Frysning af vorter

  • Jeg var så heldig at få et par vorter med hjem fra min værnepligt, som jeg så fik frosset i går.
    Men det gjorde ikke særligt ondt IMO og jeg har ingen væskende vabler fået.


    Er det normalt? Jeg spurgte mens hun var igang med nitrogenen om hun var sikker på det var nok, og det sagde hun ja til, og så tænkte jeg at det vidste hun nok bedst.
    Men jeg mindes da at jeg da jeg var lille og fik frosset en vorte på hånden allerede samme dag fik væskende vabler.


    Hvad er jeres erfaringe med frysning af vabler?


    Har hun ikke været lidt nærrig med nitrogene :D ?

    E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
    HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9


  • Kan også bare være en hårdføre lille satan du har dig :) Har selv kæmpet (og gør stadig) med et par under min fod.... pisse irriterende. Har flere gang fået en omgang nitrogen, og sidst var jeg istedet til noget røntgen stråle halløj man kun må få 1 gang på samme sted... Det slog nogle af dem ned, men der er stadig 2 ! Sååå skal have endnu en behandling med frysning igen snarest ...

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Havde i længere tid haft en irriterende en på fingeren af en art..
    Og her for en uge siden nappede jeg den med stanley-kniven, og så lidt sprit på. Kan se hvor den har været, men ellers er der intet der tyder på den kommer igen.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af urbananen
    Havde i længere tid haft en irriterende en på fingeren af en art..
    Og her for en uge siden nappede jeg den med stanley-kniven, og så lidt sprit på. Kan se hvor den har været, men ellers er der intet der tyder på den kommer igen.


    Hva så, Rambo? :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af KarGa


    Hva så, Rambo? :))


    Han hælder garanteret også krudt i hans sår :crazyeyes:

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Ja, og sprænger dem væk :$

    ==================Amd Phenom II 955 BE 3,2 ghz=======================
    _|_________ATI 4890 Toxic, Core Clock 1 GHz Memory Clock 1050 MHz___________|____
    __|_______Corsair TX 750W--------Noctua NH-12P---------Samsung T240_________|___
    ___|___4 Gb Munchkin Redline-------------------------Gigabyte GA-MA790FX-DQ6____|__
    ____|_________________>Vista Home Premium 64 bit_____________________|_

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af KarGa


    Hva så, Rambo? :))


    Arrrh, det er da meget normalt at lægen tager dem med sådan en skarp kniv, og putter noget creme på af en art..


    I Novembers sidste år havde jeg fået en voldsom bulden finger, af at bide i en neglerod, rode med roser, og rode i noget jord, og den prøvede lægen forgæves at ordne ved at tage en nål, og prikke 3 forholdsvis store huller, med noget der mest af alt mindede om enden af en gaffel.. Hverken spids, og alt for tyk..
    Nogle dage efter fik jeg selv ordnet fingeren over et par dage, med... Ja, igen.. En stanley-kniv og sprit..


    -Altså, et nyt blad på kniven, og så den skarp.
    Det kan da ikke kun være kontor-nussere der sidder her inde, med ømtålelige fingre.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Som barn fik jeg frosset nogle vabler væk under fødderne. Lægen sagde til mig at jeg bare skulle slappe af imens jeg lå på maven på briksen. Faktisk var jeg lige ved at falde i søvn, så det behøver altså ikke gøre ondt. Jeg fik heller ikke nogle væskende vabler og de er da ikke kommet tilbage endnu, så det har da virket.
    Men bare vendt og se om de er forsvundet helt, og ellers må du jo have et nyt fix nitrogen.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • nagelak over den i to tage,,, så den ikke kan få luft,,, og så tar man en skævbider og tar den af,,, man kan rygge den ud i små tråde,,, :ph34r: og så gør det ikk ondt for så skulle den være død... Ps vis det går ondt så gi den negelak et par dage mere,,,, Stave fejl er gartis :crazyeyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Kalle2712
    nagelak over den i to tage,,, så den ikke kan få luft,,, og så tar man en skævbider og tar den af,,, man kan rygge den ud i små tråde,,, :ph34r: og så gør det ikk ondt for så skulle den være død... Ps vis det går ondt så gi den negelak et par dage mere,,,, Stave fejl er gartis :crazyeyes:


    Ja, for ellers var du blevet fattig >.>

  • for mange år siden, havde jeg op til 14 vorter delt på begge hænder, fik frosset dem af 2 gange.
    næsten alle forsvandt på nær 1, og den blev så frosset 3 gange mere sener hen men forsvandt aldrig.
    så en dag i skolen hvor jeg sad med en slettelak, altså det flydene stads.Det smurte jeg bare min vorte ind i, den fik et par gange og jeg lod det side til det blev slidt af. Da lakken blev slidt af var vorten også væk og har aldrig haft en siden...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af NiEn
    for mange år siden, havde jeg op til 14 vorter delt på begge hænder, fik frosset dem af 2 gange.
    næsten alle forsvandt på nær 1, og den blev så frosset 3 gange mere sener hen men forsvandt aldrig.
    så en dag i skolen hvor jeg sad med en slettelak, altså det flydene stads.Det smurte jeg bare min vorte ind i, den fik et par gange og jeg lod det side til det blev slidt af. Da lakken blev slidt af var vorten også væk og har aldrig haft en siden...


    Ja, det var jo slettelak...det kan være jeg skulle smøre lidt på de ekstra kilo!


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna


    Ja, det var jo slettelak...det kan være jeg skulle smøre lidt på de ekstra kilo!


    Anders



    arg tvivler på det er så godt et mirakel middel :D men hvem ved, måske du har 6 pack i morgen tidligt :crazyeyes:

  • Ville lige fortælle hvordan jeg kom af med min vorte, og sige at selvfølgelig er det bedste at tage til lægen og få ham/hende til at ordne det, men efter en mislykket brænding + behandling med noget "creme" som jeg skulle smøre over vorten og som dannede en gummiagtig hinde over den (og som STANK når det tørrede) besluttede jeg mig at prøve et råd jeg havde læst om.


    Jeg har haft en på hånden får et par år siden, den tog jeg og skar toppen af med et barberblad hver 4-5 dag (stanley kniv er alt for tykt et blad).


    Man skal ikke skære til det gør ondt men bare lige til man når igennem huden og blotter en lille del af roden, det bløder ligeså meget som hvis man har stukket sig på en nål, Dvs næsten slet ikke.


    Efter at have gjort det i 2-3 uger forsvandt den og jeg har ikke haft nogle siden.
    Bare HUSK at holde sår + barberblad rent, at skifte en vorte ud med en infektion duer ikke.
    Husk også at sætte plaster på bagefter så du ikke smitter andre :)

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

    Rettet en gang, sidst af Malk ().


  • ja man skal sørme passe, hvis den bløder.


    jeg startede med 1 vorte på min højer hånd, en dag til fodbold løb jeg sammen med en og min vorte blev revet af, den var rimlig stor.
    når men den blødte ud over hele min hånd og på den anden, der efter var det jeg fik de ca 14 vorter :S