Aldersgrænse for køb af spiritus i Tyskland

  • Hey Alle
    Da jeg skal til fest d. 28 (fejrer sidste skoledag :P) og temmelig sikkert skal til Tyskland onsdag (d. 27) ville jeg lige høre om dr er nogen herind der ved hvad aldersgrænsen for køb af spiritus er i Tyskland da der jo er en del at spare i Calle, Bordshoppen og hva de alle sammen hedder ? :P

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Triple1.6
    Efter lang tid på google fandt jeg en artikel me aldersgrænser i sidste line man skal være 18 :D Så må forældrene jo bare betale :)


    Tror ikke det blir håndhævet. Har set masser af Knægte under 18 købe når vi har været i tyskland. :)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • http://www.google.dk/search?q=…official&client=firefox-a


    bare lige for at vise det med google :)


    FØRSTE HIT :D


    Quote

    Aldersgrænser i andre europæiske lande I de fleste europæiske lande er der fastsat aldersgrænser for salg af tobak og alkohol. I Sverige og Island er aldersgrænsen 20 år for køb af alkohol – dog kan svenske unge købe alkohol indtil 4,4%, hvis de er over 18 år. I Finland er aldersgrænsen 20 år for køb af spiritus, og 18 år for køb af øl og vin. Lande som Norge, Storbritannien, og Irland har en 18-års grænse, mens lande som Tyskland, Holland og Schweiz har en grænse på 18 år for køb af spiritus og 16 år for køb af øl og vin. I Frankrig, Spanien, Italien og Belgien er grænsen 16 år for køb af alkohol. Langt de fleste europæiske lande har også aldersgrænser for salg af tobak. I lande som Sverige, Norge, Finland, Island, Irland og de baltiske lande er grænsen sat ved 18 år. I lande som Storbritannien, Tyskland, Holland, Frankrig, Spanien og Italien er grænsen 16 år.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Helmer
    http://www.google.dk/search?q=…official&client=firefox-a


    bare lige for at vise det med google :)


    FØRSTE HIT :D


    6 år er lang tid siden. Det kunne jo nemt være lavet om siden da. Men det er jo et udgangspunkt. Helt sikker kan man dog vel kun være hvis man er voksen. Er derr voksne med på turen og de ikke har noget imod at handle ind hvis det nu skulle være, så er den skid jo slået og der er vel ingen grund til at undersøge aldersgrænser nærmere.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger


    Nu kan der jo også være en forskel i aldersgrænsen for hvornår man må købe det i Tyskland og hvornår du må indføre det til Danmark ;)


    Men ellers kan man somregel finde sådanne aldersgrænser hos grænsesupermarkederne.


    "De nedenstående mængder er vejledende – og kan du dokumentere over for toldmyndighederne, at varerne er til eget forbrug, kan mængderne overstiges."


    - Betyder det at man skal have en seddel med fra ens læge om at man er alkoholiker ? :crazyeyes: ej pjat .... men stadig lidt sjovt at skrive. Hvordan i helvede skulle man kunne dokumentere at man har tænkt sig at drikke det hele selv? :crazyeyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    - Betyder det at man skal have en seddel med fra ens læge om at man er alkoholiker ? :crazyeyes: ej pjat .... men stadig lidt sjovt at skrive. Hvordan i helvede skulle man kunne dokumentere at man har tænkt sig at drikke det hele selv? :crazyeyes:


    Det kunne tænkes, at det var OK at tage mere med hvis man skulle holde en voldsom stor fest. Det de prøver på at stoppe er organiseret videresalg med fortjeneste for øje, men det kan man selvfølgelig stadig godt gøre, det kræver bare lidt flere ture frem og tilbage.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger


    Det kunne tænkes, at det var OK at tage mere med hvis man skulle holde en voldsom stor fest. Det de prøver på at stoppe er organiseret videresalg med fortjeneste for øje, men det kan man selvfølgelig stadig godt gøre, det kræver bare lidt flere ture frem og tilbage.


    Ja nu har "Rotten" lige selv rundet de 30 men ellers må man jo finde en onkel eller tante eller en anden tæt på der fylder rundt. Med mindre der er tale om flere paller tror jeg den går. :)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Jeg var der for et halvt års tid siden, og der var grænsen 18. En af mine venner som var 17 på dette tidspunkt fik ikke lov at købe, så han lod som om han ville stille tingene tilbage, men trillede bare over i en anden kasse og der kunne han sagtens. En anden ven og jeg (begge 18 ) kunne sagtens komme igennem første gang.
    Så 18 år.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    "De nedenstående mængder er vejledende – og kan du dokumentere over for toldmyndighederne, at varerne er til eget forbrug, kan mængderne overstiges."


