pixmania, okay eller ej?

  • Sidder og skal bestillet et sæt Z5500 på Pixmania, men da det ikke officielt er et dansk firma, hvordan er det så med reglerne når man køber fra udlandet?
    Ved der kan blive lagt moms og skidt oven i hvis det er fra USA eller lign., men hvad med pixmania?


    Og ellers nogen bemærkninger. Kan se at der ikke ligger nogen bedømmelser om dem

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Pixmania er bosat i frankrig... Og de har generelt ikke særlig godt ry... :S
    Dog skal det siges at jeg engang bestilte en dvd-optager derfra, og den var der 2 dage efter jeg havde bestilt, på trods af at den kom fra frankrig? Det er sgu meget godt gået synes jeg.. Det er den samme tid som det tager postdk at fragte en pakke fra jylland til sjælland i bedste tilfælde!

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af urbananen
    Sidder og skal bestillet et sæt Z5500 på Pixmania, men da det ikke officielt er et dansk firma, hvordan er det så med reglerne når man køber fra udlandet?
    Ved der kan blive lagt moms og skidt oven i hvis det er fra USA eller lign., men hvad med pixmania?


    Og ellers nogen bemærkninger. Kan se at der ikke ligger nogen bedømmelser om dem


    Det er et EU land så der sker ikke noget. Men hvis de sælger over et vis beløb til Danmark skal de opkræve dansk moms i stedet for den moms der nu er i det pågældende land (mener det er Frankrig). Men jeg tror du kommer til at betale den pris du får oplyst.


    Men det skal lige siges at Pixmania nogle gange har været i mediernes søgelys pga. ufine tricks, så du skulle måske tjekke nettet for at finde ud af lidt mere omkring Pixmania. Jeg har i hvertfald besluttet mig for at jeg ikke vil handle hos dem.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Pixmania er kort sagt et fusker firma!


    De har mange gange været i medierne grundet at du har taget røven på mange personer. Det skulle være nær umuligt at lave en fornuftig RMA ved dem..


    Om pixmania så var det sidste sted på jorden jeg kunne handle hardware så ville jeg ikke gøre det X(

  • Jamen det var jo kort og godt.. Så bliver det ikke der ;)


    Hellere rive 200 ekstra ud af lommen, og slippe for problemer


    EDIT: Ja, det blev så 300 ekstra..
    Bestilte hos PRC-data..
    Der har jeg altid været glad for at handle..


    1stk Z5500 på vej til mig.. :ph34r:

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

    Rettet en gang, sidst af urbananen ().

  • glæd dig :)


    jeg vil anbefale senere at købe et lydkort.. så får du noget mere ud af dit anlæg..

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Ah, læs i signaturen..
    Creative X-fi Elite.. Så bliver det ikke meget bedre..


    -Og jeg glæder mig skam..
    Nu har der længe været herlig lyd i stuen, og ganske elendig lyd foran computeren, så det må sgu være på tide at få lavet om

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Brug komplet istedetfor de er meget bedere.

    Asus Deluxe X99 Intel I7 5930k 3.5 @ 4.6 Socket 2011 v3 - H2O
    Asus Nvidia - 2 x 980 Ti i SLI - Asus 27" g-sync PG278QE
    OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
    HyperX Preadator DDR4 32 gb 8 x 4 gb 3000 Mhz
    ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 10, 64 bit Blog

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Meinder
    Brug komplet istedetfor de er meget bedere.


    PRC er nu også godt og nu har han jo bestilt så det er jo lidt irrelevant.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af urbananen
    Ah, læs i signaturen..
    Creative X-fi Elite.. Så bliver det ikke meget bedre..


    -Og jeg glæder mig skam..
    Nu har der længe været herlig lyd i stuen, og ganske elendig lyd foran computeren, så det må sgu være på tide at få lavet om


    jeg er ked af at sige det.. men X-Fi lydkort.. jeg har selv et.. og jeg ved godt dit er noget dyrere.. men altså.. nej.. X-Fi bliver aldrig rigtigt stolt af.. til gaming lyder det super fedt!!!.. det skal de ha.. men musik.. som jeg bruger langt mere tid på at høre.. der har jeg altså hørt bedre..


    men det lyder da som om du får noget bedre at høre på nu :9xo

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Har kun handlet med dem en gang. Et surround anlæg der var bulet som ind i H da det kom frem.
    Kan tydelig huske de kontaktede kurrer firmaet for en forklaring. De satte en undersøgelse igang af dem selv som selvfølgelig frikente dem for ansvar.
    Efter flere ugers skriven frem og tilbage med div ansvarlige hos pixmania endte det med jeg kunne sende det til malmø hvor de har en afdeling for min egen regning selvfølgelig når så de modtog det ville de refundere min pris. Jeg kunne også køre over broen og reklamere.
    Jeg opgav det og blev enig med mig selv at de 900 kr jeg havde givet for det var tabt og lovede mig selv ALDRIG handle der mere. Det var bare min erfaring med Pixmania. Kan ikke anbefales herfra. :evil:

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af LeeFusZ
    Var der en grund til du ikke bestilte hos Wupti.com? ;)


    De har sættet til 2199,- :D


    Ikke nogen rigtig god grund nej..
    Og med forsendelse, er der nu kun 60kr til forskel på de 2, og med et så stort beløb, fortrækker jeg at bestille et sted hvor jeg aldrig har haft problemer før.
    Var også fristet af ProShop, men har mistet 2.000kr ved at handle der sidste gang, så dem sprang jeg let og elegant over.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af gaming-king
    jeg er ked af at sige det.. men X-Fi lydkort.. jeg har selv et.. og jeg ved godt dit er noget dyrere.. men altså.. nej.. X-Fi bliver aldrig rigtigt stolt af.. til gaming lyder det super fedt!!!.. det skal de ha.. men musik.. som jeg bruger langt mere tid på at høre.. der har jeg altså hørt bedre..


    men det lyder da som om du får noget bedre at høre på nu :9xo


    -Tror nu jeg bliver godt tilfreds..
    Der er jo "musik-mode" man kan vælge, hvis det er musik man vil høre, og "entertainment" til spil.
    Men skal ikke påstå hårdnakket at de er bedre end andre. Ved bare at den lyd jeg har i hovedtelefonerne er super lækker, så hvis det bare lyder tilnærmelsesvis derhen af, er jeg godt tilfreds.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Til trods for at der stod de havde 4 på lager, havde de den slet ikke på lager alligevel, så måtte afbestille, og bestille den et andet sted, da jeg ikke havde tålmodighed til at vente..
    Øv øv..

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb