Køb af TV i Sverige?

  • har hørt for noget tid siden at der var mange der tog til Sverige og købte TV fordi man kunne spare en masse penge? Jeg har så lige et par spørgsmål...


    Er det stadigt aktuelt at gøre? (Kontra herhjemme)
    Hvor skal man købe?
    Hvad skal man købe? (Ledte efter dette http://www.hifipriser.dk/Produ….asp?ID=513465&Specs=true , men prisen er næsten den samme hjemme som i Sverige?)
    Hvad med Garanti?


    I er velkomne til at komme med bud på gode TV, de skal dog helst overholde disse krav:


    Full HD
    LCD/Plasma/LED (ligegyldigt for mig)
    42-?? (jo større jo bedre :D )
    DVB-T tuner (hvis TV'et er godt/billigt kan jeg nemt købe en ved siden af...)
    responstid: ved ikke skal bruges som almindeligt TV, Blu ray film afspilning, PS3 spil og muligvis også tilslutning til computer (med HDMI/DVI)


    Håber der er nogle der kan hjælpe :) , Tyskland kunne også være en mulighed hvis det tilsvarende kan svare sig :D

    Core i7 920 @ 3.2GHz 20x160
    MSI XPower
    12GB Corsair Vengeance 1600mhz 9-9-9-24
    ASUS 5850 DirectCU + HiS 5850 iCooler V @ 870/1200Mhz
    Cooler Master HAF932
    Plazir 1300W

    Rettet 2 gange, sidst af Lyngze ().


  • om det stadig kan betale sig ved jegi ikke. men du kan jo starte med at undersøge hvad den svenske kurs er.
    jeg mener at den stadig er ret lav, jeg hente valuta for mine forældre for 2 uger siden, de skulle have 5000 svenske kr som kostede 3400 danske ca. det koster jo dig benzin og bro penge, så ved ikke hvor meget du vil spare

  • nej nemmelig...


    ifølge Valutakurser.dk er 100DKK = 68,73SEK


    men ihvertfald de steder hvor jeg kiggede kunne man ikke få det LG tv jeg har haft kig på billigere end herhjemme...

    Core i7 920 @ 3.2GHz 20x160
    MSI XPower
    12GB Corsair Vengeance 1600mhz 9-9-9-24
    ASUS 5850 DirectCU + HiS 5850 iCooler V @ 870/1200Mhz
    Cooler Master HAF932
    Plazir 1300W

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Lyngze
    nej nemmelig...


    ifølge Valutakurser.dk er 100DKK = 68,73SEK


    men ihvertfald de steder hvor jeg kiggede kunne man ikke få det LG tv jeg har haft kig på billigere end herhjemme...



    Det er nok omvendt :oops: :)) men ud over det, så er priserne lidt lavere i Sverige og finder du et tilbud så er det helt billigt, desuden kan du få det fragtet til ingen penge herover af, der er mange penge og spare ved det

    ASUS P6X58D-E + Xeon X5675 @ 4400 mHz

    MSI 1080Ti Armor OC ed

    12 gb Kingston Hyper X

    Samsung 840 Evo 120GB + WD 500 3ABYX

    28" Samsung U28D590D

    CreativeSB Audigy 4 ~ Logitech Z-2300 ~ Kingston Hyper X

    1000W Corsair ~ LianLi PC-P60 Armorsuit

  • jamen jeg vil gerne spare så meget som muligt... bare det ikke går ud over garantien... :) og ja det er omvendt 100SEK = 68,73DKK :))

    Core i7 920 @ 3.2GHz 20x160
    MSI XPower
    12GB Corsair Vengeance 1600mhz 9-9-9-24
    ASUS 5850 DirectCU + HiS 5850 iCooler V @ 870/1200Mhz
    Cooler Master HAF932
    Plazir 1300W

  • har desværre kigget på prisjakt.nu, desværre uden held... prisen for det billigste 50" er ca. det samme som her, udover jeg skal køre den lange tur...

    Core i7 920 @ 3.2GHz 20x160
    MSI XPower
    12GB Corsair Vengeance 1600mhz 9-9-9-24
    ASUS 5850 DirectCU + HiS 5850 iCooler V @ 870/1200Mhz
    Cooler Master HAF932
    Plazir 1300W

  • Jeg har lige lavet et pristjek på prisjakt.nu og sammenlignet 7-8 tv i forhold til danske priser og der var ikke noget klart billede. Nogle var billigere i Danmark, andre i Sverige. Men typisk sparede man maks ca. 1000 kr. på købet (her er porto ikke taget med).


    Hvis man skulle købe et tv i Sverige så skulle det da være for at lave en lille tur ud af det sammen kæresten e.lign. og eventuelt samtidig købe lidt tøj osv. På den måde kan man jo få turen betalt og måske evt. spare lidt samtidig.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Jeg har lige købt nyt TV (Sony Bravia KDL40W4500).


    Jeg besluttede mig til Sony Bravia efter at have læst tæt på 100 forskellige tests/reviews på nettet.
    Jeg ville også gerne have haft noget større end 40" men besluttede mig for at få noget mindre i bedre kvalitet i stedet for noget kæmpestort i tvivlsom kvalitet.


    Derudover så købte jeg TV´et i Bilka tæt på min bopæl fordi de havde et supergodt tilbud, og hvis det skulle gå i stykker skulle jeg ikke kæmpe med at skulle sende en kæmpe kasse til udlandet.
    Hvis du kigger dig omkring er det faktisk muligt at finde gode tilbud herhjemme, Bilka solgte mit TV billigere end det var at finde på nettet på det tidspunkt.


    Hvis jeg var dig ville jeg holde mig til enten Sony bravia (deres W eller X klasse), Panasonic har også nogle super gode plasma skærme.


    Det allerbedste råd jeg kan gi dig er at tage rundt i forretningerne og kig på skærmene side om side og bed om at få en fjernbetjening og leg så lidt med brightness-kontrast osv på forskellige kanaler (eller tag din yndlings DVD med og bed om at få den smækket på) og check så hvordan skærmen klarer gengivelse af sorte/grå nuancer og farverne.


    Skærmene i butiikerne er næsten altid sat op med baglys osv skruet op på et niveau der vil se forkert ud hjemme i stuen med dæmpet belysning.


    men en af de sider som hjalp mig rigtigt meget er: http://www.flatpanels.dk
    Både deres forum og deres "købsguide" (og artikler generelt) er super gode når du skal beslutte dig hvilket TV du skal have, det er skrevet i et sprog som folk der ikke er HIFI nørder også kan forstå.


    Lad os høre hvad du beslutter dig for og GL med det :)

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • er der nogle der har prøvet at handle/på anden måde kender et firma der hedder NemoIT?
    http://www.nemoit.dk


    De har også det LG TV jeg har haft kig på til 6995,- inkl. fragt


    har haft skrevet med manden bag firmaet i går og også haft en kort telefon samtale...
    alt i alt synes jeg han lød fin nok (men det kan man sku aldrig regne med?)
    det bliver sendt med Dachser som skulle være et fint fragtfirma istedet for PostDK?
    betalingen skulle ordnes med noget IBAN nummer og BIC kode som jeg ikke kender noget til (hvis i kan/vil må i meget gerne forklare dette :) )



    TV'et skulle have samme panel, men ikke samme konfigurations muligheder som det dyrere LG 50PS8000, og det har fået rigtigt gode reviews (efter min smag ihvertfald :) )
    så hvis det bare kan performe 3/4 så godt så er jeg sku glad nok for det jeg får :)

    Core i7 920 @ 3.2GHz 20x160
    MSI XPower
    12GB Corsair Vengeance 1600mhz 9-9-9-24
    ASUS 5850 DirectCU + HiS 5850 iCooler V @ 870/1200Mhz
    Cooler Master HAF932
    Plazir 1300W


  • Mig bekendt bruges de numre til bankoverførsel til udlandet. For det første synes jeg det virker mistænksomt at et firma, der er bosiddende i Ålborg, benytter sig af bankoverførsel til udlandet. For det andet har man ikke samme beskyttelse ved en bankoverførsel som man har ved betaling med dankort. Alene disse 2 forhold ville gøre at jeg ikke ville handle ved denne virksomhed medmindre jeg har fået stedet anbefalet fra flere personer.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Jeg ville godt nok heller ikke købe noget som helst som koster over 50,- ved bankoverførsel.
    Du har som nævnt ingen sikkerhed overhovedet, og hvis firmaet er bare en lille smule seriøst vil de altid ha mulighed for at købe med kreditkort eller efterkrav.

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • ja IBAN fik jeg også at vide at var overførsler til udlandet... men det er ihvertfald en konto i Danmark...
    man kan også betale som almindelig bankoverførsel...
    Men tror jeg vil prøve noget andet end det, VIL under ingen omstændigheder stå med 6995,- uden at have nogen sikkerhed!

    Core i7 920 @ 3.2GHz 20x160
    MSI XPower
    12GB Corsair Vengeance 1600mhz 9-9-9-24
    ASUS 5850 DirectCU + HiS 5850 iCooler V @ 870/1200Mhz
    Cooler Master HAF932
    Plazir 1300W

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Lyngze
    ja IBAN fik jeg også at vide at var overførsler til udlandet... men det er ihvertfald en konto i Danmark...
    man kan også betale som almindelig bankoverførsel...
    Men tror jeg vil prøve noget andet end det, VIL under ingen omstændigheder stå med 6995,- uden at have nogen sikkerhed!


    Almindelige bankoverførsler er heller ikke sikre. Forskellen er at ved betaling med dankort kan man trække pengene hjem igen hvis man er blevet snydt. Det kan man ikke ved bankoverførsler.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Vil prøve at se om jeg kan få noget familie til at hente det, de skal nemlig til Aalborg snart så kunne de nok tage det med der, koster desværre lidt ekstra. Men vil hellere det end at stå med 6995 mindre og intet TV :)

    Core i7 920 @ 3.2GHz 20x160
    MSI XPower
    12GB Corsair Vengeance 1600mhz 9-9-9-24
    ASUS 5850 DirectCU + HiS 5850 iCooler V @ 870/1200Mhz
    Cooler Master HAF932
    Plazir 1300W

  • Jeg købte en projektor i UK til 10k med bankoverførsel - det gik fint..

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dare_Devil
    Jeg købte en projektor i UK til 10k med bankoverførsel - det gik fint..


    Og det gør det også i de fleste tilfælde, men det går ind imellem også galt og så står man temmelig meget på bar bund.


    Min fætter overførte 18.000 norske kr. til en bærbar fra for 7-8 år siden som aldrig nogensinde kom. Han klagede til forbrugerrådet (eller hvem det nu er) som bragte det videre til den norske version af forbrugerstyrelsen, men der skete ingenting, og min fætter måtte acceptere at de penge var mistede.


    Det skal så lige siges at for omkring en måneds tid siden fik han pengene + renter. Men det skyldtes at manden i Norge skulle ud og låne (formentlig til hus eller sådan noget) og det kunne han ikke med den sag hængende. Det kostede ham så i sidste ende 41.500 Nkr. da han også skulle betale sagsomkostninger. Men det skyldtes altså held og andre forhold at han fik pengene tilbage og det tog jo 7-8 år før det lykkedes.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Hey


    Tænkte lige, at i ville høre hvordan det gik.
    Jeg greb chancen og bestilt en LG 50PS3000 fra Nemoit til 6995kr inkl. fragt. Var også lidt betænkelig ved at skulle overføre penge via banke, men han virkede reel nok. Desuden så har man jo hans privatadresse og telefon, så det skulle ikke være så svært at finde ham :pokey: :evil: Det hjalp selvfølgelig også, at jeg i en anden forum havde set en anden, som havde handlet der. Han var godt tilfreds med handlen og havde nogle billede af tv'et. Jeg ved godt, at han selvfølgelig kunne have ”faket” købet, for at få andre til at købe. Jeg har også været inde og tjekke CVR-registreret og han har rigtigt nok været registreret siden 2003.
    Alt dette er dog ingen garanti for noget som helst. Men jeg som altid med havde ting billigst :D, og som gerne løber en lille risiko tog og bestilte det TV.
    Jeg har nu modtaget en track & trace nr. fra Dachser og varen skulle være på vej op gennem Tyskland :-D