    - Betyder det at man skal have en seddel med fra ens læge om at man er alkoholiker ? :crazyeyes: ej pjat .... men stadig lidt sjovt at skrive. Hvordan i helvede skulle man kunne dokumentere at man har tænkt sig at drikke det hele selv? :crazyeyes:


    Som sagt kan man sikkert få lov at hive mere med over hvis man skal holde en stor fest eller noget...Det sjove er at 110 liter øl, 10 liter spiritus og 90 liter vin tilsyneladende antages som værende et acceptabelt almindeligt forbrug :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Keder


    Som sagt kan man sikkert få lov at hive mere med over hvis man skal holde en stor fest eller noget...Det sjove er at 110 liter øl, 10 liter spiritus og 90 liter vin tilsyneladende antages som værende et acceptabelt almindeligt forbrug :D


    Grænsen skal jo sættes et sted og folk kører jo måske kun til Tyskland et par gange om året og med en eller 2 øl dagligt så er vi vel ved at være der. Men ja, man kunne lige så godt have sat det til det dobbelte eller det halve.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna


    Grænsen skal jo sættes et sted og folk kører jo måske kun til Tyskland et par gange om året og med en eller 2 øl dagligt så er vi vel ved at være der. Men ja, man kunne lige så godt have sat det til det dobbelte eller det halve.


    Anders


    Naturligvis...og regner du på det skal du ikke engang byde naboen på øl særligt mange gange, før du faktisk holder dig indenfor sundhedsstyrelsens anbefalede mængde pr. uge.... Men det er jo kun hvis du kører afsted én gang og fylder max op (og derudover ikke køber alkohol i DK overhovedet). Hver gang du henter det tilladte hjem henter du jo nok til at dække mere end en persons årlige forbrug (hvis vi regner efter sundhedsstyrelsen)... Så det var bare fordi jeg syntes det var en spøjs grænse de havde sat, særligt når man ser på den de har sat for tobak. Ryger du en pakke om dagen må du jo kun tage nok cigaretter med til godt en måneds forbrug.
    Så det var sådan set ikke fordi jeg syntes grænsen var helt ude i hampen. Det virker bare som om den er lavet efter nogle heeeeelt andre hensyn end de øvrige grænser :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna


    Grænsen skal jo sættes et sted og folk kører jo måske kun til Tyskland et par gange om året og med en eller 2 øl dagligt så er vi vel ved at være der. Men ja, man kunne lige så godt have sat det til det dobbelte eller det halve.


    Anders


    Dem der kører til tyskland gør det mere end en til to gange om året. Jeg kender flere der gør det hver md. :)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo


    Dem der kører til tyskland gør det mere end en til to gange om året. Jeg kender flere der gør det hver md. :)


    Nu er det jo svært at sige noget generelt. Der er også nogle der gør det sjældnere. Mine forældre gør det f.eks. kun en gang om året eller noget i den stil


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Det er ligesom de nye tyske buschauffører! De er meget energiske og skal altid se meget grundigt på din billet/klippekort! Specielt ham med det lange fuldskæg der kører linie 107 i Århus!


    Man skal bare være glad for at det ikke er amerikanske regler vi har! 21?!?!?! da jeg var i NYC kunne jeg ikke engang købe en 6-pack øl... ffs... De har så rimelig gode doughnuts så det opvejer lidt det dårlige!

  • Da jeg var i tyskland for et stykke tid siden (et par måneder) gik jeg selv ind og købte ;) Udfyldte bare erklæringsrepporten, og så frem med passet (var 16 på det tidspunkt)


    Så ingen problemer der! :drink:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af tunfisk
    Da jeg var i tyskland for et stykke tid siden (et par måneder) gik jeg selv ind og købte ;) Udfyldte bare erklæringsrepporten, og så frem med passet (var 16 på det tidspunkt)


    Så ingen problemer der! :drink:


    Nøjagtig som jeg skrev tidligere i tråden. Nogle steder er de selvfølgelig mere strikse end andre.. :D

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate