Leje af CPU-tid?

  • Hej


    Jeg har en god ven som lige nu sidder og skriver på sin PHD.
    Hun har dog brug for noget rå CPU kraft til at beregne nogle proteinstrukturer.
    Hun har normalt adgang til et lille cluster på omkring 10 tråde, men dette cluster er pt nede da det var blevet ustabilt.
    Hendes universitet (Århus) har ikke en nødløsning parat, så i stedet har hun hendes og min bærbare til at folde 24/7.


    Kan jeg på nogen måde leje noget cpu-tid et sted?
    Programmet som hun bruger kan passe sig selv så længe der er internetforbindelse.


    Mvh

  • De har også en cluster stående på SDU. Tag fat i molekylærbiologi der. Jeg har ihvertfald et par gamle venner/kollegaer der sidder og folder der.


    /ask

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Phoque
    Hvis jeg på nogen måde kan hjælpe, så sig endelig til. Så skal jeg nok lade min(e) pc'er stå og folde :P


    Det er sikkert meget venligt ment, men der er s** ikke meget kraft i sådan et par hjemme-pc'er. For slet ikke at tale om bøvlet med at distribuere det.


    Mht til den i odense bliver jeg i tvivl om, hvorvidt det er MIP, IMADA eller Institut for Biokemi og Molekylær Biologi der har den.


    /ask


  • Tænkte at det må kunne lade sig gøre, når de sidder og gør det med et par bærbare... Så vil det da rykke lidt mere med en highend pc :) Men tæntke også på det med at distribuere det..


  • Hmmmm...det lyder som om der er ved at blive udviklet nogle biologiske våben. Står I måske i led med rumvæsener (jeg har altid haft nogle mistanker omkring århusianere)...skal lige ud og låse døren og hive mørklægningsgardinerne ned.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna


    Hmmmm...det lyder som om der er ved at blive udviklet nogle biologiske våben. Står I måske i led med rumvæsener (jeg har altid haft nogle mistanker omkring århusianere)...skal lige ud og låse døren og hive mørklægningsgardinerne ned.


    Anders


    Nej nej, slet ikke.
    Det er et projekt der omhandler gensplejsede pesticider....


    (Note til selv: Personen ved for meget, terminer individdet asap!)


    Mvh


  • arh... nutidens hjemme PC'ere kan da levere et par billioner kommatalsoperationer pr. sekund såfremt alle kerner bliver udnyttet og koden i programmet ellers er god nok


    Nu skriver du godt nok ikke om programmet er linux eller windowsbaseret, men hvis det er linux, så skal du hurtigt lave en fin cluster ved at smide ClusterKnoppix på en stak diske og lave et bette netværk. ClusterKnoppix kører som en live CD.


    Win 2003 har så hut jeg visker også en clusterfunktion, så hvis du er lissom mig og har en stak computere stående, eller har nogle venner der er villige til at donere en ekstra laptop, så kan du fint smække en lille cluster sammen der er lavet af laptops eller aflagte skolecomputere


    Hvis du gør det rigtigt, så kan hun få min. 5 tråde at arbejde på.


    men husk det er bare lidt quick and dirty, og det er nok langtfra så stabilt som skolens cluster, men det burde kunne klare det bedre end 2 laptops der er smidt sammen.


    Husk at med clustering gælder "mange bække små" og at computerne allerhelst skal være identiske.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Foxx
    Husk at med clustering gælder "mange bække små" og at computerne allerhelst skal være identiske.


    Hvis jeg ikke husker helt ved siden af, så består SDUs faktisk af mange bække små. Det er SVJH ca. 2000 kerner der arbejder sammen med hver 1GB RAM tilgængelig.


    /ask