Kudos til bredbandsbolaget

  • Respekt: http://www.p2pforums.com/viewtopic.php?t=33779&f=1&sid=
    Uanset hvad man mener om piratebay så er deres holdning om at ISP ikke skal bestemme hvad deres kunder har adgang til beundringsværdig IMO.


    Hvis så bare de danske udbydere havde samme sæt sten. :offtopic:

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

    Rettet en gang, sidst af Malk ().

  • Hvad er det vi skal have respekt for ? - En ISP som ikke vil rette sig efter rettens afgørelse ? - Er du spejlblank ? :crazyeyes:


    Det du syntes er beundringsværdigt er nu meget almindeligt lige indtil en retslig afgørelse spiller ind ...


    Kom nu videre for helvede :crazyeyes:

  • så vidt jeg ved har der ikke kørt nogen ratsag i sverige om hvorvidt ISP'erne skal blokere for nogle sider. det er KUN TPB der er dømt og ikke nogle isp'er
    så ja de går kun imod IFPI og ikke domstolene - og det kan man da ikke andet end at respektere

  • Jeg har også lidt svært ved at se hvad det er vi skal have respekt for. Så vidt jeg kan læse er Bredbandsbolaget jo ikke ligefrem de eneste der har den holdning, og hvorfor skulle de andres holdning være anderledes?


    Den eneste grund til, at de danske ISP'er blokerer for TPB er jo, at der er blevet afsagt først et fogedforbud i forbindelse med Tele2, og at det forbud efterfølgende er blevet prøvet endnu engang, med samme udfald, og derfor skal de øvrige danske udbydere også spærre for adgangen - nøjagtig som GrillRotten skriver.


    Så hvorfor er det beundringsværdigt og respektfuldt at et privat firma gør noget et andet privat firma ikke kan lide? Eller som i det her tilfælde hvor et privat firma undlader at gøre noget et andet privat firma vil have dem til. Det sker nu altså også i mange andre sammenhænge.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    Hvad er det vi skal have respekt for ? - En ISP som ikke vil rette sig efter rettens afgørelse ? - Er du spejlblank ? :crazyeyes:


    Det du syntes er beundringsværdigt er nu meget almindeligt lige indtil en retslig afgørelse spiller ind ...


    Kom nu videre for helvede :crazyeyes:


    Fordi at de ikke lader sig true.. Og det er jo ikke dem der har været i retten, men derimod piratebay. Så umiddelbart må det være dig der er spejlblank mester..

  • Præcis hvad jeg mente, at situationen er en anden i DK kan man jo så kun undre sig over, så vidt jeg ved er det kun TDC og Tele2 der er dømt til at lukke for siden, men jeg har ikke sat mig nok ind i den danske sag til jeg vil udtale mig skråsikkert.


    Men det jeg talte om og får min respekt (spejlblank eller ej) er holdningen om at det er domstolene og ikke en privat interesse organisation der skal bestemme hvad der skal ud til masserne.


    Har intet til overs for IFPI og andre af de der pivende/flæbende "vi tjener ikke nok" "interesse" organisationer, jeg har sgu lidt svært ved at se hvis intereseer de plejer udover deres egne, for det er da mere eller mindre dokumenteret at de grupper som lægger gratis musik ud på nettet ikke tjener mindre end andre, snarere tværtimod.


    Men det bliver spændende at se om de indser at deres kamp er forgæves, mon de har hørt om Don Quixote? :)


    Lige for at slå én ting fast, jeg syntes helt klart at kunstnere og udviklere af spil og programmer osv SKAL have betaling for deres arbejde, men selv den mest hardcore pladeselskabs direktør må sgu da indse at kampen mod internettet´s "pirater" er tabt på forhånd.

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr


  • ooohkay...


    1. Ja, det er kun TDC og tele2 der er blevet dømt for det, dog så kan alle der kan finde ud af at bruge torrents også nemt omgå blokaden


    2. næsten enig, det er ikke domstolene, men staten (as in folketinget) der skal styre den slags hvis det endelig er. Dog er det sådan at TDC og tele2 er virksomheder, og de kan godt dømmes til at blokere for trafik til en given side, da det danske lovsystem ikke har noget sikkerhedsnet overfor den slags.
    Desuden kan folketinget ikke lukke af for sider jævnfør grundloven og menneskerettighederne (ethvert menneske har ret til at søge informationer, hvilket TPB også kan bruges til.)
    Desuden har IFPI ingen juristiktion inden for Kongeriget Danmark, da det er en udenlandsk interesseorganisation.


    3. De er en flok flæbehoveder uden liv, der er blevet hjernevasket af Hollywood. Stod det til kunstnerne og Hollywood selv, så skulle alle betale for film og musik hver gang det blev hørt eller set... de er på vej i mod det, og nej det er ikke en konspirationsteori.. bare se xbox live der er det tætteste på det.


    4. det indser de aldrig... som sagt, bygger man noget idiotsikkert, så kommer der altid en bedre idiot, desuden tjener de KASSEN på det... bare tænk på APGs sending af koloenorme regninger
    problemet er bare at den moderne verden er fyldt med pussies, så ingen gør noget ved det, og én mand kan ikke gøre noget imod det.


    5. jeg er af samme holdning, men så SKAL DE KRAFTEDERME OGSÅ GØRE DET PENGENE VÆRD. de må for fanden kunne få nogle ideer ovre i det lille hollywood til en film der i sandhed er EPIC igen, seriøst en gang lort de spytter ud pt. med alle de superheltefilm osv. (Peter parker blev forresten bidt af en RADIOAKTIV edderkop og ikke en GENMANIPULERET edderkop, med batman fik det det da gjort rigtigt... sådan da.)
    Man skal også huske at mange af de cracked spil der bliver hentet er af folk der vil prøve spillet... Hell, demoerne der det rene vand i dag i forhold til hvad man fik i sin tid med DOOM shareware og des lignende (dengang: en episode med ca. 10-20 baner, I dag: 1-2 baner, gerne i form af multiplayer maps og gerne tidsbegrænset til noget latterligt, fx. 15 min. ad gangen... HVIS der er en demo)


    og grunden til at pladeselskaberne ikke opgiver jagten: det giver en masse ekstra moneter på siden.


    desuden:

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

    Rettet en gang, sidst af Foxx ().