Forsvarets Dag?

  • Hej Tweak,


    - Jeg har netop modtaget et helbredsspørgeskema og en folder fra Forsvaret, hvori jeg kan læse lidt om hvad der skal foregå, og så kan jeg ansøge om udsættelse.



    - Mit spørgsmål er, jeg har fået papirerne nu, skal snart sende dem ind, jeg bliver 18 den 12. maj...


    Hvor længe kan man forvente der går før jeg skal møde op til Forsvarets Dag? For en kammerat gik der op mod et halvt år efter han havde sendt skemaet ind, men ved ikke om det er rimelig tilfældigt?


    "Problemet" er, at jeg gerne vil færdiggøre det jeg er igang med og regner med at blive det i starten af 2010.


    Så hvis der går, forhåbentligt, et halvt år før jeg skal til Forsvarets Dag og oven i det vil der jo gå yderligere tid fra selve Dagen til jeg rent faktisk skal aftjene værnepligten(medmindre jeg hiver frinummer :T), så ville det egentlig passe meget godt?


    Så faktisk vil jeg også gerne vide hvor længe det kan tage fra man har været til Forsvarets Dag til man skal aftjene pligten, forudsat at man er blevet erklæret egnet og ikke har trukket frinummer?



    - Beklager hvis det er lidt klumset skrevet, håber I forstår hvad budskabet er. :p



    - På forhånd tak, Nicklas.

  • Hej


    Du skal bare udfylde papirene, og sende dem ind.


    Du modtager en indkaldelse til Forsvaret Dag engang.
    I det brev står der noget om, hvis du først afslutter din uddannelse efter en given dato, kan du søge udsættelse til Forsvarets Dag. De kan først hive dig i Forsvaret efter du er færdig uddannet. Forsvarets dag tager kun 1 dag.

  • Det er meget forskelligt hvor længe der går fra du trækker dit nummer, til at du kommer ind. Var selv til session i onsdags, her fik jeg at vide at man først kunne komme ind i det sidste havlår af 2010.
    Forsvaret er nogen af de få der nyder godt af krisen, da der er så mange der søger ind lige nu, for at være sikker på at have 4 måneder med løn. Det tager jo den tid det tager, derfor ventetiden er så lang.


    Blev selv erklæret uegnet pga. en knæskade, så det var alt for fedt. Var lige bange for at mine uddannelsesplaner ville gå i vasken :)

  • altså..


    skal lige forstå det ret.. du vil færdiggøre din uddannelse før du kommer til forsvarets dag?.. hvorfor.. når du bliver kaldt ind.. så er det jo bare til samtale.. og hvis du så trækker et nummer, som betyder du skal ind.. så får du selv lov til at afslutte det først.. det er ikk sån at hvis du trækker et nummer som betyder du skal der ind.. så skal du der ind næste dag.. der går jo noget tid før du skal ind..

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af gaming-king
    altså..


    skal lige forstå det ret.. du vil færdiggøre din uddannelse før du kommer til forsvarets dag?.. hvorfor.. når du bliver kaldt ind.. så er det jo bare til samtale.. og hvis du så trækker et nummer, som betyder du skal ind.. så får du selv lov til at afslutte det først.. det er ikk sån at hvis du trækker et nummer som betyder du skal der ind.. så skal du der ind næste dag.. der går jo noget tid før du skal ind..


    Det synes jeg også fremgår af min tekst :p men det ved jeg godt. Spørgmålet var bare, hvor lang tid efter?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af nicklas91


    Det synes jeg også fremgår af min tekst :p men det ved jeg godt. Spørgmålet var bare, hvor lang tid efter?


    Det er der jo ikke rigtig nogen der kan svare på. Sandsynligvis er det engang i løbet af efteråret du skal til Forsvarets Dag og så skal du starte (hvis du overhovedet skal ind) sommeren 2010. Men det er jo bare et kvalificeret bud. Men uanset hvad kan du ALTID få det udsat, hvis du endnu ikke er færdig med uddannelsen så der er ikke det store at være bekymret for.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna


    Det er der jo ikke rigtig nogen der kan svare på. Sandsynligvis er det engang i løbet af efteråret du skal til Forsvarets Dag og så skal du starte (hvis du overhovedet skal ind) sommeren 2010. Men det er jo bare et kvalificeret bud. Men uanset hvad kan du ALTID få det udsat, hvis du endnu ikke er færdig med uddannelsen så der er ikke det store at være bekymret for.


    Anders


    Der vil ikke være plads til ham før engang i 2011, hvis han altså skal ind :)