Ang. handel

  • Jeg har nu fået den ide at sælge mit hardware, men da en jeg skal sælge til bor i København ved jeg ikke hvordan man skal gøre det?
    Er det noget med at opgive sit kontonummer, eller hvordan er det lige man skal?

    ==================Amd Phenom II 955 BE 3,2 ghz=======================
    _|_________ATI 4890 Toxic, Core Clock 1 GHz Memory Clock 1050 MHz___________|____
    __|_______Corsair TX 750W--------Noctua NH-12P---------Samsung T240_________|___
    ___|___4 Gb Munchkin Redline-------------------------Gigabyte GA-MA790FX-DQ6____|__
    ____|_________________>Vista Home Premium 64 bit_____________________|_

  • Ja du gir vedkommende dit konto nr, og venter selvfølgelig på pengene før du sender:-) Du må endelig ikke gi´ dit kortnummer væk.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Okay, og der kan ingen skade ske ved det? Jeg vil jo nødigt have at den bliver tømt..
    Er det så smart at opsætte en konto for sig selv, hvor mange f.eks. kun har med penge, som bliver brugt til en af disse handler?

    ==================Amd Phenom II 955 BE 3,2 ghz=======================
    _|_________ATI 4890 Toxic, Core Clock 1 GHz Memory Clock 1050 MHz___________|____
    __|_______Corsair TX 750W--------Noctua NH-12P---------Samsung T240_________|___
    ___|___4 Gb Munchkin Redline-------------------------Gigabyte GA-MA790FX-DQ6____|__
    ____|_________________>Vista Home Premium 64 bit_____________________|_

  • Det er nok lidt for overdrevet kun at have en konto til det formål :)
    Bare giv køber konto og reg nr, det kan man ikke hæve penge med.


    Men som der også nævnes så giv endelig ikke dit KORT nummer, som er de tal der findes på dit dankort / visa elektron, da disse kan misbruges.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Det skal jo bare forgå ved bank overførsel.


    Derfor skal du have hans registrerings nummer og konto nummer.


    Vent altid til du kan se pengene stå på din konto.


    Derudover er det en god ide ALTID! at udveksle personlige oplysninger så som navn, adresse og telefon nummer i tilfælde af at der skulle være noget.


    Hvis man vil være sådan lidt ekstra sikker så sørger man lige lidt på nettet og tjekker op på om adressen nu også passer på f.eks krak :)


    Det plejer at være min fremgangs måde.


    Jeg vil personligt også selv være 100% sikker på at den person der har købt min vare også nu er tilfreds med sit køb så hvis der opstår problemer med den ting jeg har solgt så hjælper jeg også gerne og jeg tager også varen tilbage hvis vedkommende mener at handlen skal gå retur.


    Det er også kun for at give en slags kunde service det pynter ikke at have en dårlig handel ;)

  • Jeg kører med Mastercard direct, men det er helt det samme som Visa elektron :D


    Tusind tak for hjælpen, så kan jeg jo sagtens kaste mig ud i det.

    ==================Amd Phenom II 955 BE 3,2 ghz=======================
    _|_________ATI 4890 Toxic, Core Clock 1 GHz Memory Clock 1050 MHz___________|____
    __|_______Corsair TX 750W--------Noctua NH-12P---------Samsung T240_________|___
    ___|___4 Gb Munchkin Redline-------------------------Gigabyte GA-MA790FX-DQ6____|__
    ____|_________________>Vista Home Premium 64 bit_____________________|_

  • Udveksel altid navn, adresse og tlf nr. Er du i tvivl om det er en ærlig person så ring ham op.
    Det er det samme hvis du skal købe. Der er der altid en chance for det er en fupmager der vil sælge og aldrig sender varen efter betaling. Det er desværre sket og sker stadig rundt omkring.
    Her er et eksempel på en handel der er gået et eller andet galt i: http://www.tweak.dk/forum/thread.php?threadid=113457&sid=

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus_yamaha
    Jep det er et godt tip lige at ringe personen op :D


    De fleste svindlere vil ikke snakke i telefon med en og det er også en god ting lige at vide at det faktisk er en person i den anden ende :))


    Nemlig. ;)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate