Hvilken Fagforening og/eller A-kasse bruger i?

  • Rent tilfældigt hørte jeg en reklame for Krifa i radioen i søndags, der tilbød fagforening og a-kasse for en sum af 560 kr. i måneden eller ca. deromkring.


    Det fik mig til at tænke, om jeg skulle skifte væk fra HK, hvor jeg giver 760 kr. for selv det samme.


    Det er alligevel 200 kr. i måneden, hvilket jeg snildt kunne bruge på noget andet - hvem kunne ikke det ;)


    Har i andre forslag end lige Krifa?


    Selvfølgelig vil min afmeldelse fra HK betyde, at jeg ikke får gode tilbud på kurser, som jeg kan deltage relativt billigt på. Kurser der kommer igennem HK Grafisk og Sam Data.

  • Du kan få det for 455 kr. hvis det skal være ;).. Man kan vel lige så godt tage det billigeste, når du nu alligevel vil skifte :P..


    .. dagpengesatsen er jo alligevel reguleret fra regeringens side.. :)


    EDIT: Vil dog tilføje, at jeg ikke har erfaring med nogen a-kasse - endnu ;)

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

    Rettet en gang, sidst af Dare_Devil ().

  • Jeg har kun hørt godt om KRIFA. De skulle være ganske udemærkede, når man har brug for dem i forbindelse med uoverensstemmelser med arbejdsgiveren.
    Men det er jo kun én mening.... kender ikke noget til folks generelle tilfredshed med KRIFA.
    Min erfaring med HK er så elendig...men kender kun til HKs egenskaber i forhold til butiksansatte. Så det kan meget vel være de er bedre i forhold til andre faggrupper.
    Men det korte af det lange er at det virker som om du bare skal regne på om du sparer mere eller mindre end 2400,- om året på kurser...ja og så vælge den billigste løsning :)


    P.S. Et kig på deres økonomi kunne sikkert også hjælpe dig til et valg. I disse tider kan man jo hurtigt risikere ens fagforening har disponeret dårligt over deres midler...og en økonomisk presset fagforening er næppe ønskværdig.


  • Hvis du så blir ledig vil jeg håbe de får dine dagpenge op og køre ligeså hurtigt som HK. Har hørt om eksempler på der kan gå flere md før det er implemiteret som det vist hedder.
    Lidt og Ase og kristelig a kasse de har rigtigt travlt: http://www.dr.dk/Templates/New….htm%3F&NRCACHEHINT=Guest

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Indtil videre har jeg kun været på et kursus, men det krævede det faktisk ikke, at man var medlem af HK for at opnå den fordelagtige pris - underligt nok.


    Men der var det så alligevel også min arbejdsplads, der gik ind at betalte det kursus.


    Det Faglige Hus ser dog meget lidt attraktive ud, når jeg kigger på deres hjemmeside. :ohmy:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Macimuz


    Ja, det er jo så også lige det.


    Jep og de har jo travlt men hvis det kun er for at spare og du ikke tror du blir ledig så er det jo penge i foret. ;)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Lige pt. er jeg medlem af Dansk Metal.. og det er bund og grund kun pga. finanskrisen.. også at jeg var i metal ungdom hele min læretid hvor jeg synes de har gjort et godt stykke arbejde for mig.. dog betaler man også derefter med 940kr/md


    Men trosalt så er der ingen digedare eller noget når det kommer til at få dagpenge eller at ved uoverens stemmelser i henholdt til overenskomsten :)


    Og synes enlig det er fair nok :) for er medlem i 3 måneder for at gå på dagpenge i 3 måneder hvor jeg så skal på SU :)

  • Jeg er BUPL, som jeg forøvrigt er noget fortørnet over :ph34r:, men det er nu engang dem der forhandler min overenskomst, og jeg har valgt at være solidarisk med mine pædagog-kollegaer - derfor har jeg ikke meldt mig ud af forbundet. (jeg er medlem af både a-kasse og forbund) Jeg er pædagog i en specialklasse og da jeg underviser ligeså meget som lærerne på stedet synes jeg egentlig mere jeg skulle høre ind under LLO eller SL, men det er der desværre ikke mulighed for.

    System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu

  • Jeg er i Dansk Metal, de er godt nok langt fra de billigeste, men har aldrig haft problemer med dem.


    Hvis jeg derimod har haft et problem med noget, så har de været hurtige til at reagere og hjulpet med at få det iorden igen.


    Da jeg mistede mit arbejde fungerede det hele også bare perfekt fra dag et. Så jeg kan muligvis spare nogle penge hver måned, men på den anden side så vil jeg hellere give det mere, og så blive et sted hvor jeg ved tingene fungerer.

  • Jeg er lige straks medlem af CA, men de er vist ik billigere ned HK. Jeg ville personligt være lidt betænkelig ved at melde mig ind i en af de såkaldte gule fagforeninger. Det du kan spare kan vise sig at blive dyrt i den sidste ende hvis de er langsommere til at hjælpe end f.eks. HK er. Får du problemer med din arbejdsgiver, kan du også risikere, at Krifa eller det faglige hus ikke kan eller vil yde samme støtte som f.eks. HK er i stand til, så det kommer selvfølgelig an på, om det er noget du er interesseret i at risikere.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Fruitloop
    Jeg er pædagog i en specialklasse og da jeg underviser ligeså meget som lærerne på stedet synes jeg egentlig mere jeg skulle høre ind under LLO eller SL, men det er der desværre ikke mulighed for.


    LLO? Det er da Lejernes Lands-Organisation? ;)


    Så længe en a-kasse / et fagforbund vil optage dig, kan du melde dig ind hvor det passer dig - vi har trods alt frit fagforeningsvalg i Danmark.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger
    Så længe en a-kasse / et fagforbund vil optage dig, kan du melde dig ind hvor det passer dig - vi har trods alt frit fagforeningsvalg i Danmark.


    Dog er det værd at overveje hvad du vil bruge din fagforening/a-kasse til. Er det bare en anelse fagspecifikt, er dette svært at få hjælp til i de "brede" fagforeninger/a-kasser. Er selv medlem af MA-kasse og magistrenes fagforening, og de har været til meget god hjælp i forbindelse med ansættelser, hvor de er ret vandt til et kigge på den slags ansættelses-kontrakter jeg har haft forbi dem.


    /ask



  • HahAHA ja der var jeg for hurtig :O det skulle have været Danmarks Lærerforening (ved ikke lige hvad jeg tænkte)
    Men de vil ikke have pædagoger, tro mig vi har undersøgt det

    System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu

  • Nej for der er MEGET forskel på Lærer og Pædagoger. Siger lærerne. Tro mig ind i Lærerforeningen kommer alm Pædagoger ikke. :)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo
    Nej for der er MEGET forskel på Lærer og Pædagoger. Siger lærerne. Tro mig ind i Lærerforeningen kommer alm Pædagoger ikke. :)


    Nej og det er selvom hele vores arbejdstid ligger i skoletiden, vi underviser, planlægger og forbereder os og deltager i samme møder som lærerne, ikke nok med at de får pænt meget mere i løn, men de får også en 37 timers stilling ud af 23 "realtimer" hvor vi kun får 29 timer for præcis samme arbejde - derfor bliver jeg nødt til at have morgenåbning i skolens sfo for at have 37 timer - Men BUPL har sagt at hvis det er et problem, så må vi jo bare uddanne os til lærere - det kan jeg sgu ikke rigtig bruge til noget.

    System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fruitloop


    Nej og det er selvom hele vores arbejdstid ligger i skoletiden, vi underviser, planlægger og forbereder os og deltager i samme møder som lærerne, ikke nok med at de får pænt meget mere i løn, men de får også en 37 timers stilling ud af 23 "realtimer" hvor vi kun får 29 timer for præcis samme arbejde - derfor bliver jeg nødt til at have morgenåbning i skolens sfo for at have 37 timer - Men BUPL har sagt at hvis det er et problem, så må vi jo bare uddanne os til lærere - det kan jeg sgu ikke rigtig bruge til noget.


    Jeg kan egentlig ikke se det store problem. Det er 2 forskellige jobs med 2 forskellige vilkår. Dem har man jo kendt inden man startede uddannelsen (på nær de ændringer der evt. har været undervejs).


    Og uden umiddelbart at kende noget til verdenen så vil jeg da påstå at en lærer der underviser 1. - 10. klasse har mere forberedelse og rettelser af afleveringsopgaver end en pædagog, der passer børn i alderen op til ca. 6 års alderen.


    Min søster er skolelærer og jeg ved at hun bruger rigtig mange timer på opgaverettelser.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

    Rettet en gang, sidst af dna ().


  • Sådan er det også normalt, men jeg arbejder i en specialklasse og vi laver fuldstændig det samme arbejde, under akurat samme betingelser. lige på nær timeomregningen, ja og så timelønnen, men den kan jeg sagtens acceptere at den er forskellig.
    Men løsningen for mig er tage 2 liniefag på lærermeritten - så er jeg "lærer" i lærerforeningens øjne og kan lave samme arbejde som jeg plejer, men til en højere løn uden at jeg behøver at åbne sfo'en om morgenen.

    System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu

  • Hehe dejlig billig fagforeninger i holder jer :) Jeg er I Dansk Journalistforbund og det koster kassen desværre :( Mit løber op i 905,- for akasse og forbund.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy