Prisændring af vare under bestilling?

  • Hey
    Jeg tænkte lige på noget. Jeg har bestilt en vare som ikke var på lager hos Midt Data. Varens bestilling er modtaget, men jeg har ikke betalt for den. Nu er prisen på varen så steget til det dobbelte (800->1600), men på min bestilling står der stadig 800. Kan de ændre prisen efter jeg har bestilt, men ikke betalt, så jeg også skal betale 1600?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Brtlsn
    Hey
    Jeg tænkte lige på noget. Jeg har bestilt en vare som ikke var på lager hos Midt Data. Varens bestilling er modtaget, men jeg har ikke betalt for den. Nu er prisen på varen så steget til det dobbelte (800->1600), men på min bestilling står der stadig 800. Kan de ændre prisen efter jeg har bestilt, men ikke betalt, så jeg også skal betale 1600?


    Hvis du har indtastet dankort oplysninger osv under bestillingen da den stod til 800kr er det den pris der gælder. Andet ville jo være uetisk og direkte svinsk :)

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Mener ikke de kan gøre det uden at informere dig først. Det er jo deres fejl.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

    Rettet en gang, sidst af dasjap ().

  • De KAN ikke hæve mere end du har godkendt.

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Problemet er jo bare at jeg ikke har betalt noget endnu, eller indtastet kortoplysninger (da jeg betaler kontant ved afhentning)...


    (se første post for forklarende billede :P )

  • Hmm fandt lige noget med lille skrift i min mail, ser det sort ud?



    Der gøres opmærksomt på at dette ikke er en ordrebekræftelse, men kun en bekræftelse på at vi har modtaget registeringen af Deres reservation, der gøres endvidere opmærksomt på at der tages forbehold for fejl, prisændringer samt udgåede produkter. Læs evt. vores salg og leveringsbetingelser som er vedhæftet som fil


    9. Ansvarsbegrýnsning og forbehold:
    Der tages forbehold for prisstigninger, force majeure, afgiftsýndringer, valutaýndringer, udsolgte/udgýede varer og tastefejl. Priserne er kun gýldende i Danmark, ekskl. Fýrýerne og Grýnland.


    Midt-Data pýtager sig intet ansvar som fýlge af kýbers retsforhold overfor tredjemand. I det omfang Midt-Data er ansvarlig overfor kýberen, er Midt-Datas ansvar begrýnset til direkte tab og omfatter sýledes ikke indirekte tab, sýsom tabt arbejdsfortjeneste, driftstab, installationsomkostninger med mere.


    Midt-Data pýtager sig intet ansvar for, at produkter kýbt hos Midt-Data, virker sammen med produkter kýbt andetsteds. Ved evt. reklamationsreparation hvor fejlen viser sig at výre inkompatibilitet mellem produkt kýbt hos Midt-Data og et produkt kýbt hos en anden forhandler, vil varen blive betragtet som 100% O.K. og vil blive behandlet efter vores reklamationsbestemmelser.


    Manualer til Midt-Data's produkter forekommer oftest pý engelsk.


    Výr specielt opmýrksom pý at ved bestilling af specialfremstillede PC'er , frafalder de 14 dages fortrydelsesret, da dette er special-fremstillede varer.


    Ingen af disse forbehold kan dog tilsidesýtte dansk kýbelov.

  • Ja det gør, og det er samme fremgangsmåde der anvendes alle steder. Specielt Getmore er berygtet for at gøre det.


    Så længe der ikke er kommet en ordrebekræftelse, er butikken ikke bundet af noget. Havde du fået en ordrebekræftelse var det noget helt andet.


    Som udgangspunkt skal en butik dog sælge dig varen til den annoncerede pris - også når man handler på internettet, og en forkert pris vil derfor være sælgers ansvar, men dette er et forhold, som butikken kan aftale sig ud af, og det sker i stor stil. Det kræver dog, at du er blevet oplyst om det inden du selv trykker ja til bestillingen, og det kan jeg ikke rigtig se om du er.


    Du kan læse lidt mere om tilsvarende tilfælde her, så du er forberedt hvis de hæver prisen:
    http://ekstrabladet.dk/kup/vagthundene/article1177581.ece
    http://ekstrabladet.dk/kup/forbrug/article1171125.ece
    http://ekstrabladet.dk/kup/vagthundene/article1118633.ece

  • Jeg vil stadig mene at de ikke kan ændre prisen uden at gøre dig opmærksom på det, og dermed give dig mulighed for at annullere ordren. Så det er vel bare at vente på at pakken kommer med posten og hvis de så vil have de 1600 kr (+porto) kan du jo bare nægte at betale og så sendes pakken retur. Normalt ikke pænt at gøre, men hvis de har ændret prisen uden at gøre opmærksom på det vil jeg mene de selv er ude om det.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna
    Jeg vil stadig mene at de ikke kan ændre prisen uden at gøre dig opmærksom på det, og dermed give dig mulighed for at annullere ordren. Så det er vel bare at vente på at pakken kommer med posten og hvis de så vil have de 1600 kr (+porto) kan du jo bare nægte at betale og så sendes pakken retur. Normalt ikke pænt at gøre, men hvis de har ændret prisen uden at gøre opmærksom på det vil jeg mene de selv er ude om det.


    Anders


    Kan kun være enig i det synspunkt.


    Men synes som sådan at ændre prisen til det dobbelte er lidt af en stor prisændring, som umiddelbart bare ikke må ske. Da dette ikke kan være tale som taste fejl, eller jeg vil da hvertfald mene at bytte 16 ud med 8 er en ret så hæftig taste fejl så.


    Mon Getmore har købt Midt-Data? :)

  • Kort svar: Nej, du kommer ikke til at betale mere.


    Langt svar: Ja, de kan godt ændre prisen, men hvis de vil have dig til at betale mere, så forudsætter det at de sletter din ordre. Da du lagde ordren ind og betalte med dankort (går jeg ud fra at du brugte), så blev dette beløb tilgængeligt for dem hos PBS - de kan ikke trække større beløb end du har accepteret da du lavede ordren.


    Derimod kan de godt vælge at slette ordren og kalde det en "fejl i prisen".



    EDIT: Har lige set at du skriver at du ikke har betalt endnu.. Så kan du ikke gøre andet end at vente på ordrebekræftelsen.

  • Mange mange tak for de fine svar, men som jeg måske ikke har pointeret klart nok, så er det kun en varereservation, jeg har altså hverken betalt den eller indtastet kortoplysninger. Jeg valgte at betale kontant ved afhenting i Midt Datas fysiske butik.
    Men på min reservationsside forbliver prisen 799,- og har intet fået at vide om at prisen er steget. Så jeg regner med (når den nu engang kommer på lager) at prøve at tage derind og lade som ingenting, og så se hvad de siger. Hvis de så kræver 1600 for de, så fortæller jeg dem at jeg ikke er blevet informeret om dette på nogen måde - burde det så ikke holde vand?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Brtlsn
    Mange mange tak for de fine svar, men som jeg måske ikke har pointeret klart nok, så er det kun en varereservation, jeg har altså hverken betalt den eller indtastet kortoplysninger. Jeg valgte at betale kontant ved afhenting i Midt Datas fysiske butik.
    Men på min reservationsside forbliver prisen 799,- og har intet fået at vide om at prisen er steget. Så jeg regner med (når den nu engang kommer på lager) at prøve at tage derind og lade som ingenting, og så se hvad de siger. Hvis de så kræver 1600 for de, så fortæller jeg dem at jeg ikke er blevet informeret om dette på nogen måde - burde det så ikke holde vand?


    Jo det vil jeg mene og hvis de så stadig vil have 1600 kr kan du jo altid sige at du ikke ønsker varen.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------