu hvor man ved at det ikke er installeret, henter man det på en usb stick før man køber det

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af fredek
    Jeg synes det lyder latterligt.


    Og hvorfor så det?


    Jeg hilser det frie valg velkomment. Det kan godt ske, at Hr. og Fru Danmark ikke kender forskellen på Internet Explorer, Firefox, Opera m.v. men det har de så mulighed for at lære nu. Jeg kan personligt også godt se fornuften i, at man ikke må bruge sine markedandele på et marked (operativsystemer) til at få en fordel på et andet marked (browsere), da det kun er med til at hæmme ny teknologi og skabelsen af ny viden.

  • Ja, så må vi håbe at det frie valg også spreder sig lidt til f.eks. bærbare computere. Det er ikke nemt at finde en bærbar der ikke har Windows Vista preinstalleret.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af fredek
    Jeg synes det lyder latterligt.


    Ja det er sku da klasse at de ikke smider det med, eller gør så man selv skal vælge det.. =)
    Så er de nød til enten at gøre EI totalt nice hvis folk skal gide og betale for den, ellers bruger folk jo FF,Chrome, eller Safari.. =P


    Og som Burger siger er det godt at deres lille "monopol" bliver brudt lidt.. =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af PsyCho


    Ja det er sku da klasse at de ikke smider det med, eller gør så man selv skal vælge det.. =)
    Så er de nød til enten at gøre EI totalt nice hvis folk skal gide og betale for den, ellers bruger folk jo FF,Chrome, eller Safari.. =P


    Og som Burger siger er det godt at deres lille "monopol" bliver brudt lidt.. =)


    Jeg er ikke sikker, men jeg tror nu stadig at IE er gratis at bruge. De må bare ikke lade den installere automatisk. Jeg så gerne at der bliver større mulighed for at til- og fravælge en masse af de applikationer der følger med Windows. Jeg synes stadig det er sindssygt at min Vista installation fylder 20 gb uden at jeg egentlig føler at jeg rigtig får noget mere end ved XP.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Jeg kan ikke se hvordan man skal downloade firefox(Som jeg bruger)uden internet explorer medmindre man downloader fra en anden computer og ligger det over på en usb eller lignende. Hvis de kunne gøre sådan at man kunne vælge hvad for en browser man vil have første gang man starter/man intallerer Windows ville det klart være at foretrække.


    -FredeK

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af fredek
    Jeg kan ikke se hvordan man skal downloade firefox(Som jeg bruger)uden internet explorer medmindre man downloader fra en anden computer og ligger det over på en usb eller lignende. Hvis de kunne gøre sådan at man kunne vælge hvad for en browser man vil have første gang man starter/man intallerer Windows ville det klart være at foretrække.


    -FredeK


    Det ville selvfølgelig være en mulighed, men ligefrem forlange at Microsoft skal foreslå deres kunder at bruge konkurrenten er nok ikke så velset hos dem.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Personligt, så synes jeg det er ligeså lidt værd som udgaven af XP uden Windows Media Player.


    Hvorfor kan man ikke ligeså godt få muligheden for at vælge en brugerdefineret installation?

  • ja jeg syns og vi skal have en brugerdefineret installeration hvor man kan vælge hvilken browser man vil have chrome, ie, firefox og så videre.

    Asus Maximus V Gene - Intel i5 2500k @ 4,5GHz + Corsair H150i
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB (16GB) - Gigabyte geforce GTX970 G1 4GB
    750GB Samsung Spinpoint f2 - Corsair hx620
    3TB Seagate barracuda - 250GB Samsung 840 pro
    Fractal Design Define R5 Black
    Logitech G502 og G710+
    2x Dell u2713hm

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af sortemis
    ja jeg syns og vi skal have en brugerdefineret installeration hvor man kan vælge hvilken browser man vil have chrome, ie, firefox og så videre.


    Det var også præcis det de andre browserproducenter ønskede. Men der tvistede MS jo så det ønske lidt ;)

    Sony Vaio VPCEB2S1E, Lenovo T410
    Mediecenter: Asrock Nettop 330HT
    Playstation 3
    Samsung Galaxy SII

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af sortemis
    ja jeg syns og vi skal have en brugerdefineret installeration hvor man kan vælge hvilken browser man vil have chrome, ie, firefox og så videre.


    Det er ikke helt sådan, jeg ønsker det.


    Jeg ønsker en brugerdefineret installation, hvor jeg kan fravælge diverse ting i min Windows-installation. Akkurat, som du har en brugeredefineret installation af eksempelvis Office, hvor du kan fra vælge Access ol.


    Som webudvikler skal jeg alligevel bruge IE.

  • hvorfor skal du bruge IE?

    Asus Maximus V Gene - Intel i5 2500k @ 4,5GHz + Corsair H150i
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB (16GB) - Gigabyte geforce GTX970 G1 4GB
    750GB Samsung Spinpoint f2 - Corsair hx620
    3TB Seagate barracuda - 250GB Samsung 840 pro
    Fractal Design Define R5 Black
    Logitech G502 og G710+
    2x Dell u2713hm

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af sortemis
    hvorfor skal du bruge IE?


    Fordi man jo er nødt til at vide, om de forskellige websites, der produceres, virker på kryds og tværs af diverse browsere og eventuelt platforme (Windows, OS X mf.).

  • Personligt er jeg også nødt til at bruge IE! Jeg kan ikke få netbank til at virke under FF så der bruger jeg IE.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------