Anmeldelsen af AMD Phenom II X4 955.

  • Hej Tweak.dk


    pga. at Kommentarer til tests & artikler på Tweak.dk kun kan tilføjes af en moderator vælger jeg at lave mit indlæg her.


    http://www.tweak.dk/review/AMD…ad_core_processor/969/1/1


    Jeg er lidt utilfreds med at David har valgt at bruge et "langt" stærkere system til at teste denne Processor imod.


    Det er jo ikke en test man kan bruge til forfærligt meget når man vil sammen ligne 2 processore med hinanden når der er brugt så stor forskel på systemet til testen.


    Amd Phenom II X4 955 Setup:
    Bundkort: Jetway HA07-Ultra (AM2+) Bios v. A07
    Grafikkort: MSI HD 4850 512MB
    RAM: GeIL BD EVO ONE 2x2GB PC6400
    Harddisk: Western Digital WD2500KS SATAII
    Strømforsyning: Akasa PowerMax 1000W


    Intel Core i7 920 Setup:
    Bundkort: Intel DX58SO Smackover
    Grafikkort: ATI Radeon HD 3870X2
    RAM: QIMONDA 3x1GB DDR 1067 CL7
    Harddisk: Wester Digital Raptor 10K 74GB
    Strømforsyning: GameXstream 700W


    Til AMD bliver der bl.a. brugt:
    WD 2500KS HDD -> 7200RPM
    MSI HD4850 -> Grafisk Clock 625 MHz - Hukommelses Clock 993 MHz - RAMDACs 400 Mhz
    GeIL 2x2GB PC6400 -> 800MHz


    Til Intel bliver der bl.a. brugt:
    WD Raptor HDD -> 10000RPM
    ATI Radeon HD 3870X2 -> Grafisk Clock 825 Mhz - Hukommelses Clock 1800 Mhz - RAMDACs 2x400 Mhz
    QIMONDA 3x1GB DDR 1067 -> 1067 Mhz


    Synes det er lidt svært at tage bl.a. en Futuremark test seriøst når testen er foregået med så store forskel af hardwaren.


    Ved ikke om det bare er mig som går i små sko.

  • Kommentar tråden til denne test er endnu ikke kommet op endnu, men den er der nok snart :)
    Indtil videre: Super rart at få lidt respons på sine tests :9xo


    Mht. til "utilfredsheden":
    Som jeg også selv skriver i testen er det svært at sammenligne direkte mellem AMD / Intel pga. at systemerne nemlig er forskellige udeover bundkort og CPU. Det har desværre ikke været muligt at undgå dette da jeg ikke selv havde adgang til et i7 system da jeg skulle sammenligne de første AMD cpu'er med Intel.
    Det er bl.a. også derfor jeg har brugt resultater fra et billigere Intel system med E8400 CPU'en og næsten samme hardware, for at give et lidt bedre billede af hvordan AMD så performer mod en PC i samme (nok lidt lavere nu pga. udviklingen) pris klasse.


    De futuremark tests skal derfor heller ikke tages så seriøst da alle jo kan se at det langt fra er fair at teste et 3870X2 mod et simpelt 4850 kort :) Jeg har ofte tænkt på ikke at have futuremark med overhovedet, men det er alligevel med så man i det mindste kan sammenligne de forskellige AMD cpu'er med hinande og evt. med E8400 systemet.


    :) Som der tidligere er blevet nævnt tester vi så godt vi kan med det hardware vi har tilgængeligt, og desuden på frivillig basis.


    EDIT: Forresten, skulle der generelt være noget man er utilfreds med eller blot har spørgsmål til mht. tests er alle testere klar på at modtage PM om emnet :) Bare så man ikke fylder OT sektionen med tråde som denne (er dog iorden denne gang) hvis ikke kommentar tråden er oprettet.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

    Rettet en gang, sidst af JuiCe ().


  • Der er jo heller intet at gøre når man ikke har det hardware der skal bruges :)


    Det jeg mente med min utilfredshed er bare at når folk ikke læser teksten men bare ser på det grafiske. og på den måde bliver en anelse vildledt af at en i7 920 performer næsten dobbelt så godt som PII 955 :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af nitan
    Der er jo heller intet at gøre når man ikke har det hardware der skal bruges :)


    Det jeg mente med min utilfredshed er bare at når folk ikke læser teksten men bare ser på det grafiske. og på den måde bliver en anelse vildledt af at en i7 920 performer næsten dobbelt så godt som PII 955 :)


    Ja det er helt sikkert et problem, og ville da ønske at alle læste teksten også :) Lige uden at tænke videre over det har jeg dog ikke nogen forslag til hvordan man kan vise at resultaterne skal tages med forbehold? Nogen forslag? :)

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JuiCe


    Ja det er helt sikkert et problem, og ville da ønske at alle læste teksten også :) Lige uden at tænke videre over det har jeg dog ikke nogen forslag til hvordan man kan vise at resultaterne skal tages med forbehold? Nogen forslag? :)


    Ved ikke om man burde lave en * ved Core i7 920


    også neden under i det grafiske tilføje *Kraftigere hardware brugt i forhold til PII 955.


    eller noget ligne :)


  • Jo det kunne jeg godt gøre fremover :) Gør jeg faktisk allerede med grafikkort tests da nogle resultater er fra et ældre system.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2