Foreslag til White- & blacklisten

  • Hej Tweak.


    Denne besked er nok mest rettet mod Burger, men ville nu alligevel ikke sende via PM, da jeg enlig også gerne vil have inputs fra jer normale brugere :)


    Som systemet er nu, for du et + hvis du har lavet en god handel enten som Køber eller Sælger, og - den anden vej...


    Det synes jeg et eller andet sted kan være ret forvirrende på nogle punkter, så jeg tænkte er det ikke muligt at lave et system som giver + som både Sælger og Køber? og - selvfølgelig.


    F.eks.
    nitan
    Køber [3] [1]
    Sælger [1] [1]


    Jeg ved godt det giver mere arbejde for dig Burger, men i sidste ende ville det nok også kunne skabe mere tryghed, i hvertfald i mine øjne.


    Og hvis alle tråde er på siden endnu som White- & Blacklisten har listet, vil jeg med glæde hjælpe til at få det rettet til med køber og sælger :)


    Med Venlig Hilsen
    Victor Bock, nitan

  • Flyt lige tråden til offtopic den skal nok ligge der i stedet :)


    Men jeg er helt enig med dig det er noget nemmere at se om personen så er en dårlig køber eller omvendt en dårlig sælger.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af !wfdi
    jeg syntes faktisk det er en fin ide..


    Men hvordan skal de nuværende så (til)rettes...


    Ja der bliver jo et større arbejde der :crazyeyes:
    For så skal Burger jo have alt at vide omkring hver evig eneste handel også opdatere listen.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus_yamaha


    Ja der bliver jo et større arbejde der :crazyeyes:
    For så skal Burger jo have alt at vide omkring hver evig eneste handel også opdatere listen.


    Det er så der at jeg tilbyder at hjælpe med at gå ind og læse hele listen igennem.. At sætter plus og minus ved hvert køb/salg :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af nitan


    Det er så der at jeg tilbyder at hjælpe med at gå ind og læse hele listen igennem.. At sætter plus og minus ved hvert køb/salg :)


    Du for noget at se til så :))

  • Noget der kunne være supersmart var hvis man automatiserede det...og så hæftede oplysningerne fast på profilen.


    Dvs. hvis man indførte en feature hvor sælger og køber kunne give hinanden + eller - direkte på vedkommendes profil - lidt ligesom det foregår på Ebay.


    Jeg aner ikke noget om programmering eller fora-software...så det skal sikkert vise sig at være komplet umuligt.
    Men i det tilfælde af det er muligt er der sikker en af de kloge hoveder herinde der har hørt om det...eller måske kan gøre det muligt, hvis der blev udlovet et godt stykke hardware til den særligt begavede problemknuser :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Keder
    Dvs. hvis man indførte en feature hvor sælger og køber kunne give hinanden + eller - direkte på vedkommendes profil - lidt ligesom det foregår på Ebay.


    Det skal du så ikke regne med sker medmindre det kan laves så man kun kan bedømme hinanden hvis man har gennemført en handel. Jeg kan levende forestille mig hvordan det ellers ville ende hvis to brugere blev uenige om et eller andet der ikke havde med køb/salg at gøre.


    Så I er nok nødt til at leve med den måde det kører på nu ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger


    Det skal du så ikke regne med sker medmindre det kan laves så man kun kan bedømme hinanden hvis man har gennemført en handel. Jeg kan levende forestille mig hvordan det ellers ville ende hvis to brugere blev uenige om et eller andet der ikke havde med køb/salg at gøre.


    Så I er nok nødt til at leve med den måde det kører på nu ;)


    Men okay ville det være svært at gøre fra nuværende stund?


    så det bare er:
    Køber:
    Sælger:
    Gamle:


    ?


  • Nu mener jeg jo ikke med det svar jeg gav Keder, at dit forslag ikke bliver aktuelt, for det har jo intet med en automatisk løsning. Jeg vil dog gerne bede dig om lige at se tiden lidt an. Jeg kan ikke trylle, og det er ikke noget jeg kan lave på en times tid, så det kræver lige, at jeg kan sætte tid nok af til det.


    Så det er ikke fordi jeg ikke vil, men skal det gøres ordentligt skal man trods alt have tid til at gøre det.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger


    Nu mener jeg jo ikke med det svar jeg gav Keder, at dit forslag ikke bliver aktuelt, for det har jo intet med en automatisk løsning. Jeg vil dog gerne bede dig om lige at se tiden lidt an. Jeg kan ikke trylle, og det er ikke noget jeg kan lave på en times tid, så det kræver lige, at jeg kan sætte tid nok af til det.


    Så det er ikke fordi jeg ikke vil, men skal det gøres ordentligt skal man trods alt have tid til at gøre det.


    Det er selvfølgelig rigtigt nok, havde nu heller ikke regnet med at det ville ske inden for en time overhovedet, eller for den sags skyld nærmeste fremtid, da jeg kan regne ud at du har rigeligt at se til som Forum moderator :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger
    Jeg er gået i gang med at ændre listen. Det betyder så, at ingen nye handler bliver noteret før jeg er færdig med alle de gamle, så I bedes have lidt tålmodighed. Jeg håber jeg kan være færdig i løbet af i morgen, så det er ikke så lang tid, at I skal vente.


    Har du tid til det med alt det ved siden af. :$ ;) Godt gået Heidi. :9xo

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger
    Jeg er gået i gang med at ændre listen. Det betyder så, at ingen nye handler bliver noteret før jeg er færdig med alle de gamle, så I bedes have lidt tålmodighed. Jeg håber jeg kan være færdig i løbet af i morgen, så det er ikke så lang tid, at I skal vente.


    Nu ikke lige fordi jeg havde regnet med at du skulle havde gå i gang så hurtigt..


    Men glæder mig da hvertfald at du har fundet tid til det, så hurtigt endda. :hb: :cheers: :rules:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af nitan
    Nu ikke lige fordi jeg havde regnet med at du skulle havde gå i gang så hurtigt..


    Men glæder mig da hvertfald at du har fundet tid til det, så hurtigt endda. :hb: :cheers: :rules:


    Et par aftaler i dag og i morgen er blevet aflyst, så kunne ligeså godt få det overstået i stedet for at vente :)


    Og bare rolig - jeg har ikke selv aflyst aftalerne ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger


    Et par aftaler i dag og i morgen er blevet aflyst, så kunne ligeså godt få det overstået i stedet for at vente :)


    Og bare rolig - jeg har ikke selv aflyst aftalerne ;)


    Jaa jaaa, så siger vi det :D Bare fordi du elsker at rode med gamle tråde, bare for vores skyld :))
    Lækkert initiativ :9xo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Brtlsn
    Jaa jaaa, så siger vi det :D Bare fordi du elsker at rode med gamle tråde, bare for vores skyld :))


    Pis! Afsløret :))


    Listen er nu ændret, og jeg vil så tillade mig at forlange, at I fremover husker at angive hvem der har haft hvilken rolle i sagen. Der var flere bedømmelser der var problemer med, og når der så samtidig ikke er et link til den tråd der er handlet i, så går der alt for meget tid med at under hvem der har været køber og hvem der har været sælger.


    Enkelte steder er folk noteret for en byttehandel. Det er i de tilfælde hvor der er byttet lige over med forskellige varer, og hvor man derfor ikke umiddelbart kan afgøre hvem der egentlig er køber og hvem der er sælger.