Smarte IT titler ?

  • Hey..



    Hvad kan man bruge som titel..


    Istedet for salgs assistent ? Noget der lyder lidt smartere :=)

    CPU: Q9450 2.66ghz OC. 3.3ghz - NorthQ Tiger Water Cooling - GFX: Zotac GTX295 - Ram: 8gb A-data, DDR800 - Bundkort: Asus P5Q Deluxe- HDD: WD Velocity 10k RPM - PSU: CoolerMaster Silent Pro M700 -Logitech Z-5500 / Z-10 Speakers.

  • Hvad har det med IT at gøre?


    Anyway, salgsassistent as in sælger i en butik?

    P35-DS4, E8500@4Ghz, 4x1GB Crucial PC8500, HD4870/512, 750GB F1, HX620, P182, BenQ HD2200E
    Mac Pro 8x2,8Ghz, 14GB RAM, HD3870, 8800GT, 2x160GB Intel G2, RAID0, LP3065, EA231WMI, 2007WFP, 3xErgotron.


  • Desværre. man kan ikke få en lort til at smage af jordbær, ved at pudse den.


    Få en anden uddannelse, eller lev med den titel du har.


    [edit]
    Eller gør ligesom Sidney, og kald dig selv Pro gamer eller noget andet du godt kunne tænke dig at være.

  • Hvad kan man kalde sig hvis man.


    Uddannet it-supporter
    Har boxer Cetificat
    Har Cisco Cetificat


    Arbejder som It-supporter & Sælger mm.

    CPU: Q9450 2.66ghz OC. 3.3ghz - NorthQ Tiger Water Cooling - GFX: Zotac GTX295 - Ram: 8gb A-data, DDR800 - Bundkort: Asus P5Q Deluxe- HDD: WD Velocity 10k RPM - PSU: CoolerMaster Silent Pro M700 -Logitech Z-5500 / Z-10 Speakers.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af trixzion
    Hvad kan man kalde sig hvis man.


    Uddannet it-supporter
    Har boxer Cetificat
    Har Cisco Cetificat


    Arbejder som It-supporter & Sælger mm.


    Så er du vel Boxer- og Ciscocertifikeret IT-supporter med ansvar for salg og marketing?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af |KTS|
    Så er du vel Boxer- og Ciscocertifikeret IT-supporter med ansvar for salg og marketing?


    eller rettere..


    Ciscocertifikeret IT-supporter med hårdt slående salgs erfaring :))

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650


  • Hvad skal du bruge det til? Hvis det er for at imponere damerne kan du lige så godt kalde dig direktør - den titel er ikke beskyttet.
    Hvis det er til dit CV tror jeg ikke der er noget at hente ved at opfinde en eller anden fancy titel... Dem der ansætter folk kender alle tricks´ne og kan ganske udemærket godt lure at du "bare" er sælger.
    Men hvis det betyder meget for dig kan du jo kalde dig "Account Manager" eller "Key Account Manager". De titler forudsætter dog du har ansvar for dit eget portefølje. Så hvis din sælger stilling bare indebærer at du sidder ved en telefon og venter på kunderne ringer til dig er det vist at presse citronen. Men hvis du laver opsøgende og salg og måske ligefrem også opfølgende salg på dine egne kontakter begynder det at lugte lidt af "Account Manager". Skal du kalde dig "Key Account Manager" afhænger det af størrelsen af dine kunder. Dvs. hvis dine største kunder er fru Hansen og Brian, der kun køber for relativt små beløb er det måske lige friskt nok, at kalde sig "Key...." ;)
    Derudover kan du jo altid tage en mere afdæmpet vej og forsøge dig med titlen "salgskonsulent"...


    Men når alt kommer til alt ville jeg nok personligt være lidt varsom med at fokusere alt for meget på titler og istedet satse på resultater - så skal titlerne nok følge af sig selv.
    Problemet ved at blæse sin titel alt for meget op er jo at evnerne ikke nødvendigvis følger med. Så hvis du finder på en eller anden super-fancy titel risikerer du jo at evt. arbejdsgivere ikke tager dig seriøst, hvis du ikke kan bakke titlen op med evner/erfaring. Du risikerer i øvrigt også, hvis bluffet virker, at blive ansat i en stilling du overhovedet ikke har evnerne til - det er næsten det værste, da din troværdighed ryger helt ned i kælderen, hvis dit crasher fuldstændigt i ild og flammer ;)


    Så sats du hellere på resultater...kommende arbejdsgivere er røvligeglade med titler, hvis du kan fremvise de rigtige resultater....og tøserne er totalt ligeglade med din titel, hvis du har selvtilliden og pengene der følger med det at være en skidegod sælger ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pinky
    uddannelsen bestemmer da ikke titlen i den virksomhed man arbejder i?


    Ikke nødvendigvis.... Men stillingen bestemmer som regel titlen og uddannelsen bestemmer som regel stillingen ;)

  • Det var fordi vi havde en battle på work hvor vi skulle finde nogle titler vi kunne kalde os bare for at være lidt for smarte :D hehe

    CPU: Q9450 2.66ghz OC. 3.3ghz - NorthQ Tiger Water Cooling - GFX: Zotac GTX295 - Ram: 8gb A-data, DDR800 - Bundkort: Asus P5Q Deluxe- HDD: WD Velocity 10k RPM - PSU: CoolerMaster Silent Pro M700 -Logitech Z-5500 / Z-10 Speakers.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af gaming-king


    eller rettere..


    Ciscocertifikeret IT-supporter med hårdt slående salgs erfaring :))


    *LOL* :))

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Keder


    Ikke nødvendigvis.... Men stillingen bestemmer som regel titlen og uddannelsen bestemmer som regel stillingen ;)


    Det er vist kun inden for de mest trationelle fag det gælder!


    Jeg kender ikke ret mange hvor uddannelsen bestemmer titlen på deres arbejde. Det gør der i mod deres stilling.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pinky


    Det er vist kun inden for de mest trationelle fag det gælder!


    Jeg kender ikke ret mange hvor uddannelsen bestemmer titlen på deres arbejde. Det gør der i mod deres stilling.


    Der er da rigtig mange eksempler hvor det er uddannelsen, der i mere eller mindre grad bestemmer titlen. Medicin, tandlæge, håndværkerfagene, skibsofficer, sosu, sygeplejerske, betjent osv.


    Der hvor uddannelsen ofte ikke bestemmer titlen er universitetsuddannelser som når man læser, dansk, matematik, filosofi, o.lign.
    Og så er der måske en del inden for IT og marketing, men det er fordi man har hentet så mange titler fra udlandet som ofte i bund og grund dækker for det samme.


    Personligt må jeg indrømme at jeg foretrækker at kalde en skovl for en skovl.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pinky


    Det er vist kun inden for de mest trationelle fag det gælder!


    Jeg kender ikke ret mange hvor uddannelsen bestemmer titlen på deres arbejde. Det gør der i mod deres stilling.


    Det modsiger jeg jo teknisk set heller ikke ;)


    Stillingen bestemmer titlen....men uddannelsen bestemmer som regel stillingen... Der er jo oftest en vis sammenhæng mellem den uddannelse man har og den type job man får. Der er naturligvis afvigelser. Men som udgangspunkt ender folk uddannet i detailhandelen i bestemte typer jobs og akademikere i andre typer :)


  • Folk fra humaniora ender jo oftest i nogle bestemte stillinger. Så selvom humanister ikke nødvendigvis ender med en stillingsbetegnelse der direkte afspejler deres respektive fag. Så må man alligevel sige at uddannelsen de facto har en indflydelse på den endelige stilling og derfor også titel.... Noget med 70% af humanisterne er jo ansat i det offentlige i AC- eller undervisningsstillinger :)

  • har hverken arbejde eller nogen decideret IT uddannelse (er i gang med at blive datatekniker men det er fandeme svært pt. pga finans krise og det faktum at der er ret få der gider tage lærlinge).


    men normalt kalder jeg mig selv for en computerrepatør, computerkonsulent, Guideskribent (er jeg mest her på tweak :P) eller bare nørd


    alt i alt behøver man ikke nødvendigvis en uddannelse for at få en titel... man kan lære næsten alt takket være internettet, især om computere, programmeringssprog, hacking, sikkerhed osv.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200